یادداشت هفته : سیاست‌های نتیجه‌بخش برای رسیدن نساجی به لیگ برتر !

مازند اسپرت : نخستین مربی خارجی تیم فوتبال نساجی به هواداران معرفی شد تا این باشگاه قدیمی و ریشه‌دار با آغاز به کار «پائولو آلوز» وارد مرحله جدیدی از فعالیت خود شود؛ مرحله‌ای که درودگر بسیار امیدوار است نتیجه آن، رساندن نساجی به لیگ برتر فوتبال کشور باشد. مربی به خدمت گرفته شده نساجی هر […]

000nassaمازند اسپرت : نخستین مربی خارجی تیم فوتبال نساجی به هواداران معرفی شد تا این باشگاه قدیمی و ریشه‌دار با آغاز به کار «پائولو آلوز» وارد مرحله جدیدی از فعالیت خود شود؛ مرحله‌ای که درودگر بسیار امیدوار است نتیجه آن، رساندن نساجی به لیگ برتر فوتبال کشور باشد.

مربی به خدمت گرفته شده نساجی هر چند کارنامه درخشان و پرافتخاری ندارد، اما شاید بتواند کار ناتمام همه مربیان پرنام و نشان پیشین را تمام کند. همه این آرزوها در شرایطی است که نساجی فصل آینده، علاوه بر جذب بازیکنان مناسب و ابزار لازم برای صعود، پیرامون تیم را از وجود حاشیه‌های ناتمام و کمرشکن خالی کند. 

  درودگر از زمان حضورش به عنوان مدیرعامل در نساجی، گام‌های خود را برای حرفه‌ای کردن این تیم برداشت. اگرچه در ابتدا نمی‌شد به نتیجه و سرانجام فعالیت‌های درودگر که همواره مورد حمایت «مهدی پرهام» مالک نساجی بود دل بست، اما رفته‌رفته مشخص شد که صبر و حوصله بیشتر و جلوگیری از ایجاد حاشیه برای این تیم پرطرفدار می‌تواند کام هواداران را شیرین کند.  

  به خدمت گرفتن مربیان کاربلد و کارنامه‌دار در سال‌های گذشته و ناکام ماندن آن‌ها نشان می‌دهد که مشکل نساجی را باید از جایی به جز بخش فنی جست‌وجو کرد.

سکوهای همواره ناآرام و حاشیه‌آفرین، از جمله دلایل اصلی ایجاد و گسترش حاشیه‌ها در نساجی بود؛ مورد مهمی که مربیان پیشین یا به صراحت یا در لفافه، بارها آن را بیان کرده و نگرانی خود را نسبت به این موضوع مهم اعلام کرده بودند. 

  شاید به خدمت گرفتن یک مربی خارجی، تدبیر اندیشیده شده درودگر برای کاهش آسیب‌ها و حاشیه‌ها به کادر فنی و بازیکنان باشد. یقیناً مربی خارجی نساجی به این زودی‌ها توانایی برقراری ارتباط با سکوها و یاد گرفتن شعارهای داده شده در ورزشگاه را نخواهد داشت و شاید این روزهای طلایی بتواند نساجی را از گرداب بسیار دشوار لیگ دسته اول فوتبال کشور نجات دهد.   

لیگ فصل آینده دسته اول فوتبال کشور با نظر فدراسیون‌نشینان در یک گروه برگزار می‌شود و ۳ تیم اول این لیگ به صورت مستقیم راهی لیگ برتر فوتبال کشور خواهند شد تا در این لیگ دیگر خبری از بازی‌های پلی‌آف نباشد.

نساجی در سال‌های اخیر اگرچه همواره برای قهرمانی می‌جنگید، اما در پایان فصل با قرار گرفتن در رتبه‌های سوم و پس از آن لیگ را به پایان رساند. نساجی اگر بتواند این شرایط را در فصل بعد هم حفظ کند و قرار گرفتن در رده‌های اول تا سوم را مورد نظر خود قرار دهد، مسیر کوتاه‌تری را برای رسیدن به لیگ برتر خواهد پیمود.   

 

جذب بازیکنان موثر  این روزها دغدغه اصلی درودگر برای ساختن تیمی قدرتمند است و تاکنون توانسته نظر مساعد اهالی ورزش و کارشناسان را جلب کند. یکی دیگر از دغدغه‌های ارزشمند درودگر، اهمیت دادن فراوان به تیم‌های پایه برای بازیکن‌سازی و تربیت نسل جدید فوتبال است.

 

کارخانه بازیکن‌سازی فوتبال مازندران و به‌ویژه قائمشهر، بازیکنان متعددی را روانه تیم‌های نامدار و مطرح فوتبال ایران کرده است. نمونه عینی و در دسترس آن، حضور پرتعداد مازندرانی‌ها در تیم فوتبال پرسپولیس تهران به عنوان یکی از ۲ تیم پرطرفدار فوتبال ایران است.

اگر توجه بیشتری به این کارخانه بازیکن‌سازی مازندران شود، تیمی مانند نساجی می‌تواند از لحاظ برخورداری از بازیکنان کارآمد اشباع شود.  درودگر به عنوان یک مدیر امتحان پس داده و البته غیربومی در فوتبال مازندران، وارد کارزارسخت نساجی شد، اما شاید اثراتی که او در فوتبال مازندران و تیم نساجی می‌گذارد برای همیشه در ورزش مازندران ثبت و جاودانه شود. 

 

حاشیه‌های نساجی اما بسیار زودتر از آن که تصورش می‌رفت گربیان این تیم را گرفت و عمل نکردن مسئولان به وعده واگذاری زمین ماهفروجک، تمرینات نساجی را به تعطیلی کشاند.  اگر چه این تعطیلی و حاشیه‌های پس از آن، به نظر می‌رسد ترفندی از جانب مدیران این باشگاه بود تا فشار بر روی مدیران سیاسی را افزایش دهند. اما نباید تصور کرد نساجی در فصل آینده با این گونه حوادث و مشکلات روبه‌رو نشود.

 

پرهام حتی در گفت‌وگو با تعدادی از رسانه‌ها اعلام کرد از ادامه حضور در نساجی و حمایت مالی از این تیم انصراف می‌دهد. اما به نظر می‌رسید این مصاحبه‌ها فقط یک نتیجه این نور‌ها آن‌گونه که پرهام می‌خواست پیش رفت و با وعده معاون استاندار مازندران برای واگذاری زمین مورد نظر نساجی، این مشکل حل شد. به نظر می‌رسد پرهام و دوردگر به خوبی رگ خواب مازندرانی‌ها را گرفته‌اند.