روایت قهرمانان از دیدار با رهبر

افتخارآفرینی به عشق خنده و لبخند رهبر !

«سپیده بابایی» قهرمان کشتی آلیش کشورمان درباره دیدار اخیر قهرمانان با رهبر انقلاب گفت: بی‌نهایت از این دیدار خوشحالم چون آقا حکم پدر برای ملت ایران و مخصوصا برای ما ورزشکاران دارد و من برای نشاندن لبخند بر لبان ایشان تلاش می‌کنم.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛سپیده بابایی قهرمان کشتی آلیش کشورمان که با اهدای مدال قهرمانی‌اش به خانواده شهید تهرانی‌مقدم نشان داد که بانویی انقلابی در عرصه ورزش است، در گفت‌وگو با خبرنگار مازنداسپرت درباره حس و حالش از دیدار با رهبر اظهار کرد: من دفعه دومی بود که به دیدار و زیارت آقا می‌رفتم ولی هر دو بار بین مردم بودم و سعادت نشد رهبر را از نزدیک ببینم و با ایشان هم کلام بشم.

او یکی از آرزوهایش را این‌گونه بیان کرد: «انشالله عمری باقی بماند تا بتوانم رهبر را از نزدیک ببینم و با ایشان چند دقیقه‌ای هم کلام بشوم.»

این بانوی قهرمان ادامه داد: «از اینکه آقا را دیدم خیلی خیلی خوشحالم، متانت ایشان و آن صورت نورانی ایشان همیشه در ذهن من می‌ماند و لبخند آقا به آدم آرامش میدهد و من صبر و استقامت را از رهبری یاد گرفتم و همیشه سرلوحه زندگی من است.»

بابایی با بیان اینکه آقا حکم پدر برای ملت ایران به ویژه ورزشکاران دارد، ادامه داد: ما اگر تلاش می‌کنیم و اگر افتخاری نصیب خودمان می‌شود به عشق این است که خنده به لب‌های رهبر بیاوریم، انشالله که این مدال‌آوری‌ها ادامه داشته باشد و قطعا دیدار با بزرگ مملکت، رهبر عزیزمان، هم در عملکردمان و هم در زندگی‌ ما می‌تواند تاثیر بزرگی داشته باشد.

این بانوی قهرمان که اخیرا مدالش را هم تقدیم شهدا کرده، اظهار کرد: من از بدو ورودم به ورزش با مخالفت‌های زیادی مواجه بودم. از همان ابتدا توکلم به خدا و ائمه و شهدا بوده و خدا را شاکرم که همیشه در خانه‌شان به روی من باز بوده و هر زمان توسل کردم نه نشنیدم. همیشه جوابگو من بودند؛ «تنها کسانی که همیشه پشت من بودند و حمایتم کردند، خداوند، شهدا و ائمه بودند.»

بابایی افزود: «این حرف در حد شعار نیست و یا اینکه بخواهیم تظاهر کنم، نه! من پدر و مادرم را در جوانی از دست دادم و با یکسری آرزوها زندگی کردم اما دست خالی!» خواست خدا بود و نگاه و کمک ائمه که خدا را شاکرم که نگاه‌شان بدرقه راه من بوده تا توانستم یک مقدار ناچیز مفید باشم برای جامعه و کشور و مردم عزیز!»

این بانوی قهرمان ادامه داد: «گفتن اسم ائمه یک انرژی خاصی به آدم می‌دهد و یک قدرت چند برابر! خود من وقتی فنی را اجرا می‌کنم اسم «علی» را صدا می‌کنم.»

بابایی افزود: وقتی در حال اجرای فن هستم و به مشکل می‌خورم وقتی اسم امام «علی» را به زبان می‌آورم همه می‌دانند که من قرار است یک فنی را اجرا کنم. ناخودآگاه این اسم به زبان من افتاده و حالا در مسابقات ورد زبانم شده است. این ذکر یک انرژی مضاعف به من می‌دهد.

این بانوی قهرمان در پایان بیان کرد: برای همه مردم عزیز کشورم و همه مسؤولان آرزوی سلامتی دارم. انشالله که خواسته‌های ورزشکاران هم مرتفع شود و مشکلاتی مثل مسکن و کار ورزشکاران برطرف شود که شاید کوچک‌ترین خواسته یک ورزشکار است چون تمام دغدغه زندگی قهرمانان ورزش است. کسی که ورزش حرفه‌ای می‌کند نمی‌تواند دنبال شغل مناسب برود چون اگر بخواهیم کار کنیم فرصت دنبال کردن ورزش حرفه‌ای را از دست می‌دهیم؛ این وظیفه مسؤولان است که حداقل امکانات را برای ورزشکاران فراهم کنند.

