سرمربی تیم شهید کریمی جویبار: ذوالفقار شريفی و برادرش غيرت مازندرانی شان را نشان دادند

شکست تیم چوکا تالش در برابر شهدای ساری در روز آخر لیگ دسته سه فوتبال کشور سبب شد تا تیم شهید کریمی جویبار به لیگ دسته دوم صعود کند. به همین منظور سراغ ابراهیم مرادی سرمربی تیم شهید کریمی رفتیم و گفتگویی با او ترنیب دادیم که در زیر می خوانید:   از فصلی که […]

22555225شکست تیم چوکا تالش در برابر شهدای ساری در روز آخر لیگ دسته سه فوتبال کشور سبب شد تا تیم شهید کریمی جویبار به لیگ دسته دوم صعود کند.

به همین منظور سراغ ابراهیم مرادی سرمربی تیم شهید کریمی رفتیم و گفتگویی با او ترنیب دادیم که در زیر می خوانید:
 

از فصلی که پشت سر گذاشتید و صعودتان به لیگ دو بگوئيد.

با عرض سلام خدمت شما و خوانندگان متحرم، در ابتدا باید یه تشکر ویژه داشته باشم از تیم شهدای ساری و ذوالفقار و ابوذر شریفی که واقعاَ در مقابل تیم چوکا جانانه و مردانه ایستادند و غیرت مازندرانیشان را نشان دادند. از تک تک بازیکنان این تیم تشکر می کنم که با تمام وجود بازی کردند و ما را در راه صعود به لیگ دو یاری دادند. علیرغم حرف و حدیث و شایعاتی که در طول هفته بود برادران شریفی نشان دادند در عمل خیلی مردتر از این حرف ها هستند که شرافت و تعصبشان به استان را با پول عوض کنند و باز هم از این عزیزان تشکر می کنم.
در ابتدای فصل برنامه ریزی و هدف گذاری ما برای صعود بود و تا نیم فصل به خواسته ای که داشتیم یعنی به طور میانگین کسب ۲ امتیاز در هر مسابقه دست یافتیم و توانستیم تا انتهای فصل این روند را ادامه دهیم و در نهایت توانستیم به هدفی که داشتیم یعنی صعود به لیگ دو دست پیدا کنیم.

ولی شما در نیم فصل مصاحبه کردید و گفتید که هدف شما در این فصل حفظ تیم در این مرحله و سقوط نکردن است!

در نیم فصل اول تیم ما نتایج خوبی گرفت و ما موفق شدیم در ۷ بازی از ۲۱ امتیاز ممکن ۱۹ امتیاز کسب کنبم. این موضوع باعث شد که انتظارات از تیم ما بالا برود و همه در شهر از صعود ما صحبت می کردند. با شروع نیم فصل و اولین شکستی که تیم متحمل شد باید به نحوی این فشار از دوش بازیکنان برداشته می شد تا آنها بتوانند همان روند خوب قبلی را ادامه دهند و من آن مصاحبه را انجام دادم و بحث حفظ تیم و سقوط نکردن را پیش کشیدم تا شاید بتوانم تیم را کمی از فشار و استرس دور کنم که فکر می کنم همین اتفاق هم افتاد و بعد از آن مصاحبه دیگر کسی روی تیم ما به عنوان تیم صعود کننده نظر نداشت و همه نگاه ها به سمت تیم های فومن و تالش رفت و ما توانستیم چراغ خاموش کار خود را انجام دهیم.

بعد از سه شکست متوالی که تیم شما آورد شاید کسی پیش بینی نمی کرد شما یکی از تیم های صعود کننده از این گروه باشید، چگونه تیم را از بحران خارج کردید؟

طبیعتاَ هر تیمی یک دوره افت دارد ولی تیم ما در  برهه ای از فصل دچار این افت شد که جا برای جبران داشتیم و با جلسات روحی و روانی که برای بازیکنان برگزار کردیم توانستیم تیم را از افت خارج کنیم و در شرایطی که خیلی ها از ما ناامید شدند توانستیم تیم را به جدول برگردانیم و کل مجموعه تیم معتقد بودیم که می توانیم در پایان فصل یکی از تیم های صعود کننده از این گروه باشیم چون از ابتدا هم قسم شدیم و با هدف صعود به لیگ ۲ دور هم جمع شدیم حالا طبیعت کار این است که در طول فصل مشکلاتی هم پیش می آید که فکر می کنم ما توانستیم عکس العمل خوبی در مقابل این مشکلات نشان دهیم.

شما سومین سال حضور خود در تیم شهید کریمی جویبار را تجربه کردید و موفق شدید طی این مدت تیم را از لیگ برتر استان به لیگ دو کشور برسانید. آیا صعود شما نتیجه ثبات کاری شماست؟

قطعاَ یکی از دلایل همین موضوع می تواند باشد و ثبات مسئله مهمی است که در فوتبال ما زیاد به آن اهمیت داده نمی شود.
در آغاز فعالیت من در تیم شهید کریمی یک برنامه سه ساله به آقای عشقی دادم. شروع کار ما از لیگ برتر استان بود و توانستیم در سال اول قهرمان شده و به لیگ سه کشور صعود کنیم. در سال اول حضور در لیگ سه توانستیم تیم را در مرحله دوم حفظ کنیم و امسال که سومین سال حضور من در این تیم می باشد توانستیم به هدفمان که صعود به لیگ دو بود برسیم. طی سه سال تیم از لیگ برتر استان به لیگ دو کشور رسید که فکر می کنم عملکرد خوبی باشد. به نظرم آقای عشقی مزد صبر و حوصله خود را گرفت. حالا در این راه خود بنده، بازیکنانم و آقای عشقی مشکلات زیادی را تحمل کردیم.

