سخنان جالب توجه پیشکسوت فوتبال استان: مازندران پایتخت فوتبال کشور است!

پیشکسوتان سرمایه های ورزشی در یک جامعه هستند و همواره باید در گرامیداشت جایگاه آنها تلاش نمود. باید به پیشکسوت احترام گذاشته شود تا ورزش همچنان مسیر رشد خود را با بهره‌گیری از تجربه این عزیزان ادامه دهد طبق شریعت اسلام هرنسلی نسبت به احترام و تقدیر از پیشینیان خود یک وظیفه شرعی و عرفی […]

پیشکسوتان سرمایه های ورزشی در یک جامعه هستند و همواره باید در گرامیداشت جایگاه آنها تلاش نمود.

باید به پیشکسوت احترام گذاشته شود تا ورزش همچنان مسیر رشد خود را با بهره‌گیری از تجربه این عزیزان ادامه دهد طبق شریعت اسلام هرنسلی نسبت به احترام و تقدیر از پیشینیان خود یک وظیفه شرعی و عرفی برعهده دارد.

اسفندیار بالویی مدرس برجسته فدراسیون فوتبال کشورمان که سابقه مربیگری تیم های منتخب مازندران در قهرمانی کشور و سرمربیگری تیم شهرداری ساری در لیگ یک و پیروزی مقابل تیم های استقلال تهران – پاس – دارایی – ذوب آهن – سپاهان – ابومسلم – سپیدرود رشت و بسیاری دیگر از تیم های شاخص فوتبال کشورمان را در سابقه فعالیت مربیگری اش دارد در گفتگویی اختصاصی با مازند اسپرت ، مدعی شد که در شرایط کنونی از نظر فنی ، صدور بازیکنان با کیفیت و با کلاس به بالاترین سطح فوتبال کشورمان و داشتن بازیکنان نامدار در انواع لیگ ها ، مازندرانی ها سرآمد همه استان های کشورمان است . این مربی خوشنام فوتبال استان با اشاره به جایگاه بالای مازندران در فوتبال کشور گفت: اگر نگاهی به تیمهای حاضر در لیگ برتر کشور بیندازیم ، براحتی می توانیم حضور بازیکنان مازندرانی را به عنوان مهره های شاخص تیم های لیگ برتری مشاهده نماییم و حتی این برجستگی در تیم ملی نیز دیده می شود .

 

بالویی از برنامه ریزی مناسب مسئولین ورزش مازندران برای ارتقاء سطح فوتبال استان به عنوان امر ضروری یاد کرد و گفت : در صورتیکه بستر برای شکوفایی فوتبال مازندران مهیا شود ، این استان بازیکنان و پتانسیل بالایی برای آقایی در بالاترین سطح فوتبال کشور دارد اینکه دیده می شود بازیکنان فوتبال مازندران به دلیل نبود بستر لازم در مازندران در دیگر استان ها و برای دیگر تیم ها فوتبال بازی می کنند این روند مناسبی برای این رشته ورزشی پرطرفدار در این استان محسوب نمی شود .

 

اسفندیار بالویی در رابطه با چگونگی وضعیت جسمانی خویش نیز اظهار داشت : پس از عارضه قلبی و بستری شدن در بیمارستان ، به دلیل وخامت بیماری ام حدود چند ثانیه ای از این دنیا رفته بودم و احدی به نجات بنده امیدی نداشتند اما پس از تلاش مضاعف پزشکان و شوک پزشکی ، احیای دوباره پیدا کردم و اینک با دعای خیر مردم و جامعه ورزشی به سلامتی نسبی دست پیدا کرده ام . بالویی با بیان اینکه با فوتبال ایران ومازندران خاطرات بسیاری دارم ، یادآور شد: پزشکان در زمان بیماری ، به بنده تأکید داشتند که نباید فعالیت های ورزشی داشته باشم اما تا هر زمانی که شرایط جسمانی ام این اجازه را به بنده بدهد برای رشد فوتبال در مازندران از هیچ کوششی فروگذاری نخواهم کرد .

 

نگارنده برای تصدیق این گزارش خاطر نشان می کند فراموشی پیشکسوتان جامعه خواسته یا ناخواسته وارد فرهنگ جامعه ما شده است و ما باید این فرهنگ را تغییر داده و جایگاه پیشکسوتان ورزشی در استان مازندران را احیا کنیم.

پیشکسوتان در تمام عرصه ها گنجینه‌های ارزشمند این استان به شمار می‌آیند و ما باید از تجربیات پیشکسوتان برای پیشرفت و تعالی استان به خوبی استفاده کنیم و اجازه ندهیم که گذر زمان موجب فراموشی خدمات این بزرگان شود در واقع بزرگداشت و تجلیل از پیشکسوتان فقط نباید به مراسمات و همایش‌ها ختم شود و ما باید همواره برای افزایش  ارتباط عاطفی بین نسل جدید و قدیم تلاش کنیم.