حق شناس: متاسفانه قانون فدراسیون برای همه تیم ها یکی نیست / فدراسیون نباید باعث قهر تماشاگران شود

وی با بیان اینکه حکمی که صادر شده است، عادلانه نیست عنوان کرد: بازیکنی که عضو تیم ملی است و شغل آن این است احساسات خود را نمی تواند کنترل کند تماشاچی با هزار مشکل یک ساعتی برای لذت بردن به تماشای بازی می آید چطور باید توقع داشته باشیم تحت تاثیر قرار نگیرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مرتضی حق شناس در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به بازی تیم کاله با پیکان گفت: متاسفانه قانون فدراسیون برای همه تیم ها یکی نیست در برخی شهرها فحاشی رکیکی داده میشود و یا شاهدیم بازیکن فحاشی می کند، لیگ جریمه نمی‌کند فقط قوانین برای برخی ممنوع است، این تبانی در فدراسیون والیبال به یک میزان نیست.
وی با بیان اینکه حکمی که صادر شده است، عادلانه نیست عنوان کرد: بازیکنی که عضو تیم ملی است و شغل آن این است احساسات خود را نمی تواند کنترل کند تماشاچی با هزار مشکل یک ساعتی برای لذت بردن به تماشای بازی می آید چطور باید توقع داشته باشیم تحت تاثیر قرار نگیرد.
رئیس هیئت والیبال آمل تصریح کرد: بازیکن های تیم مقابل از دوستان ما هستند و همه سرمایه کشوراند و باید قدر موقعیت و جایگاه شان را بدانند، نباید عکس العمل بدی نشان دهند.
وی تصمیم فدراسیون را یک طرفه خواند و خاطرنشان کرد: قبل از مسابقات لیگ، سازمان لیگ هیئت ها و برگزارکننده ها را باید دعوت کند و نظر خواهی انجام گیرد تا لیگ بدون نقص اجرا شود.
حق شناس آمل را قطب اصلی والیبال خواند و دانست و اظهار کرد: حدود سه هزار والیبالیست در حال آموزش هستند و بیش از ۲۰ کلاس والیبال برگزار می شود، در تمام رده ها بازیکن ملی داریم و سرمربی چون عطایی که رده جوانان را قهرمان دنیا کرد، این حجم علاقه‌مندی چیزی نیست که به سادگی از آن بگذریم، مسئولین باید قدر این پتانسیل را بدانند.
وی ادامه داد: تماشاچی ها، اسپانسرها از سرمایه‌های تیم هستند، با این قبیل حکم ها تماشاچی قهر می کند، دلخور می شود و از ورزش زده خواهد شد.
رئیس هیئت والیبال آمل از پخش نشدن بازی تیم کاله در صدا و سیما ابراز ناراحتی کرد و افزود: بزرگترین مشکل ورزش امروز اسپانسر است با وجود شرایط اقتصادی کم تر کسی حاضر می شود، اسپانسر شود، وقتی کسی میلیاردها هزینه می کند، با پخش نکردن در صدا و سیما که در واقع حمایت شوند،فراری می دهیم.
وی با بیان اینکه سه تیم سوپرلیگ در مازندران بازی می‌کنند، تاکید کرد: تلویزیون هزینه‌های زیادی برای فیلم های بی مخاطب می دهد در حالی که بازی این تیم ها می تواند بیننده های زیادی را جذب کند؛ متاسفانه با ایجاد پخش زنده بدون اینکه پولی دهد، مخاطبان زیادی جلب کند و همچنین از اسپانسر حمایت کند، نه اینکه پول بخواهد و هواداران زیادی را از پخش زنده یک رویداد ورزشی محروم سازد.
حق شناس تصریح‌کرد: نامه های زیادی زدیم و هیئت استان هم همکاری های لازم را انجام داده اما متاسفانه صدا و سیما درگیر چیزهای است.
وی در پایلن خاطرنشان کرد: والیبال در سطح کشور و جهانی حضور پر رنگی دارد و علاقمندی های زیادی را به سمت خود جذب کرده و می طلبد این موج ایجاد شده را درست هدایت کنیم.