صحبت های جالب ملحیه فضلی درگفتگو با مازند اسپرت: با داشتن حجاب هم میشود زندگی کرد و قهرمان شد

اختصاصی مازند اسپرت : بانوی ورزشکار مازندرانی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی زنان و دختران ایرانی دچار بدحجابی و مدگرایی شده‌اند گفت: حجاب بانوان در میادین ورزشی نه تنها مانع پیشرفت زنان ورزشکار نیست بلکه سبب افتخار ملی است. به گزارش مازند اسپرت، امروزه زنان و بانوان حرف‌های زیادی در عرصه‌های مختلف برای گفتن دارند […]

033اختصاصی مازند اسپرت : بانوی ورزشکار مازندرانی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی زنان و دختران ایرانی دچار بدحجابی و مدگرایی شده‌اند گفت: حجاب بانوان در میادین ورزشی نه تنها مانع پیشرفت زنان ورزشکار نیست بلکه سبب افتخار ملی است.

به گزارش مازند اسپرت، امروزه زنان و بانوان حرف‌های زیادی در عرصه‌های مختلف برای گفتن دارند و باحضور فعال در جامعه به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند که باعث سربلندی کشور شده است.

در طول سال‌های متوالی همواره زنان در رقابت‌های ورزشی پا به پای مردان به مسابقه و مبارزه پرداخته‌اند و در این میان به عناوین و افتخارات زیادی نیز دست پیدا کرده‌اند.

حضور زنان در عرصه ورزش در سال‌های پس از انقلاب اسلامی ایران با وجود محدودیت‌هایی از قبیل دشواری ورود به برخی از رشته‌ها و انجام آن‌ها برای بانوان، نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

امروزه در بسیاری از رشته‌ها در عرصه بین المللی حضور بانوان با حجاب اسلامی امری پذیرفته شده است و تلاش‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

 

 به سراغ قهرمان آلیش کشورمان رفته ایم و گفتگویی را در خصوص این روز با این بانوی قهرمان مازندرانی ترتیب داده ایم که باهم میخوانیم :

مازند اسپرت : خانم فضلی لطفا خودتان را بیشتر معرفی کنید و بگویید چند وقت است که ورزش میکنید ؟

ملیحه فضلی هستم عضو تیم ملی کشتی آلیش و از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۹۱ عضو تیم ملی وشوی جمهوری اسلامی ایران بودم .

دارنده دو مدال طلای جهانی در رشته ووشو 

اولین بانو ای که در  تاریخ ورزش ایران توانسته دو مدال طلای جهانی پی در پی را کسب کند

به عنوان بانوی نمونه و همچنین جوان برتر استان 

قهرمان قهرمانان در سال ۱۳۸۸

دانشجوی دکتری فیزیولوژی ورزشی

مازند اسپرت : چیشد که به ورزش روی آورده اید ؟

من در یک خانواده کاملا ورزشی بزرگ شده ام ، پدرم هم ورزشکار بودند و دوست داشتند که من و برادرانم ورزش کنیم ، اینطوری شد که من هم به سمت ورزش آمدم.

مازند اسپرت : ورزش چه تاثیری در زندگی شما داشته ؟

چون من خودم خیلی پر انرژی ای هستم ، با ورزش کردن توانستم یک هدف معینی را برای خودم تعیین کنم و از این انرژی در راه مثبت استفاده کنم .خداروشکر تا به اینجا نتیجه خیلی خوبی داشت و این تلاشی که داشتم و این انرژی ای که مصرف کردم و وقتی که گذاشتم مفید بوده و جواب داده برام .

