۲ مازندرانی عضو تیم ملی والیبال :زنگ تفریح تیم‌های والیبال حاضر در المپیک نمی‌شویم

والیبالیست‌های مازندرانی عضو تیم ملی این بخت را دارند که به نخستین مازندرانی‌های بازی کرده در ورزش‌های تیمی المپیک تبدیل شوند.   به گزارش مازند اسپرت؛پیش از این و در المپیک پکن، «موسی نبی‌پور» بسکتبالیست بهشهری به همراه تیم ملی حاضر شده بود. اما مهلتی برای بازی از سوی کادر فنی پیدا نکرد. «عادل غلامی» […]

02232والیبالیست‌های مازندرانی عضو تیم ملی این بخت را دارند که به نخستین مازندرانی‌های بازی کرده در ورزش‌های تیمی المپیک تبدیل شوند.

 

به گزارش مازند اسپرت؛پیش از این و در المپیک پکن، «موسی نبی‌پور» بسکتبالیست بهشهری به همراه تیم ملی حاضر شده بود. اما مهلتی برای بازی از سوی کادر فنی پیدا نکرد. «عادل غلامی» و «مجتبی میرزاجانپور»، ۲ مازندرانی عضو تیم ملی به دلیل نقش موثر و بازی‌های درخشان در مراحل انتخابی و لیگ جهانی، اگر دچار مصدومیت نشوند، در المپیک به میدان خواهند رفت و از این طریق نام خود را در فهرست نخستین‌های ورزش مازندران ثبت خواهند کرد. والیبال مازندران باالمپیکی شدن این ۲ ورزشکار، از این فرصت مناسب برخوردار است که بتواند راه‌های توسعه‌ای و گسترش بیشتر در مناطق گوناگون را با بهره بردن از ظرفیت علاقه‌مندی هر چه بیشتر نسل جوان با دنبال کردن اخبار و رویدادهای والیبالیست‌های المپیکی مازندران در پیش بگیرد.
حضور در المپیک، جوانان شهرهایی که دارای ورزشکار المپیکی هستند را به انجام ورزش و حضور در دنیای حرفه‌ای علاقه‌مند‌تر و مشتاق‌تر می‌کند. از همین ره‌آورد است که می‌توان استعدادهای جدید و جوان را به خوبی شناسایی و آن‌ها را برای حضور در ورزش قهرمانی به مربیان معرفی کرد. المپیک این فرصت را به برنامه‌ریزان ورزشی می‌دهد که بتوانند از فرصت برگزاری آن برای توسعه ورزش حرفه‌ای استفاده کنند. حضور ۲ والیبالیست مازندرانی از جمله بهترین موقعیت‌ها برای رونق بخشیدن بیشتر به والیبال مازندران است. ورزشی که با وجود محدودیت‌ها و محرومیت‌های پیدا و پنهانش، ازاستعدادهای زیادی برخوردار است که تمرکز برای اجرای متعهدانه استعدادیابی و قهرمان‌پروری، آینده روشن آن را تضمین خواهد کرد.
والیبال ایران در المپیک کار سختی در مصاف با حریفان خواهد داشت. اما تجربه نخست ایران در این آوردگاه بزرگ شاید بتواند نتیجه‌ای غیرقابل پیش‌بینی برای تیم ملی به همراه داشته باشد. هر چند «عادل غلامی» که از بازیکنان باتجربه ایران است تاکید می‌کند نباید از ایران توقع رفتن روی سکوی توزیع مدال‌ها را داشت.
  مازندرانی سرعتی زن تیم ملی می‌گوید: در نخستین تجربه حضور در المپیک نباید این توقع در والیبال‌دوستان ایرانی ایجاد شود که حتماً باید یکی از مدال‌های این رقابت‌ها به ایران برسد.  «عادل غلامی» اظهار می‌کند: تیم‌های قدرتمند و همیشه مدعی جهان هم به این آسانی خود را مدال‌آور این مسابقات بزرگ قلمداد نمی‌کنند که دلیل اصلی آن، رقابت بسیار نزدیک و فشرده تیم‌های شرکت کننده است.
  والیبالیست مازندرانی تیم ملی می‌افزاید: با این وجود، برای تبدیل شدن به زنگ تفریح تیم‌ها به برزیل نمی‌رویم و با توجه به تمرینات سخت و فشرده‌ای که داریم به دنبال حضوری آبرومندانه و دفاع از حیثیت و اعتبار ورزش ایران در المپیک راهی برزیل می‌شویم.  غلامی خاطرنشان می‌کند: پس از پشت سر گذاشتن روزهای سخت ناشی از حضور مداوم در مسابقات انتخابی المپیک و شرکت در لیگ جهانی، تمرینات بدنسازی خوب و منظمی را پشت سر گذاشتیم که به واسطه آن به خوبی از فشار مسابقات خارج شده و در فاصله چند روز مانده به آغاز المپیک، آرام‌آرام به شرایط بدنی مطلوب و آرمانی نزدیک می‌شویم.
  وی گفت: بازیکنان تیم ملی در شرایط بدنی خوبی به سر می‌برند و با انگیزه بسیار بالا آماده حضور در مسابقات المپیک برزیل هستند.
دیگر مازندرانی عضو تیم ملی اعزامی به رقابت‌های المپیک برزیل، «مجتبی میرزاجانپور» است که هم راستا با «عادل غلامی» معتقد است تیم ملی ایران با انگیزه فراوان و آمادگی مطلوب در المپیک شرکت می‌کند. اما رسیدن به مدال در این رقابت‌ها کاری بسیار دشوار است. وی می‌گوید: با برنامه‌ریزی مناسب کادر فنی و فدراسیون، تیم ملی با بهترین تدارک و امکانات در حال سپری کردن روزهای آمادگی و رسیدن به شرایط ایده‌آل حضور در المپیک است.  میرزاجانپور اظهار کرد: بر اساس برنامه‌‌ریزی کادر فنی و مسئولان فدراسیون، چند روز زودتر به برزیل می‌رویم تا به آب و هوای محل برگزاری مسابقات عادت کرده و با برگزاری چند مسابقه تدارکاتی، خود را برای مصاف با رقبا آماده کنیم. وی به نخستین مسابقه ایران در المپیک برابر تیم ملی آرژانتین اشاره می‌کند و می‌گوید: با سبک بازی این تیم آشنایی کاملی داریم. اما المپیک تفاوت زیادی با مسابقات لیگ جهانی و مانند آن دارد و نمی‌توان نتایج کسب شده در گذشته را به المپیک تعمیم داد.
میرزاجانپور افزود: آرژانتین یکی از کشورهای قدرتمند والیبال جهان است که اگر بتوانیم در نخستین مسابقه خود در المپیک مقابل این تیم به پیروزی برسیم، شاید بتوان به خلق شگفتی از سوی والیبالیست‌های ایرانی امیدوار بود.