وداع مازندراني ها با استاد شادي هاي خاطره انگيز/آرام بخواب مهرداد جان …

مازند اسپرت: هنوز داغ هادي نوروزي براي فوتبال ايران رنگ كهنگي به خود نگرفته بود كه مهرداد اولادي ، همبازي قديمي هادي نوروزي در تيم فوتبال جوانان پرسپوليس قائمشهر هم راهي سراي ابدي شد .   خيلي از پرسپوليسي ها هنوز مهرداد اولادي را با پشتك هاي معروف پس از گلزني اش به خاطر مي […]

0225555مازند اسپرت: هنوز داغ هادي نوروزي براي فوتبال ايران رنگ كهنگي به خود نگرفته بود كه مهرداد اولادي ، همبازي قديمي هادي نوروزي در تيم فوتبال جوانان پرسپوليس قائمشهر هم راهي سراي ابدي شد .

 

خيلي از پرسپوليسي ها هنوز مهرداد اولادي را با پشتك هاي معروف پس از گلزني اش به خاطر مي آورند ؛ همان شادي هايي كه آن قدر كارشناسان پزشكي به خطرات بالايش اشاره كردند تا بالاخره مهرداد از تكرار آن منصرف شد .
بازيكن سر به زير و آرام روستاي قاديكلا ، آن روز كه براي حضور در تمرينات آزمايشي تيم فوتبال جوانان پرسپوليس قائمشهر به ورزشگاه شهيد وطني رفته بود شايد هيچگاه فكر نمي كرد سرنوشت ، آخرين تصوير به جاي مانده از او را در اين ورزشگاه رقم بزند .
** از پرسپوليس قائمشهر تا تيم ملي
مهرداد اولادي پس از آن كه در پرسپوليس قائمشهر براي خود نام و آوازه اي پيدا كرد ، بارها براي تيم هاي ملي رده هاي سني جوانان و اميد به ميدان رفت تا اين كه با نظر مصطفي دنيزلي در ليگ ششم ، راهي تيم فوتبال پرسپوليس تهران شد .
هر چند او در آن فصل ۹ بار موفق به گلزني شد ، اما بر جاي گذاشتن اين نتيجه براي مهرداد اولادي جوان آن هم در تيم پرآوزه پرسپوليس شروع چندان بدي نبود .
اولادي با پرسپوليس به فوتبال ايران معرفي شد ، اما حضور او در اين تيم دوام زيادي نداشت و مهرداد كه مهاجم صاحب سبك و خطرناكي محسوب مي شد به تيم ‘ الشباب ‘ امارات رفت تا هم بخت خود را براي رساندن به تيم هاي اروپايي بسنجد و هم در قبال اين جابه جايي ، پول خوبي نصيب پرسپوليس كند و آنها را تا حدودي از بحران مالي نجات دهد .
انتقال مهرداد در آن فصل كه قرمزهاي پايتخت در شديدترين تنگناي مالي دهه به سر مي بردند ، درآمد ۷۰۰ هزار دلاري را به حساب اين تيم واريز كرد.
اولادي سه فصل را براي تيم الشباب به ميدان رفت و در اين فاصله يك بار هم به صورت قرضي براي تيم پرسپوليس بازي كرد تا آن كه فرا رسيدن خدمت سربازي ، او را به كشور بازگرداند .
مهرداد ملوان را براي بازي به عنوان سرباز بازيكن انتخاب كرد و در ۳۲ بازي كه براي اين تيم به ميدان رفت ، ۱۶ بار نيز گلزني كرد .
پرسپوليس و نفت ، ديگر تيم هاي اولادي پس از پايان خدمت سربازي بودند كه البته در هيچكدام از اين تيم ها ، مهرداد نتوانست فروغ پيشين خود را تكرار كند .
اين بازيكن كه به دنبال جلب نظر كارلوس كيروش براي دعوت به تيم ملي بود ، وقتي تقاضايي از تيم پرسپوليس نديد ، به تيم فوتبال استقلال تهران پيوست اما در اين تيم حتي يك بار هم گلزني نكرد تا پس از يك فصل از جمع آبي پوشان خارج شود .
اولادي همواره پيوستنش به استقلال را يكي از بزرگ ترين اشتباهات دوران فوتبالي خود مي دانست .
پس از استقلال ، اولادي بار ديگر ملوان را براي ادامه فوتبالش برگزيد . او در دو فصل قبل هشت بار براي اين تيم به ميدان رفت كه حاصلش يك گل بود . او در اين فصل هم در خدمت تيم ملوان بود و چهار بار براي اين تيم به ميدان رفت كه در هيچ كدام از آن ها موفق به گلزني نشد .
