نشست خبری کار دست الهامی داد

پرونده الهامی هم در کمیته انضباطی باز شد!

ساکت الهامی که بعد مدت ها در آخرین بازی لیگ پایش به کنفرانس خبری باز شده بود، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به پرونده سرمربی نساجی ورود کرد.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛ پرونده هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر فوتبال کشور در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بسته شد و پرسپولیس توانست با گل دقایق پایانی گولسیانی مقابل مس قهرمان لیگ شود.استقلال با یک امتیاز کمتر دوم شد و تیم‌های سپاهان و تراکتور در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

اما تیم نساجی در آخرین بازی لیگ میزبان فولادی بود که شدیدا به برد در این دیدار احتیاج داشت.شاگردان الهامی در تیم نساجی عملکرد بسیار خوبی به اجرا گذاشتند و سعی داشتند با بستن کانال‌های کناری مانع از نفوذ بازیکنان تکنیکی تیم فولاد شوند. این موضوع در نیمه دوم هم قابل مشاهده بود تا اینکه در دقیقه هشتاد و سوم و پس از اینکه بازیکنان فولاد خوزستان موقعیت‌های بسیار زیادی را از دست دادند، توسط ساسان انصاری به گل نجات بخش خود رسیدند و با این بردی که برابر نساجی بدست آوردند در لیگ ماندند.

تیم فوتبال پیکان نیز که مقابل استقلال باخت به دلیل پیروزی تیم‌های استقلال خوزستان و فولاد به دسته پایین‌تر سقوط کرد.پیشتر صنعت نفت آبادان راهی لیگ آزادگان شده بود.
به گزارش فارس، نساجی اما در پایان لیگ با ۲۹ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول قرار گرفت.

ساکت الهامی که بعد مدت ها در آخرین بازی لیگ پایش به کنفرانس خبری باز شده بود، به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شد. الهامی که عملکرد درخشانی در نساجی داشت و موفق شد این تیم را حفظ کند، در بازی های نساجی به هیچ وجه در نشست خبری قبل و بعد بازی نیامد، اما در آخرین بازی لیگ در کنفرانس خبری حاضر شد و حرف هایی زد تا برای خودش دردسر تازه درست کند.

 

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درمورد سرمربی نساجی اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

” باتوجه به تخلف عدم رعایت ماده ۷۱ مقررات انضباطی توسط ساکت الهامی «سرمربی» تیم نساجی مازندران مبنی بر بیان مطالب خلاف واقع و نشر اکاذیب از طریق مصاحبه علیه مقامات فدراسیون ، به نامبرده ابلاغ می شود دفاعیات کتبی خود را ظرف مهلت ۴۸ ساعت به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کند.”

 

الهامی: آقای ممبینی ماندن ۲ تیمت به این خوبی مبارک باشد!

