چراغ سبز وزیر ورزش، استاندار و نمایندگان مجلس به عالیشان؛

متن و حاشیه | در سفر وزیر ورزش به آمل و بابل چه گذشت!؟

دکتر سیدحمید سجادی برای بازدید از چند پروژه ورزشی در سفر یک روزه به استان مازندران سفر کرد.

به گزارش مازنداسپرت، دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان با استقبال مسئولین استان، صبح امروز وارد مازندران و شهرستان آمل شد.

در این سفر وزیر ورزش و جوانان با حضور در شهرستان‌‌های استان مازندران از چند ورزشگاه بازدید کرد.

دکتر میرهادی قره سیدرومیانی سرپرست معاونت مجلس، حقوقی و امور استان‌ها، دکتر اسماعیل احمدی مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی و مسافرچی سرپرست دفتر بازرسی وزارت ورزش و جوانان در این سفر دکتر سجادی را همراهی کردند.

 

همزمان با حضور وزیر ورزش و جوانان در استان مازندران و شهرستان آمل،« دکتر سجادی» به همراه جمعی از مسئولان استان با حضور در گلزار شهدای آمل، با نثار فاتحه و شاخه گل، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، با حضور در شهرستان آمل با همراهی دکتر رضا حاجی پور نماینده محترم مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، دکتر سلگی معاون سیاسی امنیتی استاندار، دکتر لقمانپور مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان، عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران، دکتر میرهادی قره سیدرومیانی سرپرست معاونت مجلس، حقوقی و امور استان‌ها، دکتر اسماعیل احمدی مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی و مسافرچی سرپرست دفتر بازرسی وزارت ورزش و جوانان، حسینی فرماندار آمل از استادیوم ۵ هزار نفری شهید چمران آمل بازدید کردند.

 

*نصب چمن طبیعی در استان هایی مانند مازندران در اولویت باشد /ورزشگاه کاله آمل سرمایه ملی است

وی در این بازدید گفت : بهتر است در استان های مانند مازندران به جای چمن مصنوعی از چمن طبیعی استفاده شود. برای اینکه باید به امنیت، ایمنی و سلامت ورزشکاران و کیفیت تمرین و مسابقات در تمام ابعاد مورد توجه باشد.

دکتر سید حمید سجادی افزود؛ بعد از راه‌اندازی چمن ورزشگاه شهید چمران، نیاز به نصب سایر امکانات ورزشی چون ورودی‌های مناسب، محل نگهبانی خوب، اتاق‌های مناسب برای پذیرایی، استراحت و استقبال و رعایت استانداردهای لازم است.

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت؛ برای تکمیل این استادیوم نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای نصب و استانداردسازی نور ورزشگاه تلاش می‌کنیم تا پایان بهمن ماه محقق شود.

وی افزود؛ مابقی تجهیزات چون سکوها با وجود تامین ۳ هزار نفری در صورت نیاز ۵۰۰ نفر دیگر نیز اجرایی می‌شود تا مردم شهرستان از نهایت ظرفیت این فضای ورزشی آن هم در دل شهر استفاده ببرند.

 

دکتر سجادی در پاسخ به سئوالی درخصوص پیست دو و میدانی در این استادیوم بیان داشت : با توجه به افزایش قیمت ها برای نصب پیست، باید بررسی و برآورد شود و تلاش میکنیم این مهم در برنامه های آینده قرار گیرد.

وزیر ورزش و جوانان درباره ورزشگاه بخش خصوصی کاله آمل گفت: در این زمینه اطلاعات کامل داشته و مطالعه لازم انجام و دقیق اطلاع‌رسانی شده است.

این مورد نیاز به پیگیری برای ادامه ساخت با اخذ مجوزهای خاص است و در مطالعات JIS و تعیین نقطه ساخت و محل ساخت مبنی بر قرار گرفتن یا نگرفتن کنار رودخانه انجام است و نیاز به هماهنگی سایر دستگاه‌ها می‌باشد؛

وی افزود؛ این ورزشگاه یک سرمایه ملی است و به تقویت ارزش افزوده منطقه کمک می‌کند و باعث افتخار برای ورزش کشور است.

*دکتر سجادی: استان مازندران به توسعه سرانه ورزشی نیاز دارد/ سالن دوومیدانی بابل یکی از سالن‌های خوب کشور است

وزیر ورزش و جوانان گفت: خطه مازندران باتوجه به پتانسیل خوبی که در رشته‌های مختلف دارد به چند ورزشگاه و استادیوم خوب و به روز نیاز دارد و اینکه بتوانیم برای رویدادهای بین‌المللی میزبانی شایسته‌ای داشته باشیم.

