گفتگو با دونده پیشکسوت جهان:

ورزش به عشق دنیای «بدون اعتیاد»

پیشکسوت دومیدانی کشورمان که مدال‌های مختلف جهانی کسب کرد، گفت: بنده به عشق اینکه روزی اعتیاد ریشه‌کن شود در حال تلاش و تمرین هستم.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛شهاب نوبخت پیشکسوت دوست داشتنی دوی ماراتن کشور است که هر روز با تمرینات مستمر حداقل در طول هفته بیش از ۱۲۰ کیلومتر می‌دود و این کار را با عشق انجام می‌دهد.

این دونده ۵۶ ساله اخیرا در مسابقات دوی ماراتن استانبول خوش درخشید و مدال ویژه این تورنمت خارجی را برگردن آویخت تا پرچم کشورمان افراشته شود.

نوبخت در گفت‌وگوی با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: بنده به عشق اینکه روزی اعتیاد ریشه کن شود در حال تلاش و تمرین هستم و حتی در روز پنجم تیر ماه سال‌جاری و در روز جهانی مواد مخدر و با هماهنگی ستاد مواد مخدر استان مازندران ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متر از بابل تا ساری دویدم تا قدمی در راه تشویق جوانان و دوری آنان از مواد مخدر برداشته باشم.

نوبخت که از بهترین‌های دوی ماراتن پیشکسوتان کشور است و تاکنون در تورنمنت‌های گوناگون خارجی برای کشورمان دویده؛ در این‌باره می‌گوید: بنده افتخار دارم در طول سال در چندین تورنمنت مهم خارجی به مانند رقابت‌های دبی و استانبول و دیگر کشورهای جهان برای ایران بدوم و به لطف خدا در همه این مسابقات موفق بودم و مدال بدست آوردم.

این دونده ساروی در ادامه افزود: در آخرین مسابقه خارجی خودم در استانبول که بیش از ۱۲ هزار نفر حضور داشتند توانستم با رکورد ۳ ساعت و ۳۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه از خط پایان عبور کردم و مدال این مسابقه مهم را بدست آوردم تا پرچم کشورمان به اهتزار درآید.

وی در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: امیدوارم مسوولان محترم امکانات مورد نظر را فراهم کنند تا جوان‌ترها به این رشته پرهیجان و مادر ورزش‌ها روی بیاورند تا جامعه سالم‌تری داشته باشیم.

این دونده با اخلاق ساروی در پایان از همه رسانه‌ها بابت حمایت از دو و میدانی قدردانی کرد.

نوبخت بهترین دونده ماراتن مازنی است که در تمامی مسابقات داخلی و خارجی حضوری با صلابت دارد که امیدواریم چون گذشته افتخار آفرین ظاهر شود.