از بچگی رویای بازی در تیم ملی ایران را داشتم

بازی در ۶ باشگاه مختلف نقطه ضعف نیست!

الله‌یار صیادمنش می‌گوید تمام هدفش این است که خودش را در فوتبال بلژیک نشان دهد.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛سایت بلژیکی hbvl در گزارشی از الله‌یار صیادمنش بازیکن ایرانی وسترلو نوشت. در این گزارش آمده است: الله‌یار صیادمنش جوان ۲۲ ساله ایرانی ممکن بود تابستان سال آینده در بازی‌های المپیک باشد و برای تیم ملی کشتی ایران رقابت کند. در ایران کشتی آزاد دومین ورزش مهم پس از فوتبال است و صیادمنش از خانواده‌ای کشتی دوست است ولی او تصمیم گرفت فوتبال را انتخاب کند.

بازیکن جوان وسترلو گفت: پدر و مادرم از طریق کشتی با هم آشنا شدند. دایی و پدرم عضو تیم ملی ایران بودند. دایی من اولین بار قهرمان جهان در زیر ۲۱ سال شد و پدرم در جام جهانی بالای ۴۰ سال طلا گرفت. امروز او هنوز مربی کشتی است. در کودکی چند بار به تمرین کشتی رفتم. آن تمرینات خیلی سخت بود. به کوه یا جنگل می‌رفتیم و تمرینات پرفشاری انجام می‌دادیم. ترجیح دادم فوتبال بازی کنم ولی اینکه از یک خانواده کشتی دوست و ورزشکار آمدم نیز خیلی به من کمک کرد تا بهتر شوم. من قدرت فیزیکی خوبی دارم که به خاطر ساعت‌ها حضور در اتاق وزنه و همچنین ژن‌ خانواده ماست.

کمپانی نتوانست او را متقاعد کند

صیادمنش در ۲۲ سالگی در ششمین باشگاه حرفه‌ای خود با وسترلو حضور دارد. او پس از اولین بازی خود با استقلال در لیگ برتر ایران، در تیم‌های فنرباغچه، استانبول اسپور، زوریا لوهانسک و هال سیتی نیز فوتبال بازی کرد.

او درباره اینکه در شش باشگاه مختلف بازی کرده است گفت:‌ شش باشگاه ممکن است زیاد باشد اما من مطمئناً این را یک نقطه ضعف نمی‌دانم. من همه جا چیزی یاد گرفته‌ام. در فنرباغچه، جایی که در ۱۷ سالگی قرارداد امضا کردم چیزهای زیادی یاد گرفتم. با مکس کروزه و لوئیز گوستاوو کار کردم و پیشرفت کردم.

صیادمنش دو سال پیش که هال سیتی را انتخاب کرد، در رادار کلوب بروژ و اندرلخت هم بود. بازیکن ایرانی درباره نرفتن به لیگ بلژیک گفت: من حتی با ونسان کمپانی صحبت کردم اما مصمم بودم به انگلیس بروم. به عنوان یک کودک همیشه رویای من بازی در انگلیس بود. در ۶ ماه اول همه چیز خوب پیش رفت اما در ابتدای فصل جدید در بازی مقابل برنلی مصدوم شدم.

جوانترین گلزن به لطف مارک ویلموتس

صیادمنش زمانی که مارک ویلموتس روی نیمکت ایران بود توانست برای این تیم گلزنی کند و جوانترین گلزن تاریخ ایران شود. او در دیدار مقابل سوریه گلزنی کرد تا جواب اعتماد ویلموتس را بدهد.

صیادمنش درباره اینکه جوانترین گلزن تاریخ ایران است گفت: از بچگی رویای بازی در تیم ملی ایران را داشتم و توانستم برای تیم ملی کشورم گلزنی کنم که حس فوق‌العاده‌ای بود. این گل فشار زیادی روی من ایجاد نکرد چون در استقلال هم گل زده بودم. فشاری که در استقلال تجربه می‌کنید را می‌توان با فشار باشگاهی مانند فنرباغچه مقایسه کرد.

صیادمنش در سال‌های اخیر به دلیل مصدومیت دیگر در تیم ملی ایران حضور نداشت. او درباره غیبتش گفت: در آستانه جام جهانی، در آخرین بازی‌های انتخابی بازی کردم اما بعد از آن مصدومیت بدی برای من رخ داد. این به شدت به من ضربه زد وگرنه من در جام جهانی بودم. هرکسی در حرفه خود چنین دوره‌ای را پشت سر می‌گذارد. امیدوارم بتوانم دوباره خودم را در وسترلو نشان دهم.

خالکوبی مجسمه آزادی

تصویری از مجسمه آزادی آمریکا روی بازوی او توجه را به خود جلب می‌کند. شماره ۹۰ وسترلو درباره این خالکوبی گفت: برای من آن خالکوبی هیچ ربطی به سیاست ندارد و برعکس، برای من نماد آزادی است. آزادی برای همه مردم جهان، مهم نیست که از کجا آمده‌اید.

وسترلو دیشب (جمعه) در هفته بیست و ششم لیگ فوتبال بلژیک به مصاف استاندارد لیژ رفت که این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود وسترلو به پایان رسید. اله‌یار صیادمنش لژیونر ایرانی تیم وسترلو در این دیدار از ابتدا در ترکیب تیمش قرار گرفت و ۷۷ دقیقه بازی کرد و پاس گل دوم تیمش را داد.

وسترلو با این پیروزی ۲۹ امتیازی شد و به رده دهم جدول شانزده تیمی بلژیک صعود کرد.