مازند اسپرت : در خصوص حجاب برای مان بگویید ، این موضوع در مسابقات محدودیتی برای شما ایجاد نمیکند !؟

ما در مسابقات آسیایی و جهانی با حجاب کامل اسلامی شرکت میکنیم ، یکی از خاطره های خوب من از حجاب این است که در مسابقات جهانی ترکیه در سال ۲۰۱۱ که همه بانوان ایرانی با حجاب کامل شرکت کرده بودند ، بعد یکسری از کشور های دیگر هم که مسلمان بودند از این حجاب ما تقلید کردند و از حجاب ما الگو برداری کردند و در سالی که به ترکیه رفته بودیم برای مسابقات جهانی ، دیگر کشورهای مسلمان هم از تیپ و حجاب ما الگو گرفتند و با حجاب حضور پیدا کردند . این موضوع در آنجا خیلی بحث شد و مورد توجه قرار گرفت و حتی تلویزیون های ترکیه از بجه های ما مصاحبه گرفتند و حتی یکی از دخترای ترک آنجا هم با حجاب برای مسابقات آمده بود و گفته بود که الگوی من دختران ایرانی بودند . من خیلی از این موضوع خوشحال بودم و من هم توانستم با همین حجابم به مدال طلا دست پیدا کنم .

مازند اسپرت : آیا حجاب مانع موفقیت بانوان ایرانی نیست ؟

یخورده سخت است ولی خب در شرایطی که ما در اردو هستیم و تمرین میکنیم با همین حجاب تمرین میکنیم برای همین یجورایی مثل عضوی از بدن ما شده یعی خیلی راحتیم و باهاش کنار میاییم .شاید کسانی که از بیرون نگاه میکنند به ما بگویند شما با این وضعیت سختتان نیست !؟ ولی چون در تمرین همیشه این حجاب را حفظ میکنیم و این لباس را میپوشیم عادت میکنیم و دیگر برای ما محدودیتی ایجاد نمیکند.

مازند اسپرت : چه صحبتی با زنان ایرانی دارید که این روزها اسیر مدگرایی شدند و از مسیر پیشرفت و تعالی بازماندند ؟

اولین توصیه ای که به همه زنان ایرانی دارم این است که از آنها میخوام که حتما به ورزش روی بیاورند چون ورزش در زندگی خیلی به آنها کمک خواهد کرد ، به روحیه ، سلامتی جسم و جان شان و اینکه اصلا حجاب هیچ محدودیتی ندارد برای اینکه آنها بخواهند ورزش کنند و در عرصه قهرمانی بخواهند انرا ادامه دهند .

مازند اسپرت : نظر شما در خصوص شبکه های مجازی که این روز ها حسابی مد شده چیست ؟

من خودم خیلی کم از شبکه های مجازی استفاده میکنم ولی خودم یک صفحه ای در اینستاگرام دارم و فعالیت میکنم و تمامی تصاویرم هم در این صفحه باحجاب است و با اینکارم نشان میدهم که با حجاب اسلامی هم میشود تمرین کرد ، تلاش کرد و قهرمان شد . اینکه بدون حجاب در فضاهای مجازی عکس بزارند تا بخواهند به قول بعضی ها تعداد لایک ها وفالورای خودشان را زیاد کنند را اصلا قبول ندارم ، داشتن حجاب محدودیت نیست و با داشتن حجاب هم میشود قهرمان شد و زندگی کرد .

مازند اسپرت :موفقیت با حجاب کامل در مسابقات چه لذتی دارد ؟

خیلی لذت دارد ، مخصوصا وقتی پرچم سه رنگ ایران با حجاب اسلامی یک ورزشکار ایرانی به اهتزاز در میاد .به هر حال نگاه کنید تفاوت لباس ما با لباس کشورهای دیگر خیلی خوبه از لحاظ حفظ حجاب ، به هرحال انها با لباس راحت تر هستند و راحت تر هم میتوانند کار کنند تا اینکه ما بخواهیم با حجاب کار کنیم ، خب این در دید خیلی قشنگ به نظر میاد ولی به هر حال ما به همین سختی ها و با همین حجاب کامل توانستیم رتبه برتر نسبت به آنها را بدست بیاوریم.

مازند اسپرت : صحبت های پایانی شما را میشنویم :

 باز هم میگم حجاب برای  بانوان محدودیت نیست,مصونیت است و همچنین ورزش با حجاب هیچ محدودیتی برای قهرمان شدن ندارد.