عطایی:برگزاری لیگ با این فشردگی تصمیم درستی نبود

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: ما نهایتا ۲۰ بازیکن تراز اول برای حضور در تیم ملی داریم و اگر دو سه بازیکن ملی‌پوش مصدوم شوند آن وقت است که به مشکل خواهیم خورد.

به گزارش مازنداسپرت، سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: ما نهایتا ۲۰ بازیکن تراز اول برای حضور در تیم ملی داریم و اگر دو سه بازیکن ملی‌پوش مصدوم شوند آن وقت است که به مشکل خواهیم خورد.

 

بهروز عطایی در خصوص کیفیت فنی نیم‌فصل اول لیگ برتر والیبال اظهار داشت: همه ساله گروهی معتقدند لیگ بهتر از سال قبل بوده؛ در حالی که من چنین اعتقادی نداشتم؛ اما نیم فصل اول لیگ امسال کیفیت بالایی داشت.

 

وی افزود: در نیم فصل اول تیم‌ها به هم نزدیک بوده و نتایج قابل پیش‌بینی نبودند. ضمن اینکه حضور بازیکنانی که در سال گذشته در لیگ بازی نکردند همچون میثم صالحی، علی اصغر مجرد و جواد کریمی و محمد موسوی باعث بالا رفتن کیفیت لیگ شد؛ اما در حال حاضر نگران ادامه لیگ و مصدومیت بازیکنان هستم. قرار است مسابقات با فشردگی زیاد و به صورت رفت و برگشت برگزار شود. همین مسئله می‌تواند مصدومیت بازیکنان و به خصوص ملی‌پوشان را در پی داشته باشد. ما نهایتا ۲۰ بازیکن تراز اول برای حضور در تیم ملی داریم و اگر دو سه بازیکن ملی‌پوش مصدوم شوند آن وقت است که به مشکل خواهیم خورد. با برگزاری لیگ به صورت فشرده تیم ملی متضرر می‌شود.

 

سرمربی تیم والیبال هراز آمل در پاسخ به این سوال که پس چرا با برگزاری لیگ به صورت رفت و برگشت موافقت کرده، عنوان کرد: اول اینکه این مسائل باید در ابتدای سال مشخص شود. به ما گفته بودند که برگزاری لیگ به صورت متمرکز به این شکل است که در ۴ شهر اردکان، یزد، تهران و ارومیه دیگر برگزار می‌شود. ما بین بد و بدتر مجبور به انتخاب شدیم و اگر می‌دانستیم که قرار است همه مسابقات در تهران برگزار شود قطعا با برگزاری لیگ به صورت متمرکز موافقت می‌کردیم؛ اما چنین پیشنهادی نشده بود.

 

عطایی ادامه داد: باشگاه‌ها بر اساس شرایط و مصالح خودشان در خصوص چگونگی برگزاری لیگ نظر داده‌اند. تیم‌هایی که در نیم فصل اول میزبانی کمتری داشتند با برگزاری لیگ به صورت رفت و برگشت موافقت کردند. بهتر بود قبل از ارائه برنامه دور برگشت جلسه‌ای با مربیان و پس از آن جلسه‌ای با مدیران باشگاهها برگزار می‌کردند. اینکه برنامه داده شود و پس از آن درباره برنامه نظرخواهی شود احترام گذاشتن به باشگاه‌ها نیست.

 

سرمربی تیم ملی والیبال با انتقاد از برنامه‌ریزی لیگ گفت: چه ایرادی دارد لیگ پس از نوروز به پایان برسد؟ هیچ لیگی در دنیا در ۵ ماه برگزار نمی شود. قبل از برنامه‌ریزی برای لیگ باید می‌دیدیم سیاست تیم ملی چیست. لیگ کوتاه مدت نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند و حتی نتیجه معکوسی هم خواهد داشت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر گفته بودند که امکان برگزاری لیگ به صورت متمرکز در تهران است شاید بیشتر باشگاهها به آن رای می دادند. شیوه برگزاری را مشخص نکردند و پس از آن اقدام به نظرسنجی کردند. تیم‌ها از این موضوع متضرر می‌شوند. چون اگر بازیکنی دچار یک پیچ خوردگی مچ پا شود حداقل ۱۰ هفته نمی‌تواند بازی کند.