منظمی: وزنه‌برداری بانوان می‌تواند پیشرفت چشمگیری داشته باشد/ تربیت مربی و داور در اولویت اصلی

سرپرست نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری گفت: اگر بانوان ما میله و دیگر امکانات استاندارد داشته باشند، می توانند پیشرفت چشمگیری در سالهای آینده داشته باشند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مریم منظمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص حمایت رئیس کمیته ملی المپیک از وزنه‌برداری بانوان اظهار داشت: صالحی امیری و هیأت همراهشان با حضور در فدراسیون، از اوضاع این روزهای رشته ما با خبر شدند و جویای وضعیت قهرمانان پسر و دختر شدند. پس از ارائه گزارش رئیس فدراسیون، بنده نیز در مورد شرایط وزنه برداری بانوان، پتانسیل ها و ظرفیت ها و آمار مربیان و داوران خانم کشورمان، گزارشی را به اطلاع رئیس کمیته ملی المپیک رساندم. درباره هدف‌هایی که برای آینده داریم تا به کسب مدال و افتخارآفرینی برسیم،‌ توضیحاتی را هم ارائه دادم.

سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون درباره صحبت های بهداد سلیمی از وزنه برداری بانوان، تصریح کرد: قهرمان جهان و المپیک کشورمان نگاه مثبت و حمایتی داشتند. سلیمی در مورد نکاتی صحبت کرد که نیاز اصلی و ضروری ما است. دختران در برخی استان ها با امکانات و تجهیزات آقایان تمرین می‌کنند. شاید بتوانند وزنه بزنند ولی آنها را در اجرای تکنیک با مشکل مواجه خواهد کرد. اگر بانوان ما میله و دیگر امکانات استاندارد داشته باشند، می توانند پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در تهیه امکانات وزنه برداری موانعی سر راه داریم، عنوان کرد: کشورمان زمان زیادی است دچار تحریم است و نمی توانیم میله و هالتر وارد کنیم. بر همین اساس، بابت تهیه تجهیزات دست فدراسیون بسته است و مجبوریم از امکانات موجودمان استفاده کنیم.

منظمی در خصوص ارتباط با نواب رئیس استان ها و وزنه برداران بانوی سراسر کشور گفت: به دلیل وجود کرونا نتوانستم به صورت حضوری با نواب رئیس استان ها و قهرمانان جلسه داشته باشم ولی به صورت تلفنی با ۱۲ تا ۱۵ نایب رئیس و قهرمانان کشورمان صحبت کردم. در مورد وضعیت، امکانات موجود، کمبودها و پیشنهاداتشان صحبت کردم تا اطلاعاتی را از نقاط ضعف، قوت و فرصت و تهدیدها داشته باشم.

وی درباره نیاز آموزشی در وزنه برداری بانوان کشور، تاکید کرد: در بخش آموزش منابع انسانی کار شده ولی هم اکنون بیشتر نیاز است تا روی منابع انسانی کار کنیم و مربیان خوبی را در اختیار ورزشکاران قرار بدهیم. اگر مربی خوبی نداشته باشیم، نمی توانیم ورزشکاران خوبی را تربیت کنیم. اولین کاری که آغاز خواهم کرد، تربیت منابع انسانی در زمینه مربیگری و سپس داوری است.

منظمی با اشاره به اینکه فدراسیون ها مکمل هم هستند، اظهار داشت: اگر تمامی فدراسیونها از تجربیات مربیان، پیشکسوتان و ورزشکاران یکدیگر استفاده کنند و از پتانسیل همدیگر بهرمند شوند، می توانند رشد بیشتری داشته باشند. در امکانات هم این مورد صدق می‌کند و همه فدراسیون می توانند به یکدیگر کمک کنند.