«سردَم» مُرشد در حضور رهبر انقلاب دگرگونم کرد

سرمربی تیم ملی زورخانه‌ای ایران در خصوص دیدارشان با رهبر انقلاب گفت: از اینکه رهبری به ورزش زورخانه‌ای اهمیت می‌دهند و نگاهشان به ورزش ملی مذهبی ما، نگاه ورزش اول کشور است و اینکه فرصت زیادی را به ورزش زورخانه‌ای در حضور تمام رشته‌های ورزشی می‌دهند بسیار خوشحالم.

سرمربی تیم ملی زورخانه‌ای ایران و رئیس هیات زورخانه‌ای استان مازندران در خصوص دیدارش با رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مازنداسپرت، اظهار کرد: من برای سومین بارم بود که به دیدار رهبری می‌رفتم ولی اینبار حال و هوای خیلی خاصی داشت؛ وقتی وارد حسینیه و گود زورخانه شدم و «سردم» مرشد را دیدم خیلی دگرگون شدم.

روح‌الله طور سوادکوهی با اشاره به اهمیت ویژه رهبر انقلاب به ورزش زورخانه‌ای،‌گفت: اینکه رهبر انقلاب به ورزش زورخانه‌ای، ورزش ملی مذهبی ما، به عنوان ورزش اول کشور نگاه می‌کنند بسیار خوشحال کننده است و اینکه فرصت زیادی را به ورزش زورخانه‌ای در حضور تمام رشته‌های ورزشی می‌دهند نیز شور و شوق خوبی در ما ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: اینکه مرشد رهبر را با ضرب و زنگ وارد حسینه کرد چون ضرب و زنگ نشانه احترام و کسوتی است که ما به پیشکسوت خودمان می‌گذاریم، نشان می‌دهد که رهبر ما بزرگ و پیشکسوت ماست.

سرمربی تیم ملی زورخانه‌ای ایران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از همه ریز و درشت ورزش زورخانه‌ای اطلاع و شناخت کامل داشتند، افزود: رهبری در این دیدار گفتند که ایران قوی به ورزش قوی نیاز دارد و خواستند که از ورزش زورخانه‌ای حمایت ویژه و این ورزش به ورزش فرا ملی تبدیل شود.

طور سوادکوهی اظهار امیدواری کرد تا با حمایت مسئولان این ورزش به ثبت جهانی و حضور در بازی‌های المپیک برسد.

هدیه ویژه رهبر انقلاب به تیم ورزش زورخانه‌ای نوجوان در بیت رهبری

رئیس هیات زورخانه‌ای استان مازندران در ادامه این دیدار را برای ورزشکاران امیدبخش خواند و گفت: نوجوانان و جوانانی که در حضور رهبری اجرا کردند، حتی مرشد هم از نوجوانان بود همگی اعضای تیم ملی نوجوانان ما بودند.

سوادکوهی ادامه داد: بعد از اجرا هم رهبری دستور دادند که این نوجوانان به حیاط حسینیه بیایند و با آنها عکس یادگاری گرفتند. رهبری به هرکدام از آن بچه‌ها یک انگشتر هدیه دادند.

وی افزود: نکته جالب توجه این بود که همه آن نوجوانان و جوانان در صفحات مجازی خودشان تا چند روز عکس یادگاری که با رهبری داشتند را منتشر می‌کردند و حتی عکس پروفایل صفحات مجازی خودشان را به عکس با رهبری تغییر دادند که برایم جالب توجه بود.

عکس یادگاری باستانی‌کاران جوان و نوجوان با رهبر انقلاب

سرمربی تیم ملی زورخانه‌ای ایران در پایان با بیان اینکه بچه‌های ما و نسل ما رهبری را دوستش دارند، گفت:  این دیدار ها و امیدواری برای دیدار با رهبر انگیزه خیلی خوبی برای جوانان و نوجوانان ورزشکار ما به همراه دارد.

قهرمان جودوی جهان: سخنان رهبر انقلاب موجب دلگرمی و آرامش ورزشکاران است

روح‌الله‌زاده قهرمان مازندرانی جودوی جهان گفت: توکل بر خدا و ائمه اطهار باعث آرامش قلبی و کاهش استرس و فشار مسابقات خواهد شد و همچنین سخنان و توصیه‌‌های رهبری عزیز هم همیشه گوشه ذهن ما است و باعث دلگرمی و آرامش ورزشکاران خواهد بود.

