لیگ برتر بسکتبال ایران؛

از ناکامی صعود آملی ها به نیمه نهایی تا حفظ سهمیه آورتا

تیم کاله مازندران با شکست خانگی مقابل ذوب آهن از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند همچنین آورتا ساری با پیروزی مقابل رعد هوایی موفق به حفظ سهمیه در لیگ برتر بسکتبال کشور شد.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛دیدار چهارم تیم‌های کاله مازندران و ذوب‌آهن اصفهان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال، عصر دوشنبه در حضور بیش از هزار تماشاگر آملی در سالن پیامبر اعظم (ص) آمل برگزار شد.

تیم ذوب آهن که در دو بازی نخست خود در اصفهان، موفق به شکست کاله در این مرحله شده بود، در بازی سوم که روز شنبه ۲۵ فروردین درآمل برگزار شده بود، نتیجه بازی را به کاله واگذار کرد.

بازی چهارم دو تیم درحالی عصر دوشنبه ۲۷ فروردین در آمل برگزار شد که تیم ذوب آهن درصورت پیروزی جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب می‌کرد و کاله مازندران نیز با پیروزی در بازی چهارم، همانند ذوب آهن صاحب دو پیروزی می‌شد که سرنوشت تیم صعود کننده به بازی روز دوم اردیبهشت در اصفهان کشیده می‌شد.

درنهایت تیم ذوب آهن با نتیجه ۱۰۰ بر ۸۵ برابر میزبان آملی خود صاحب پیروزی شد و در مجموع با کسب سومین پیروزی خود در چهارمین مسابقه برابر نماینده مازندران،به جمع چهار تیم پایانی این مسابقات صعود کرد.

همچنین در دومین دیدار مرحله حذفی لیگ برتر بسکتبال آقایان (پلی اوت)  تیم‌های رعد پدافند هوایی مشهد و آورتا ساری دیگر نماینده استان مازندران  در سالن زنده یاد مشحون به مصاف هم رفتند که در پایان تیم آورتا با نتیجه ۶۴ بر ۵۷ به پیروزی رسید.

در این دیدار مجید رحیمیان کاپیتان آورتا ساری با ۲۲ امتیاز، ۷ ریباند، ۲ پاس گل و کارایی ۱۵ بهترین بازیکن بود.

تیم آورتا با پیروزی در دو دیدار این مرحله، در لیگ برتر بسکتبال باقی ماند و رعد پدافند به لیگ دسته یک حرفه‌ای سقوط کرد.

در فصل جاری این رقابتها ۱۲ تیم حضور داشتند که تیم آورتا در مجموع رفت و برگشت مرحله پی اوت با پیروزی ۲ بر صفر در لیگ برتر باقی ماند و در پایان با توجه به اولین سال حضور در این رقابتها بر سکوی نهم جدول ایستاد.

و تیم کاله مازندران در حالی از رسیدن به جمع چهار تیم پایانی مسابقات امسال لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور حذف شد که در فصل گذشته این مسابقات عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده بود.