عضو تیم ملی تیراندازی ایران بیان کرد؛

عبدالرضا توسلی خواه: چتر حمایتی مسئولین باید برای ورزشکاران جانباز و معلول باز شود!

عبدالرضا توسلی خواه عضو تیم ملی تیراندازی ایران گفت: مسؤولان ورزش کشور باید در میزان پرداختی‌ها تجدید نظر کنند و همه ورزشکاران جانباز و معلول را زیر چتر حمایتی قرار دهند.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛عبدالرضا توسلی خواه عضو تیم ملی تیراندازی ایران و دارنده مدال نقره مسابقات تیراندازی جانبازان و معلولین قهرمانی جهان، در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ساری، اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی برای افتخار آفرینی ورزشکاران جانباز و معلول در کشور وجود دارد و ارتقا و فراگیری ورزش این قشر معزز در همه سطوح ضروری است.

وی به مشکلات و سختی‌های ورزش جانبازان و معلولان اشاره کرد و گفت: متاسفانه جانبازان و معلولان ورزشکار تا زمانی که مطرح نشوند هیچ گونه امکاناتی به آنها داده نمی‌شود.

این ملی پوش افتخارآفرین با بیان اینکه بیشتر وسایل و تجهیزات مورد نیاز را خودمان تهیه می کنیم، افزود: مشکلات زیادی برای ورزش کردن یک فرد معلول به ویژه در شهرستان ها وجود دارد، ورزشکاری که روی ویلچر است برای تمرین و ورزش کردن باید با ویلچر مسافت بین خانه و سالن را طی کند زیرا وسایل ایاب و ذهاب متناسب با معلولان نیست.

توسلی‌خواه ادامه داد: هر ورزشکاری که در مسابقات جهانی حضور می‌یابد به دنبال کسب عنوان و مدال و افتخارآفرینی برای کشورش است و در این راه سختی‌ها و زحمات زیادی متحمل می‌شود و نیاز است که مورد حمایت قرار گیرد.

این قهرمان خاطرنشان کرد: جانباز و معلولی که به طور حرفه‌ای ورزش می‌کند اگر تنها منبع درآمدی‌اش ورزش باشد، یقین بدانید که قید ورزش حرفه‌ای را می‌زند از این جهت، مسؤولان ورزش کشور باید در میزان پرداختی‌ها تجدید نظر کنند و همه ورزشکاران جانباز و معلول را زیر چتر حمایتی قرار دهند.

توسلی‌خواه همچنین در خصوص انتخابات پیش روی نیز صحبت کرد و گفت: مردم ما بسیار فهیم، آگاه و نكته بین هستند و مطمئنا با حضور پرشور در انتخابات پیش رو باعث ناامیدی دشمنان كشور خواهند شد.

وی با بیان اینكه دشمنان همیشه سعی در وارونه جلوه دادن حقایق دارند و از مدت ها پیش نیز سعی كرده‌اند مردم را از حضور در انتخابات دلسرد كنند، افزود: هرقدر حضور در انتخابات پررنگ تر و با نشاط تر باشد مطمئنا اقتدار ایران در مجامع جهانی نیز افزایش می‌یابد.

توسلی‌خواه همچنین ابراز امیدواری كرد تا مجلس آینده بیشتر به بخش ورزش اهمیت داده و شرایط را برای حضوری مقتدرانه تر در برای ورزشكاران در آینده فراهم كند.

این قهرمان گفت: تصویب قوانینی در مجلس برای استخدام قهرمانان ورزشی در ادارات و دستگاه‌ها و رفع نیازهای مالی آن ها از دیگر مطالبات مهم جامعه ورزشی از نمایندگان است.