گزارش مازنداسپرت به بهانه روز دختر/دختران قهرمان افتخار و آینده مازندران !

حضرت فاطمه معصومه (ع) در اوّلین روز ماه ذى القعده سال ۱۷۳ هـ ق،  25 سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود.   اختصاصی مازند اسپرت:درتقویم رسمی ما میلاد حضرت فاطمه معصومه این بانوی بزرگ را روز دختر نامیدند .دخترانی که بخش وسیعی از جمعیت جوان کشور […]

333حضرت فاطمه معصومه (ع) در اوّلین روز ماه ذى القعده سال ۱۷۳ هـ ق،  25 سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود.

 

اختصاصی مازند اسپرت:درتقویم رسمی ما میلاد حضرت فاطمه معصومه این بانوی بزرگ را روز دختر نامیدند .دخترانی که بخش وسیعی از جمعیت جوان کشور را تشکیل میدهند اما این قشر در تمامی نقاط کشور از امکانات یکسانی برخوردار نیستند .

آنچنانکه زنان ودختران دربرخی از کلان شهرها از پارک های اختصاصی برخوردار هستند اما در برخی نقاط محروم وکم توسعه یافته تر ،چتر محرومیت برنیازهای این این قشر گسترانیده شده است.

گذشته آن زمان ها که زن ها و دختران هیچ تاثیری در جامعه نداشتند و فقط ابزاری برای ساده تر شدن زندگی مردها بوده اند .در حال حاضر دختران و بانوان جامعه نقش تاثیر گذاری در پیشبرد اهداف جامعه و حتی زندگی ها دارند .

دختران جامعه ما هم پای مردان کار میکنندو حتی بهتر از مردان فکر میکنند و تصمیمات مهمی را برای پیشرفت در جامعه میگیرند .

این روز ها دختران نقش تاثیر گذاری هم در موفقیت های ورزش کشور داشته اند .نقش آنها در موفقیت ورزش کشور در طول این چند سال حسابی پر رنگ بوده است .

کسب مدال های رنگارنگ و افتخار آفرینی های پیاپی در آوردگاه های آسیایی و جهانی ، بانوان ما را حسابی بر سر زبان ها انداخته تا جایی که در اکثر رشته ها چشم و امیدمان برای کسب مدال به درخشش آنهاست .

ولادت حضرت فاطمه معصومه و روز دختر بهانه ی خوبی شد تا از دختران افتخار آفرین مازندرانی بنویسیم .قهرمانانی که این روز ها برای دیارعلویان در آوردگاه های جهانی و آسیایی پرچم داری میکنند .

پیشرفت چشم گیر دختران مازندرانی در اکثر رشته های ورزشی ، نشان از توجه ویژه راس ورزش مازندران به دختران و بانوان است.سرمایه گذاری هرچند اندک برای این شیرزنان ، آینده خوبی را برای ورزش بانوان ترسیم کرده است .

ورزش هایی که سالهای نچندان دور تماشای آن ، آرزوی هر ایرانی ای بود ، حالا دیگر بانوان توانمند ایرانی و مخصوصا مازندرانی نه تنها در آن حضور پیدا میکنند ، بلکه با افتخار آفرینی هایشان در این رشته ها دهان جهانیان را از این همه توانمندی و استعداد ، آن هم با حجاب کامل باز میگذارند .

درخشش بانوان طهورستانی در آوردگاه های جهانی و آسیایی که پا به پای شیرمردان دیار علویان افتخار آفریدند سبب شد تا دیگر جهانیان حساب ویژه ای روی دختران و زنان مازندرانی باز کنند .

کم نیستند افتخارآفرینان دختر مازندرانی که اکنون ورزش این استان به وجود آنها در خطه قهرمان پرور مازندران به خود می بالد. قهرمانانی چون مطهره اسدی، صدیقه کلانتری و مبینا علی نسب در رشته شطرنج ،مارال اسدی، سوگند گلشنی و صدیقه دریایی در رشته ووشو ، فاطمه اسماعیل پور، گلاره جلیلیان، شیما جباری و تکتم آخوند راده در رشته قایقرانی ، مونا خواجه کلایی و سارا آقاجانی و سودابه باقرپور در والیبال ، مهسا گرگانی در دوومیدانی و سایر بانوانی که اکنون بازوی راست قدرت اداره ورزش و جوانان استان مازندران هستند و همه ی مازندرانی ها به داشتن آنها افتخار میکنیم .

در پایان ضمن تبریک به تمامی دختران جامعه ورزش مازندران ، آرزوی موفقیت و افتخار آفرینی های بیشتر را برای تک تک ورزشی ها مخصوصا دختران مازندرانی داریم.