 

دکتر سیدحمید سجادی در بازدید از سالن ورزشی دوومیدانی جانباز شهید ابوالحسن شکری حیدری شهرستان بابل اظهار داشت: شان و شایستگی و جایگاه استان مازندران در زمینه‌های مختلف ورزش به ویژه فوتبال این را نشان می‌دهد که این استان به توسعه سرانه ورزشی نیاز دارد.

 

وی افزود: در کل کشور میانه سرانه ورزشی ۷۸ صدم متر مربع است و این درحالی است که در حالت استاندارد باید سه متر مربع باشد. یکی از هدف‌گذاری‌های ما در خصوص توسعه سرانه ورزشی به ویژه در این منطقه باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت استان مازندران در توسعه ورزش قهرمانی خاطرنشان کرد: این استان و به ویژه شهرستان بابل در تمامی رویدادهای المپیکی، آسیایی و جهانی همواره نقش پررنگی داشته است. ظرفیت لازم در این منطقه وجود دارد.

 

وی گفت: سالن دوومیدانی بابل یکی از سالن‌های خوب در کشور برای توسعه این رشته است و در حد توان این سالن را مناسب نگه داشته‌اند و به طور طبیعی مثل دیگر دارایی‌های ورزش این سالن نیز باید به روزرسانی شود و در نگهداری آن کوشا باشیم.

 

دکتر سجادی ادامه داد: طبق صحبت‌های انجام گرفته قرار شد که از سوی فدراسیون دوومیدانی یک کارشناس از سالن بازدید کند و هرآنچه که نیاز است برای تجهیز این سالن فراهم شود. نگهداری پیست تارتان بسیار اهمیت دارد و با توجه به هزینه بالای آن باید در نگهداری پیست کوشا باشیم.

 

وی افزود: این سالن برای فصول بارندگی بسیار ارزشمند است و استان‌های همجوار مثل گیلان و گلستان نیز می‌توانند از ظرفیت این سالن استفاده کنند. ابعاد اربعه این ورزشگاه باید هرچه سرعتر مشخص و حصارکشی شود، اکر مشکلی نیز برای این کار باشد با اهتمامی که در دولت برای توسعه ورزش وجود دارد خیلی سریع موانع را برطرف خواهیم کرد. زمین این ورزشگاه باید هرچه سریعتر احیا شود.

 

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: خطه مازندران باتوجه به پتانسیل خوبی که در رشته‌های مختلف دارد به چند ورزشگاه و استادیوم خوب و به روز نیاز دارد و اینکه بتوانیم برای رویدادهای بین‌المللی میزبانی شایسته‌ای داشته باشیم.

 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران :

استادیوم ورزشی هفت تیر بابل به ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد / سرانه فضای ورزشی بابل ۶/۲ متر مربع است

عادل عالیشان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران در جلسه بررسی پروژه های ورزشی شهرستان بابل که با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در فرمانداری بابل برگزار شد ، خاطرنشان کرد : برای ورزش مازندران باید شبانه روزی تلاش کرد و انرژی گذاشت و در استان مازندران ۵۲ هیات ورزشی استانی در حال فعالیت است و ۸۰۰ هیات شهرستانی داریم .

 

وی ادامه داد :۱۷۰ هزار ورزشکار آماتور حرفه ای و ۲۵۰۰ باشگاه خصوصی را استان مازندران داریم که بیش از ۵۰۰ مدال را سالانه ورزش مازندران کسب می کند

این مسئول اضافه کرد : سرانه فضای ورزشی استان ۱/۳ متر مربع است و این سرانه در شهرستان ها مختلف است که در شهرستان بابل ۰/۶ متر مربع است.

 

عالیشان تصریح کرد: شهرستان بابل دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال می باشد و ۱۵ هزار ورزشکار سازمان دهی شده در این شهر داریم شهرستان بابل به شهر المپیکی مشهور است و تنوع مدال آوری بابل در رشته‌های مختلف زیاد است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران یادآور شد : در شهرستان بابل تیم فوتبال دسته اولی دریا کاسپین بابل را داریم که فوتبال در بابل حال و هوای خاص دارد و ۱۱ تیم در لیگ های مختلف از بابل حضور دارند و ۳۳ مدال تاکنون توسط ورزشکاران بابلی تاکنون در مسابقات مختلف کسب شده است.

وی گفت : ۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری استادیوم هفت تیر بابل نیازمندیم که ۱۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است که ۱۸ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.

 

*دکتر سجادی: نیاز به مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل طرح‌ها

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از استادیوم شهدای هفتم تیر بابل، گفت: چهار هزار طرح نیمه تمام یا نیازمند بازسازی در نقاط مختلف کشور وجود دارد.

