قضاوت در فینال جام جهانی فوتبال ساحلی آرزوی داور مازنی

جواد فلاحی داور ملی فوتبال ساحلی که دارای کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی و دانش آموخته دانشگاه دولتی مازندران است در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: سال ۸۹ در کلاس درجه ۳ فدراسیون به مدرسی استاد عزیزم آقای بهروش شرکت کردم و تا الان که دارم با شما صحبت می کنم، تقریبا ۱۰ سال در این رشته حضور دارم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،جواد فلاحی داور ملی فوتبال ساحلی که دارای کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی و دانش آموخته دانشگاه دولتی مازندران است در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: سال ۸۹ در کلاس درجه ۳ فدراسیون به مدرسی استاد عزیزم آقای بهروش شرکت کردم و تا الان که دارم با شما صحبت می کنم، تقریبا ۱۰ سال در این رشته حضور دارم.

وی ادامه داد : در سال ۹۴ بنا به توصیه ی استاد و مشوق عزیزم جناب آقای کیومرثی و همچنین راهنمایی های مجید کابلی وارد عرصه ی فوتبال ساحلی شدم و عشق و علاقه ی من به ساحلی از ورود به آن بیشتر و بیشتر شد. فلاحی افزود : مهم ترین تفاوت داوری فوتبال ساحلی با داوری فوتبال و فوتسال در  سطح یا زمین بازی هست که کار را برای داوران ساحلی در سه بعد دیدن، تشخیص، و تصمیم سخت تر از قبل می کند. همچنین تفاوت های قانونی هم بنا بر خاص بودن این رشته وجود دارد. برای مثال وقتی بازیکن توپ را در اختیار دارد و اقدام به زدن ضربه ی قیچی یا برگردان می کند مدافع نباید با او برخورد کند و حتی نمی تواند با توپ بازی کند.

این داور جوان بیان داشت: در فوتبال ساحلی مساوی نداریم و بازی در سه زمان ۱۲ دقیقه ای انجام می پذیرد و در صورت تساوی تیم ها وارد وقت اضافی ۳ دقیقه ای می شوند و در صورت تساوی این ضربات پنالتی هست که برنده نهایی را تعیین می کند.

وی با بیان اینکه داور آرزو دارد بیان کرد: آرزو پایان ناپذیر است. پس داور پایان ناپذیر است. برای من این پایان ناپذیری در فینال جام جهانی فوتبال ساحلی تعین پیدا می کند. فلاحی بیان کرد : اهداف زیادی را در سر دارم. یکی از مهم ترین اهدافم، حضور در لیست بین المللی داوران ایران است. تا به امروز مسئولین زحمات زیادی کشیده اند که اگر بخواهم اسمی بیاورم قطعا افرادی از قلم خواهند افتاد ولی تنها انتظاری که از سران ورزش استان دارم این است که بنده را در راه رسیدن به هدفم که همان ورود به لیست بین المللی داوران است مورد عنایت خود قرار دهند تا بتوانم برای ورزش خطه همیشه سبز مازندران بیشتر افتخار آفرینی کنم. وی در پایان گفت : از شما بابت تدارک دیدن این مصاحبه بی نهایت سپاسگزارم و امیدوارم تمامی داوران و ناظران ایران و مخصوصا مازندران در سه بخش فوتبال، فوتسال، و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان پیروز و مانا باشند.