یاشار روح الله‌زاده قهرمان جودوی جهان در خصوص دیدار ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب به خبرنگار مازنداسپرت اظهار کرد: دیدار ایشان از نزدیک برای بنده بسیار فوق العاده بود و یک حس غرور به بنده دست داد.

وی افزود: صحبت‌ها و رهنمودهای ایشان هم مثل همیشه نشان از حمایت قاطع از قهرمانان و ورزشکاران داشت و این نکته مهمی است.

قهرمان جودوی ایران با بیان اینکه اولین بار بود که این افتخار نصیب بنده شد و رهبر انقلاب را از نزدیک دیدم و از این بابت خیلی خوشحالم،‌گفت: قطعا فرمایشات ایشان در روحیه ورزشکاران موثر است و باعث انگیزه بیشتر خواهد شد، چون همیشه دغدغه ورزشکاران را دارند و از شرایط کاری و مسکن و به صورت کلی از آینده قهرمانان صحبت می‌کنند و این باعث دلگرمی است.

این قهرمان مازندرانی با بیان اینکه قطعا توکل بر خدا و ائمه اطهار باعث آرامش قلبی و کاهش استرس و فشار مسابقات خواهد شد، تصریح کرد: نصیحت‌ها و سخنان رهبری عزیز هم همیشه گوشه ذهن ما است و باعث دلگرمی و آرامش ورزشکاران خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که، مهمترین نکته یا درسی که از دیدار با رهبری گرفتید چه بود، گفت: به نظرم «ورزش قوی برای ایران قوی» که فرمایش ایشان بود می‌تواند مهم‌ترین نکته و درس باشد چون اهمیت ورزش را می‌رساند و نگاه ویژه رهبری به ورزش و ورزشکاران را نشان می‌دهد و اگر ورزش جدی گرفته شود، بدون شک ایرانی قدرتمندتر خواهیم داشت.

بردی: فرمایشات رهبر انقلاب موجب تقویت غرور ملی در ورزشکاران شد

قهرمان جودوی جهان با اشاره به افزایش روحیه ورزشکاران در دیدار با رهبری گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب باعث تقویت غرور ملی در قهرمانان و پهلوانان و امید پیدا کردن به آینده شخصی و قهرمانی بین آن‌ها شد.

عبدالوهاب بردی قهرمان جودوی جهان در گفت‌وگو با خبرنگار مازنداسپرت در خصوص دیدار ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این دیدار، دیداری صمیمانه بود و نکات خوبی بیان شد.

وی افزود: فضایی پرشور و جو پهلوانی و قهرمانی توام با معنویت و نگاه پدر به فرزند حاکم بود و باعث قوت قلب به همه ورزشکاران شد؛ به علاوه حضور همه قهرمانان در رشته‌های مختلف موجب تازه شدن دیدارها و صمیمیت بیشتر شد.

قهرمان جودوی جهان با اشاره به افزایش روحیه ورزشکاران در دیدار با رهبری بیان کرد: همچنین صحبت‌های رهبر معظم انقلاب باعث تقویت غرور ملی در قهرمانان و پهلوانان و امید پیدا کردن به آینده شخصی و قهرمانی بین آنها شد.

این قهرمان درمورد لذت این دیدار گفت: برای اولین بارم بود که توفیق این دیدار را داشتم و توصیف این دیدار غیر قابل وصف است.

بردی بیان کرد: با توجه توجه بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص رسیدگی به وضعیت معیشت و اشتغال مدال آوران و بهبود کیفیت امکانات ورزشی و دستور و تاکید به دولتمردان و متولیان امر جهت کم شدن دغدغه زندگی ورزشکاران و طبیعتا اینکه شخص اول کشور برای ورزش و ورزشکاران اهمیت ویژه‌ای قائل هستند، می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد انگیزه در ورزشکاران داشته باشد.

وی با اشاره به اعتقاداتش عنوان کرد: با توجه به علاقه شخصی که به ائمه‌ دارم سعی می‌کنم با دعا و توسل به خدا و ائمه بخصوص حضرت علی (ع) به آرامش روحی لازم برسم.

این قهرمان با اشاره به درس مهم از این دیدار افزود: مهم ترین نکته برای بنده این بود در ورزش علاوه بر قهرمانی و مدال آوری اخلاق و منش پهلوانی ورزشکاران نزد مردم اهمیت ویژه‌ای دارد؛ در وهله اول باید نگاه پهلوانی در عرصه قهرمانی افزایش یابد که نتیجه آن دفاع از حقوق مستضعفان و اعتلای فرهنگ ایثار و جوانمردی در ذیل منش و شیوه رفتاری امیرالمومنین اول پهلوان عالم می‌باشد.