دودی که بر چشم ورزش استان می رود/تفکر غلط تا کی !؟ بیایید با خودمان صادق باشیم!

ورزش مازندران علی رغم استعداد ذاتی و خدادادی که دررگهای جوانان این مرزو بوم در جریان است، گرفتار نوعی اسپاسم درشاهرگ و شاکله اصلی خودش میباشد که از دیر باز در بند این جریان در حال دست و پازدن میباشد چه بسا اگر منبع سرشار نبوغ و استعداد جوانان شمالی نبود شرایط وانفسا تر و […]

112ورزش مازندران علی رغم استعداد ذاتی و خدادادی که دررگهای جوانان این مرزو بوم در جریان است، گرفتار نوعی اسپاسم درشاهرگ و شاکله اصلی خودش میباشد که از دیر باز در بند این جریان در حال دست و پازدن میباشد چه بسا اگر منبع سرشار نبوغ و استعداد جوانان شمالی نبود شرایط وانفسا تر و اسفناکتر از آنچه که حالا شاهدیم اتفاق میافتد.

به گزارش مازند اسپرت؛اگرکمی منصف تر و عاقلانه تر به بحث آسیب شناسی این جریان بپردازیم خواهیم دید که از سال های دور تا به حال جریانی وجود داشت تا هیچگاه اجازه ندهد وررش مازندران در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارد و گروهی بودند که کارشان فقط این بود چوب لای چرخ ورزش بگذارند وبه قول معروف جای گرفتن دست و یاری کردن ،فقط پا را می گرفتند و از مسیر حرکت باز میداشتند وهیچگاه تر و خشک نکردند !!

هنوز کسی فراموش نکرده که سکان هدایت ورزش استان مازندران با چه مشکلات بزرگی تحویل مدیر فعلی شده است . جمع کردن بدهی های زیادی که در زمان مدیریت سابق بر دوش اداره ورزش استان افتاده بود کار هر کسی نبود ، اما ” حاج حبیب حسین زادگان ” با درایت و مدیریت صحیح بدون اینکه حتی یکبار این مشکلات را به زبان بیاورد این مشکلات را تا حدودی برطرف کرد . اما گویا کوتاه شدن دست ” باج خورها ” و افرادی که به هر نحوی قصد نزدیک شدن به مدیر را داشتند ، بدجور باعث ناراحتی آنها شده و برای جبران آن هر روز به قطار در حال حرکت حاج حبیب ” سنگ ”  پرت میکنند .

اما بعد از تمامی مشکلات و  اتفاقاتی که در گذشته در رشته های مختلف ورزشی شاهد بودیم ، رشته فوتبال سنت شکنی نکرد و باز هم صدر اخبار ناکامی ها قرار گرفت و شاید به دلیل محبوبیت این رشته و پوشش های رسانه ای ، این رشته محبوب ورزشی بیشتر از سایر رشته های ورزشی به چشم می آید .

اتفاقات ریز و درشت در باشگاه ریشه دار و مردمی نساجی قائم شهر به انزوا کشاندن و نابودی تیم صنعت ساری نماینده مرکز استان در لیگ دو کشور و کمک به عدم نتیجه گیری و به حاشیه کشاندن شهدای جویبار  اکثر نماینده های استان در لیگ های مختلف کشوری و در نهایت از بین بردن انگیزه ی جوانان با استعداد در این استان از نمونه های بارز شاهکار این جریان حاکم میباشد !

تیم صنعت ساری امسال  بعد از تجربه شرایطی بد گذشته در اداره تیم و تامین شرایط مالی بازیکنان آن با کمک و دلسوزی و نهایتا پادرمیانی مدیرکل ورزش استان حاج حبیب حسین زادگان و تشکیل جلسات مختلف جهت حل مشکلات ، وارد فازی جدیدی شد و موجی از شادی در بین هواداران این تیم در مرکز استان ایجاد کرد.

دامادی نماینده ساری در مجلس، با مذاکراتی که با مدیرکل ورزش استان داشت  آمادگی خود را جهت اداره تیم اعلام کرد و به عنوان مالک تیم  در حضور رئیس هیات فوتبال استان و مدیرکل ورزش استان معارفه شد و در روز معارفه خود در مورد برنامه های آینده و اداره کردن تیم و برنامه های چندین ساله و همچنین از برگزاری اردوها اظهاراتی را بیان کرد که البته در آینده متوجه شدیم وعده ای بیش نبود !!

اما خیلی زودمشخص شد که تمام وعده ها پوچ و اساسا تحت الشعاع تصمیم اشتباه جناب مالک در ورودش به اداره این تیم بود که اتفاقا تیر خلاص را هم توسط دستان مبارکش بر پیکره این تیم بخت برگشته شاهد بودیم و این حاصل بی تدبیری آقایان در به وجود آمدن تمام اتفاقات عجیب و غریب دنیای فوتبال در این تیم بود !

یک سوال : نماینده ای که توانایی اداره کردن یک تیم ۳۰ نفره را ندارد چطور میتواند از حق یک شهر در کشور دفاع کند !!؟ الله اعلم ! بگذریم … !

حال عده ای از این فرصت استفاده کردن و از آن به عنوان فرصتی در جهت زیر سوال بردن حاج حبیب حسین زادگان استفاده کردند تا نشان دهدند از هیچ تلاشی در این راه دریغ نمی کنند و پیرو مقدمه این بحث تر و خشک را با هم میسوزانند غافل از این که حتی حاضر نیستند توجیهی منتطقی ارائه دهند !

در شرایطی که تیم صنعت ساری صاحب مالک(شخص محمد دامادی ) و واگذاری اداره تیم بر آن محول شده ، هر مقام و مسئول دیگری خارج از این چهار چوب چه کاری میتواند انجام دهد که از آن دریغ کرد !؟

آیا این بحث در ادامه مطلب همان تفکر غلط نیست که ما هیچ گاه نتوانستیم مدیران دلسوز و با انگیزه را از غیر آن در این استان متمایزکنیم در حالی که دودش به چشم ورزش استان می رود درپایان این مطلب یک خواهش:  (بیایید با خودمان صادق باشیم)