چه مشکلاتی؟

مخالفت ها و انتقادات زیادی در مورد این برنامه سه ساله وجود داشت چون از روز اول طی صحبتی که انجام دادیم قرار شد با برنامه و تفکرات من پیش برویم  که این موضوع به مذاق خیلی ها خوش نیامد ولی آقای عشقی خیلی محکم پشت من و تیم ایستاد و در برد و باخت و روزهای خوب و بد در کنار ما بود. من فقط می تونم بابت صبر و حوصله ای که به خرج داد ازشون تشکر کنم و امیدوارم که این صبر و حوصله را در استان ما سایر مدیران نیز داشته باشند و با برنامه پیش روند.

تیم شما در بحث هزینه ها چه وضعیتی و شرایطی داشت؟

تیم ما خیلی معمولی هزینه کرد. خیلی معمولی تر از آنکه دیگران فکر می کنند. اگر اشتباه نکنم کل هزینه تیم ما در این فصل مبلغی در حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان بود. بازیکنانمان مبلغ قابل توجه ای دریافت نکردند و چیزی در حدود یک میلیون تومان در طول فصل دریافتی داشتند و هزینه سفرها و اسکانمان در حد معمولی و طبیعی بود.
می توان گفت صعود ما بیشتر نتیجه خواستن کل مجموعه بود از آقای عشقی به عنوان مالک و آقای شریفی به عنوان مدیر تیم گرفته تا کادرفنی، کادر مدیریت و سرپرستی و بازیکنان و حتی تدارکات تیم. یک همدلی عجیبی در کل مجموعه و بازیکنان وجود داشت که باعث می شد مشکلات مالی پوشانده شود و به چشم نیاید و درپایان توانستیم با یک هزینه معمولی و شاید کمتر از خیلی تیم ها به لیگ دو صعود کنیم. در صورتی که خیلی ها فکر می کنند تیم ما میلیاردی هزینه کرد ولی اینطوری نیست و مدارکش هم موجود می باشد.

برای فصل آینده چه برنامه ای دارید؟

بستگی به سیاست باشگاه دارد. من سه سال در فوتبال جویبار حضور داشتم و فکر می کنم مأموریتم در فوتبال جویبار تمام شده است. برای تیم شهید کریمی آرزوی موفقیت می کنم و دست هواداران واقعی این تیم را می فشارم که در این سه سال ما را تحمل کردند. آنهایی که در سرما و گرما و برد و باخت کنارمان بودند و با جان و دل پشت ما ایستادند.
در سال بعد دست مدیران برای انتخاب مربی کاملاَ باز است چون شاید مردم و فوتبالی های جویبار زیاد موافق ما نباشند و در این سه سال هم اگر ماندم می خواستم ثابت کنم که آقای عشقی در انتخاب من اشتباه نکرد و سرزنش نشود و اصرار به ماندن و کار کردن ندارم.

در پایان اگر صحبتی باقی مانده بفرمایید.

در پایان از کادر فنی تیم و همکاران عزیزم تشکر می کنم آقایان یاسر حسن زاده، شهرام نبی زاده، شعبان رمضانی، اکبر رئیسی، حاج عباس ولی پور، نیما صادقی، حمید ارشادی، سرپرست تیم آقای محسن طبری، مدیرعامل تیم آقا عبدالعظیم شریفی، آقای تقی زاده دکتر تیم که بدون هیچ چشم داشتی در کنار ما بود و در تر و خشک کردن بازیکنان ما را یاری کرد و همه ی دوستانی که به من کمک کردند ولی شاید اسمی از آنها برده نشد.  

یک تشکر ویژه دارم از حاج حسین عشقی و تک تک بازکنان تیم که دست خالی صبح  بعد از ظهر تمرین کردند. شاید خیلی از بازیکنان مشکل کرایه و رفت و آمد داشتند ولی با جان و دل آمدند و ایستادند و توانستند کاری کنند که پرچم حاج حسین عشقی بالا بماند و این برای ما مهم بود.

یک تشکر ویزه دارم از همه سایت ها و رسانه هایی که در این مدت از ما حمایت کردند و اخبار تیم ما را پوشش دادند؛ سایت های مازند لیگ، مازند اسپرت، نساجی اسپرت و سایت خوب ورزش جوان و آقای محمد نعمتی که واقعاَ به ما کمک کردند.

اگر نام شخصی از قلم افتاد به بزرگواری خود ببخشد. امیدوارم تیم شهید کریمی را در آِینده ای نزدیک در لیگ یک ببینیم حالا چه ما باشیم چه نباشیم اتفاق خاصی نمی افتد. بازیکنان تیم لیاقت حضور در لیگ دو را داشتند و همچنین لیاقت دارند که دبه لیگ یک هم برسند و مطمئناَ اگر یک برنامه ریزی سه ساله دیگر باشد این اتفاق خواهد افتاد.