سرمربی تیم فوتبال نساجی پس از بازی با فولاد اظهارات تندی را مطرح کرد.
ساکت الهامی پس از شکست یک بر صفر نساجی مقابل فولاد در هفته پایانی لیگ برتر، اظهار داشت: اصلا شرایط روحی خوبی ندارم. اگر خودم نیاز به امتیاز داشتم و می‌باختم ناراحت نمی‌شدم‌ اما شرایط به شکلی بود که باید از حق و شرافت فوتبالی که مردم از آن حرف می‌زدند، دفاع می‌کردم. خیلی ناراحت هستم که زورم نرسید‌. افتخار می‌کنم بچه یک کارگر جنوب شهر تهران هستم‌. همه آذری‌ها و ترک‌ها می‌دانند که افتخار می‌کنیم زیر بار زور نمی‌رویم.وی افزود: جز پرچم آقا ابوالفضل العباس(ع) سر خود را جلوی هیچکس خم نکردم. به این خاطر از هیچکس ابا ندارم‌. حتی اگر مربیگری هم نکنم، برای من مهم نیست.
همانطور که ۶ ماه خانه نشستم اما اصلا حالم خوب نیست. ای کاش از این صحبت‌هایم پشیمان نشوم و برای من بازتاب بدی نداشته باشد.سرمربی نساجی اضافه کرد: در بازی با فولاد روند به شکلی رقم خورد که نشد از حق دفاع کنم. زور مجموعه ما نرسید. کسی که می‌گوید امنیت ملی و حفاظت اطلاعات بیاید و فوتبال را ببیند، امروز را ببیند. به تیم خوب فولاد و بهرام رضاییان تبریک می‌گویم. مجموعه‌شان بچه‌های خوبی هستند‌. ساسان انصاری و هواداران فولاد برای من خیلی عزیز هستند. من هم حس و حال آنها را می‌دانستم که بازی چه قدر برایشان مهم بود.الهامی تصریح کرد: اگر شرایط عادلانه رقم می‌خورد، از این باخت ناراحت نمی‌شدم و با آن کنار می‌آمدم اما نشد‌. قبول دارم که نبود فولاد در لیگ برتر حیف است ولی به چه قیمتی؟! این تیم شایستگی داشت بدون انجام دادن خیلی کارها بماند زیرا بازیکنان، جایگاه، شخصیت و مدیرعامل بسیار خوبی دارد.
وی با اشاره به سقوط پیکان توضیح داد: امیدوارم هرچه سریع‌تر به لیگ بازگردد‌. همیشه جزء تیم‌های پرورش‌دهنده جوان است. زورمان نرسید تا جلوی افتادن این تیم را بگیریم. بیشتر از این نمی‌توانم حرف بزنم اما خیلی دوست دارم کمیته انضباطی مرا بخواهد تا حداقل صحبت‌هایم را به اعضای این کمیته بگویم تا مشخص شود چه اتفاقی افتاد.سرمربی نساجی تصریح کرد: لطف خدا بود که امسال نساجی در لیگ برتر ماند و با کمک هواداران، رسانه‌ها، مجموعه باشگاه، رضا حدادیان، حمیدرضا بایندریان و ایزد سیف‌الله پور ماند.
بازیکنان باغیرتی داشتیم. دعای مردم خیلی به ما کمک کرد اما واقعا حالم خوب نیست‌. دوست ندارم حرفی بزنم که بار دیگر ۳ ماه محروم شوم‌. به بازیکنان‌مان و رسانه‌ها خسته نباشید گفته و از مجموعه باشگاه و هواداران مازندرانی تشکر می‌کنم‌. مردم برای ما سنگ تمام گذاشتند. آنها ما را تبدیل به مربی و کادرفنی بهتری کردند و امیدوارم خدا عمری بدهد تا برایشان جبران کنم.الهامی درواکنش به این موضوع که نامش در تاریخ نساجی ماندگار است و به حدی خوب نتیجه گرفته که خیلی از مربیان که تیم‌شان در آخرین لحظات از سقوط فرار کرد، مصاحبه‌های خنده‌داری علیه او داشتند و همچنین نظرش درمورد داوری، گفت: درمورد خیلی چیزها الان نمی‌توانم حرف بزنم. ان‌شاءالله کمیته انضباطی مرا بخواهد تا در آنجا صحبت کنیم اما اگر برخی درمورد مسائلی حرف بزنند با افراد دیگر خیلی فرق دارد! رئیس فدراسیون تا پایین اگر حرف بزنند، مصون هستند اما اگر من حرف بزنم، موارد زیادی اتفاق می‌افتد. با این وجود دوست دارم کمیته انضباطی مرا صدا کند. گفتن برخی کلمات عواقب دارد‌.
وی خاطرنشان کرد: نتوانستم حق خودم و یک عده را بگیرم. زورم نرسید از شرافت کاری محافظت کنم. این خیلی عذابم می‌دهد. سرم را نمی‌توانم بالا بگیرم‌. می‌دانم برخی مسائل اتفاق افتاده و می‌افتد اما نمی‌توانیم حرف بزنیم. گفتن برخی حرف‌ها فقط برای بعضی‌ها راحت است. ایرادی هم ندارد که چندین ماه خانه‌نشین شوم‌. از لحاظ وجدان کاری راحت هستم و از رئیس فدراسیون تا دبیرکلش ابایی ندارم.سرمربی نساجی تصریح کرد: (او در این لحظه از ایزد سیف‌الله‌پور خواست اشاره نکند که حرفی نزند) آخرش محرومیت است‌. خودم می‌خواهم خانه‌نشین شوم زیرا به درد این فوتبال نمی‌خورم‌. آقای هدایت ممبینی تبریک می‌گویم. ۲ تیمت خیلی خوب ماندند! پنج هفته داوری‌ها را از کمیته داوران گرفتی‌. همانگونه که سال ۹۰_۸۹ خودت داوری کردی و راه‌آهن خیلی راحت ماند تا مس کرمان که من مربی‌اش بودم سقوط کند! الهامی افزود: دنبال فساد می‌گردید؟ جمعش کنید! از حسن زاده می‌خواهم مرا به کمیته انضباطی دعوت کند! من که رفتم زیرا نمی‌توانم بمانم. آنهایی که نقاب زده و دم از قانون می‌زنند بیایند. نه آنکس که اتفاقی یک سکه گرفته است و بی‌دلیل شلوغش کردند‌. بروید و ببینید در لیگ یک و دو چه اتفاقی افتاد. بروند و گزارش ۶ ماه یا یک سال محرومیت بنویسند. خیلی راحت و ریلکس می‌خندند.

وی تاکید کرد: جریمه ۲ میلیاردی ۵۰ میلیون می‌شود. اقتصاد دنیا به این خوبی روان نمی‌شود‌. این بساط را جمع کنید. جایگاه فولاد خیلی رفیع است. نمی‌گویم داور بازی با این تیم ضعیف بود‌ بلکه خیلی هم خوب بود اما همه اهالی رسانه درمورد داوری‌اش گفتند! بعد می‌گویند خودت را نگه دار‌. من هم انسان هستم و روزی ۱۰ قرص می‌خورم. آدم هستم و شرف خود را از سر راه نیاورده‌ام. اینجا که نشسته‌ام، یک رضا عنایتی دیگر هستم. می‌دانم چه حالتی دارد. مرد و مردانه ببرند. تیمی که N تومان هزینه کرده، بیاید ببرد‌ . اگر مربی باشرفی هستم، الان باید دفاع کنم. امروز به بچه‌ها گفتم با تمام قوا بازی کنید اما نتوانستیم. از اینکه زورم نرسید، ناراحت هستم.سرمربی نساجی گفت: عیبی ندارد محروم شوم. می‌دانید چرا این حرف‌ها را می‌زنم؟ زیرا در زندگی به هیچ احدالناسی باج ندادم. روی پایم بلند شده و جز پرچم حضرت ابوالفضل سر خود را جلوی هیچکس خم نکردم. همه اهالی رسانه برای من عزیز هستند اما برایم مهم نبود چه کسی مجری است و …. از نرسیدن زورم، حالم خیلی بد است. از روزی که به نساجی آمدم‌، اولین کنفرانس من است‌. می‌توانند محرومم کنند. خیلی راحت خانه می‌نشینم.