پرونده فوتبالي مهرداد اولادي با همين آمار بازي و گلزني به پايان رسيد و او كه خود را براي بازگشتي دوباره به فوتبال حرفه اي ايران آماده مي كرد ، به سراي ابدي شتافت تا داغ ديگري را در دل فوتبال دوستان مازندراني بگذارد .
** وداع تلخ در ورزشگاه شهيد وطني
ورزشگاه شهيد وطني قائمشهر امروز پنجشنبه يكي از تلخ ترين روزهاي عمر خود را گذراند . چند هزار نفر از ساعات ابتدايي صبح خود را به اين ورزشگاه رسانده بودند تا براي آخرين بار با مهرداد اولادي ديدار و خداحافظي كنند .
وداع تلخ با اولادي ، يادآور مرگ جانسوز هادي نوروزي بازيكن بابلي تيم فوتبال پرسپوليس تهران در نهم مهر ماه سال ۹۴ بود .
به گفته مسئولان بيمارستان شهداي تجريش ، علت فوت اولادي ايست قلبي بود؛ همان چيزي كه هادي نوروزي كاپيتان پرسپوليس را هم از فوتبال ايران گرفت.
اولادي هر چند در تيم هاي بزرگ فوتبال ايران به ميدان رفت ، اما بر خلاف انتظار حضور چهره هاي نامدار فوتبال ايران در مراسم تشييع پيكر ، آن گونه كه انتظار مي رفت پررنگ نبود .
شايد يكي از دلايل اين حضور كم رنگ ، به تعويق نيفتادن رقابت هاي ليگ در هفته بيست و هفتم در روزهاي جمعه ، شنبه و يكشنبه بود .
** گلايه برادرانه
برادر مرحوم اولادي هنگام تشييع جنازه مهرداد در قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در حالي كه به شدت اشك مي ريخت ، گفت : گمان نمي كردم كسي كه سال هاي در فوتبال ايران زحمت كشيده و بازي كرده ، در روز تشييع جنازه اش با بي مهري مواجه شود .
بابك اولادي افزود : يكي از انتظارات حداقلي ما و مردم مازندران ، حضور بازيكنان تيم ملوان به عنوان همبازي هاي مهرداد در تشييع جنازه بود ، اما چون سازمان ليگ با تعويق بازي هاي اين تيم موافقت نكرد ، آنان بر خلاف ميل باطني موفق به حضور در مراسم تشييع جنازه نشدند .
وي ادامه داد : مردم مازندران با حضور به يادماندني خود ، ما را دلگرم كرده و تسلي خاطر دادند اما متاسفانه مسئولان فوتبال كشور نه تنها زحمت حضور در قائمشهر را به خود ندادند بلكه راضي به تغيير بازي تيم ملوان هم نشدند .
هافبك تيم فوتبال ملوان هم كه در اين مراسم حاضر شده بود به ايرنا گفت : بازيكنان ملوان پس از آن كه خبر درگذشت مهرداد را شنيدند تا مدت ها در شوك اين خبر بهت زده بودند و هنوز نتوانسته اند مرگ او را باور كنند.
پژمان نوري افزود : ما سال ها بود در تيم هاي ملوان و پرسپوليس همبازي بوديم و خاطرات تلخ و شيريني زيادي داشتيم و واقعيت نديدن هميشگي او ، برايم غيرقابل باور است .
بازيكن تيم فوتبال ملوان به علت عدم حضور بازيكنان تيم ملوان در مراسم تشييع جنازه اولادي اشاره كرد و گفت : متاسفانه با توجه به اينكه فردا بايد از هفته بيست و هفتم ليگ به ميدان برويم و سازمان ليگ باب تعويق اين بازي موافقت نكرد من و مديرعامل باشگاه به عنوان نماينده تيم ملوان بندرانزلي در مراسم شركت كرديم اما در فرصتي مناسب به همراه همه بازيكنان براي عرض تسليت به خانه پدري مهرداد خواهيم رفت .
** آرزوي محقق نشده
مهرداد اولادي با وجود همه درخشش ها و گلزني هايش ، به حق واقعي اش در فوتبال ايران نرسيد . پرونده فوتبالي اين بازيكن مازندراني در حالي بسته شد كه خاطره پشتك هاي پس از گلزني اش از خاطره ها محو نخواهد شد .