مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران خبر داد : نجات کوهنورد لرستانی در منطقه پلور آمل

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از نجات یک کوهنورد در منطقه پلور شهرستان آمل خبر داد. به گزارش مازند اسپرت ، مهدی ولی‌پور بیان کرد: یک گروه کوهنوردی از استان لرستان روز پنج‌شنبه هفته گذشته قصد صعود به قله دماوند را داشتند که با مصدومیت یکی از کوهنوردان از ادامه راه باز ماندند. وی افزود: با […]

kohمدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از نجات یک کوهنورد در منطقه پلور شهرستان آمل خبر داد.

به گزارش مازند اسپرت ، مهدی ولی‌پور بیان کرد: یک گروه کوهنوردی از استان لرستان روز پنج‌شنبه هفته گذشته قصد صعود به قله دماوند را داشتند که با مصدومیت یکی از کوهنوردان از ادامه راه باز ماندند.

وی افزود: با گزارش این حادثه به جمعیت هلالاحمر استان از طریق تلفن ۱۱۲ ندای امداد، تیم امداد کوهستان پایگاه پلور جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمل برای نجات این فرد به ارتفاعات پلور اعزام شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و شرایط جغرافیایی نامناسب برای انتقال مصدوم به منطقه پایین‌دست و در نهایت مرکز درمانی، نیروهای اعزامی درخواست کمک از طریق بالگرد را کردند که بلافاصله به منطقه اعزام شد.

ولی‌پور گفت: سرانجام پس از پنج ساعت تلاش مستمر نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر حدود ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روز جمعه هفته گذشته فرد مصدوم را با استفاده از هلی‌برد به پایگاه امداد هوایی هلال‌احمر استان انتقال دادند و از آنجا به مرکز درمانی فاطمه زهرا (س) ساری اعزام کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط بد منطقه، بالگرد امدادی جمعیت هلال‌احمر مجبور به پرواز در ارتفاع ۱۴ هزار پایی و همچنین پرواز طولانی در شب بود که این پرواز در نوع خود در کشور کم‌نظیر است.

ولی‌پور افزود: همچنین یک غارنورد ۳۳ ساله به‌نام مرضیه محسنی که در قالب گروه ۱۱ نفره از استان تهران به غار «گل زرد» منطقه پلور رفته بود در راه بازگشت بر اثر سقوط از ارتفاع دچار مصدومیت شد که با عملیات به‌موقع نجات‌گران پایگاه امداد و نجات کوهستان گزنک شهرستان آمل نجات یافت که پس از دو ساعت پیاده‌روی طاقت‌فرسا امدادگران موفق شدند مصدوم را به بیمارستان گزنک منتقل کنند.