سید حمید سجادی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از ورزشگاه هفت تیر بابل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کارگروه ویژه ای برای ساماندهی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی مازندران از جمله ورزشگاه هفت تیر و همچنین سالن ورزشی حیدرکلای بابل تشکیل خواهد شد و در هفته جاری امیدواریم تصمیمات خوبی در این خصوص بگیریم.

وی با اشاره به افتتاح ناقص برخی طرح های ورزشی در کشور در دولت قبل بیان کرد: متاسفانه ورزشگاه ماهفروجک ساری نمونه ای از این طرح ها است که با موتور برق به بهره برداری رسید.

 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: باوجود آنکه این طرح در سال های گذشته افتتاح شد اما تاکنون از آن بهره برداری نشده که این امر مبین آن است که این طرح همچنان آماده برگزاری مسابقات نیست.

سجادی با بیان این که، پیست دوچرخه سواری ورزشگاه ماهفروجک ساری هم دارای مشکلاتی است، گفت: قرار شد در مجموعه ورزشی ماهفروجک پیست دوچرخه سواری هم احداث شود و از ۲۶ سال قبل که کلنگ اجرای این طرح به زمین زده شد، این طرح بهره برداری نشد و به سربندی هم نرسیده است.

وی تصریح کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان به بنده گفته که یک سرمایه گذار آماده همکاری برای اتمام طرح ورزشگاه ماهفروجک ساری است که به دلیل وجود شرایط قانونی از این اقدام استقبال می کنیم.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: ورزشگاه متقی ساری هم متاسفانه حال و روز خوبی ندارد که به نظر می رسد این ورزشگاه هم باید بازسازی اساسی شود و از تمام خیران، سرمایه گذاران، داوطلبان و مشارکت می خواهیم برای تکمیل طرح های ورزشی با وزارت ورزش و جوانان همکاری کنند و طبق مصوبه های قانونی امکان واگذاری بسیاری از طرح ها به بخش خصوصی وجود دارد.

سجادی خاطر نشان کرد: تکمیل تمامی طرح های ورزشی نیمه تمام خارج از اراده دولت است و اگر دولت مسوولیت آن را قبول کند شاید سال ها برای تکمیل آن زمان صرف شود، اما با مشارکت بخش خصوصی این طرح ها در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام می رسد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که، بسیاری از طرح های ورزشی نیمه تمام از دولت های گذشته به دولت سیزدهم به ارث رسیده است، گفت: وزارت ورزش و جوانان تمام قد برای سر و سامان دادن چهار هزار طرح نیمه تمام ورزشی کشور اقدام خواهد کرد.

گفتنیست؛ سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز شنبه به منظور بازدید از زیرساخت های ورزشی شهرستان های آمل و بابل در قالب سفر یک روزه به استان مازندران سفر کرده است.

*استاندار مازندران: کارگروه ویژه ملی برای ساماندهی طرح‌های ورزشی مازندران تشکیل می‌شود

سید محمود حسینی‌پور شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از ورزشگاه هفت تیر بابل با حضور وزیر ورزش و جوانان افزود: طی هفته جاری قرار است این کارگروه تشکیل شود تا در ارتباط با طرح های ورزشی نیمه تمام و یا در دست ساخت استان تصمیمات لازم اتخاذ شود.

 

وی خاطرنشان کرد: هفته جاری مدیرکل ورزش و جوانان و همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران به وزارتخانه ورزش و جوانان خواهند رفت تا به صورت دقیق و موردی آخرین برنامه ها برای اجرای طرح های زیرساختی در حوزه ورزش استان را تعیین تکلیف کنند.

 

 

استاندار مازندران با بیان این که، وزیر ورزش و جوانان یکی از وزرای پرتلاش و جهادی دولت سیزدهم است، گفت: آقای سجادی برای توسعه ورزش استان با مدیران عالی مازندران همراه است و حتی ایشان برای ساخت یک ورزشگاه باکیفیت باتوجه به ظرفیت وافر قهرمان پروری در مازندران اعلام آمادگی کردند.

 

حسینی پور افزود: مجموعه مدیریت استان برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در مازندران تاکید دارند و برای ساماندهی ورزشگاه ها و سالن های ورزشی استان پای کار خواهند بود.

 

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: اینکه وزیر ورزش و جوانان شخصا پیگیر تشکیل کارگروه برای ساماندهی طرح های ورزشی استان هستند، نشان از درک بالای ایشان از ورزش قهرمانی و جایگاه ممتاز مازندران در ورزش کشور است.

 

گفتنیست؛ در سفر یک روزه وزیر ورزش، حضور در گلزار شهدای آمل، بازدید از استادیوم ۵ هزار نفری شهید چمران و مجموعه صخره نوردی و سنگ نوردی آمل، سالن دو و میدانی حیدرکلا و استادیوم هفتم تیر بابل اماکنی بود که مورد بازدید قرار گرفت.