مسئول آموزش کمیته داوران هیات فوتبال مازندران :آينده خوبي را براي داوران مازندران پيش بيني ميكنيم

مازند اسپرت : کمیته داروان هیات فوتبال استان مازندران یکی از فعالترین و موفق ترین کمیته های هیات ، برنامه ریزی های خوبی را جهت آموزش و معرفی داوران مازندرانی ترتیب داده است . حضور موفق داوران مازندرانی در لیگ برتر فوتبال کشور و قضاوت داوران جوان ما در لیگ های دسته یک و دو […]

6مازند اسپرت : کمیته داروان هیات فوتبال استان مازندران یکی از فعالترین و موفق ترین کمیته های هیات ، برنامه ریزی های خوبی را جهت آموزش و معرفی داوران مازندرانی ترتیب داده است . حضور موفق داوران مازندرانی در لیگ برتر فوتبال کشور و قضاوت داوران جوان ما در لیگ های دسته یک و دو و سه فوتبال کشور نشان از با برنامه بودن این کمیته دارد .

 

بر همین اساس گفتگویی را با دانیال مرادی مسئول آموزش کمیته داوران هیات فوتبال استان مازندران انجام داده ایم و در خصوص این کمیته سوالاتی را پرسیدیم که در ادامه این گفتگو میخوانید :

*** سلام جناب مرادی ؛ چه خبر از آخرین وضعیت داوری استان مازندران ؟

 سلام و خسته نباشيد خدمت شما
همي چيز خوب است ، داوران ما در سطوح مختلف با آمادگي كامل فعاليت ميكنند.

روز پنجشنه از ١٧ داور فوتسال تست آمادگي جسماني جهت معرفي به كشور گرفتيم كه تقريباً همه این تست را پاس كردند و انشاالله بعد از ماه مبارك از داوران فوتبال جهت معرفي به كشور تست ميگيريم .

*** در حال حاضر چند داور ساماندهی شده داریم ؟

ما در حال حاضر در بخش فوتسال حدود ٨٠ داور و در بخش فوتبال حدود ٣٠٠ داور از درجه ٣ تا بين المللي  و حدود ١٠ داور فوتبال ساحلي داريم .

***در قسمت فوتبال و فوتسال چند داور داریم که در سطح کشور قضاوت میکنند ؟

در بخش فوتسال ٥ داور داريم كه در ليگ برتر قضاوت ميكنند و ١٢ داور در ليگ يك و لیگ های پايين تر.

در بخش فوتبال ٣داور و ١ كمك داور در ليگ برتر، ٢ داور و ٢ كمك داور در ليگ ١ و حدود ٣٥ داور و كمك داور در ليگهاي پايين تر قضاوت مينمايند

همچنین ٧داور در ليگ هاي فوتبال ساحلي  قضاوت ميكنند

*** در این چند سال اخیر داوری در استان مازندران پیشرفت خوبی داشته و داوران خوبی را به کشور معرفی کردیم ، دلیل این موضوع از نظر شما چیست ؟

قطعاً اولين دليلش بر ميگردد به تلاش و ممارست خود داورانمان كه تو گرما و سرما زحمت ميكشند،نميشه حضور جناب مهندس بهروان را در فدراسيون و سازمان ليگ ناديده گرفت كه انصافاً همه ما به وجودشان افتخار ميكنيم و باعث دلگرمي ما هستن و البته پيگيري مسئول كميته و دپارتمان داوري استان كه هميشه پشتيبان داورا بودند.

*** در بخش آموزشی داروان چه کارهایی در استان انجام شده تا به حال ؟

بنده حدود ١ ماهي هست كه به عنوان مسؤل بخش آموزش انجام وظيفه ميكنم،جا دارد از تلاش هاي فراوان جناب آقاي طاهري تشكر كنم كه واقعاً در بخش آموزش زحمت كشيدند و الان هم همواره به عنوان پيشكسوت واستاد كنار بنده هستند.

ما سالانه بيش از ١٠ كلاس داوري و ارتقا درجه برگزار ميكنيم و كلاس توجيهي براي داوران درجه يك و ملي برگزار ميكرديم،اميدواريم با حمايتهاي رياست محترم هيات فوتبال استان تعداد اين كلاس ها بيشتر شود .اين نويد رو هم براي داوران جوان بدم كه يك برنامه آموزشي فوق العاده داريم كه اجازه بديد الان چيزي نگم تا به مرحله اجرا برسه،بايد از آقاي نصيرلو هم تشكر كنم كه تو اين بحث كمك زيادي به ما كردند

آينده خوبي را براي داوران استان مازندران پيش بيني ميكنيم  ..

**** نحوه معرفی شدن داوران برای حضور در مسابقات کشوری به چه ترتیب است ؟

يك سري شاخص ها تعيين كرديم براي معرفي داورا كه مجموعاً ١٠٠ نمره دارد،هر داوري كه بالاترين نمره را بيارورد معرفي خواهد شد ،ملاك قبولي هم نمره ٧٥ هست.يك سري از اين شاخص ها رو نام ميبرم: تست امادگي جسماني،آزمون دانش داوري،تست زبان انگليسي،سن،تحصيلات،ويدئو تست،قد و…

*** شرایط ورود به عرصه داوری برای جوانانی که علاقمند هستند در این زمینه فعالیت کنند چگونه است ؟ میشه توضیح بدید ؟

اتفاقاً ما استقبال ميكنيم از افراد جوان كه بيایند و در اين عرصه حضور پیدا کنند .ما سالانه بيش از ٥ كلاس درجه ٣ داوري برگزار ميكنيم كه علاقه مندان ميتوانند از طريق هيات فوتبال استان پيگيري كنند که در چه تاريخي این كلاس برگزار خواهد شد و در این کلاس شرکت کنند.

*** چه صحبتی با داوران دارید ؟

 من ٣ تا خواسته از داورانمان دارم،اول اينكه حتماً با برنامه و زير نظر استاد آمادگي جسماني تمرينات بدني رو بطور مداوم انجام بدهند،دانش داوري خودشان را تقويت كنند و حتماً زبان انگليسي خودشان را بهبود ببخشند .

داوري موفق خواهد شد كه زحمت بکشد ،بدونند که كار سخت است و بايد زحمت كشيد،اوني برنده است كه سخت كار كند .!

***صحبت خاصی مانده در خدمت شما هستیم :

نه،خيلي ممنونم از شما تشكر ميكنيم كه وقت گذاشتيد و پيگيري داوري استان هستيد.به اميد موفقيت همه داوراي استان