ستاره سرعتی زن مازنی ها:هیچکس از استانم تماس نمی گیرد/رئیس هیات استان را نمی شناسم!

کمتر از مونا خواجه کلایی شناخته شده در حالیکه پابه پای او در سال های اخیر در تیم ملی بوده و نمایش قابل ملاحظه ای داشته است. سودابه باقرپور دیگر یک نام وزین در والیبال بانوان ایران است، یک مازنی شایسته که در اندیشه های فنی جدید برای تیم ملی جای تحول یافته ایران است […]

14کمتر از مونا خواجه کلایی شناخته شده در حالیکه پابه پای او در سال های اخیر در تیم ملی بوده و نمایش قابل ملاحظه ای داشته است. سودابه باقرپور دیگر یک نام وزین در والیبال بانوان ایران است، یک مازنی شایسته که در اندیشه های فنی جدید برای تیم ملی جای تحول یافته ایران است و تا سال ها می تواند بدرخشد.

به گزارش مازند اسپرت؛سودابه باقر پور فصل پیش در لیگ برتر والیبال برای ذوب آهن اصفهان بازی کرد و خوب هم بود به گونه ای که باز هم به تیم ملی دعوت شد: از بازی های خودم که راضی بودم اما می توانستیم بهتر از این باشیم و نتیجه بگیریم. دیگر به لیگ فکر نمی کنم و روی بازی های تیم ملی متمرکز شده ام. بازی های سختی پیش رو داریم و باید با تیم های برتر آسیا بازی کنیم. هم و غم خود را گذاشتیم که متفاوت با دوره های گذشته نتیجه بگیریم و توانایی خودمان را نشان بدهیم.

سرعتی زن بابلی تیم اصفهانی و معروف لیگ برتر در تیم مایدا چیچیچ هم یک بازیکن اصلی است: تمام سعی خودم را می کنم که سرمربی جدید از من رضایت داشته باشند. هیچوقت به این خوبی تمرین نمی کردم و از نحوه کار مربی خیلی خوشم می آید. واقعا مثل تیم بانوان تمرین می کنیم و سازماندهی فنی خوبی داریم. تمرین کردن زیر نظر مایدا عالی است و با این روندی که داریم قطعا می توانیم نتایج تازه ای بگیریم.

سودابه باقرپور از پایین ترین سطح والیبال شروع کرده است: در بابل زیر نظر خانم خسروی آموزش دیدم و قبلا برای تیم های استان بازی کردم. در لیگ برتر با تیم نفت مازندران حضور داشتم اما دیگر تیم های استان در لیگ برتر نبودند که پیراهن مازندران را بپوشم. یک سال تیم بابلسر بود که دوام نداشت و کنار کشید. خود من کارم را از آموزشگاههای بابل شروع کردم و بعد هم در تیم های منتخب استان بودم و به تیم ملی رسیدم.

با اینکه دیگر در مازندران نیست و معمولا فقط برای تعطیلات بین فصل به زادگاهش سفر می کند اما پیگیر اتفاقات والیبال استانش است: خیلی ناراحتم که تیم مازندران که از لیگ یک به لیگ برتر رسیده اسپانسر ندارد که در مسابقات فصل جدید باشد. ایکاش می شد تا مازندران یک تیم داشته باشد. ما بازیکنان خوبی داریم ولی مشکل اینجاست که هیچکس به فکرشان نیست. آنها جایی برای دیده شدن ندارند و در لیگ برتر بازی نمی کنند تا به تیم ملی راه پیدا کنند.

باقرپور را والیبالی ها می شناسند اما همولایتی هایش نمی دانند که مازندرانی است. او گلایه ای به جا دارد: چندی پیش مراسم تجلیل از قهرمانان شهر بابل برگزار شد اما حتی به این مراسم دعوت نشدم! نمی دانم چرا این برخوردهای بد تمام نمی شود. متاسفانه توجهی به من و امثال من ندارند و چون در خارج از استان بازی می کنیم تقدیر نمی شویم اما اسم مان را در فهرست ملی پوشان شهر و استان می آورند!

از باقرپور که پرسیدیم که چقدر از استان با او در تماس هستند که جوابش قابل انتظار بود: تا حالا حتی یک تماس نداشته ام و هیچوقت حالم را هم نپرسیدند. فکر نکنم که بدانند من در چه تیمی بازی می کنم. هیات استان هم همینطور و تا حالا سعادت نداشتم که با مسولانش صحبت کنم. من رئیس هیات استان را نمی شناسم!

ملی پوش بلند بالای مازنی در پایان می گوید: امیدوارم روزی برسد که ما بتوانیم برای تیم استان خود بازی کنیم. تعدادمان در لیگ برتر شاید زیاد نباشد اما واقعا والیبالیست های خوبی در سطح استان داریم و می توانیم یک تیم قدرتمند را تشکیل بدهیم. فعلا که اوضاع باشگاهداری در مازندران خوب نیست اما شک ندارم که اگر تیمی یکدست داشته باشیم، حتی توان قهرمانی را خواهیم داشت. فاصله والیبال بانوان مازندران با استان های دیگر زیاد نیست و این را از تعداد ملی پوش ها هم می توان دریافت.