پیشرفت ۳۰ درصدی ورزش همگانی در سبد خانواده بابلسر

نشست حسین دلیری معاونت توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران با رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر و هیات های ورزشی شهرستان، روز چهارشنبه ۶ شهریور در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان بابلسر برگزار شد .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،نشست حسین دلیری معاونت توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران با رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر و هیات های ورزشی شهرستان، روز چهارشنبه ۶ شهریور در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان بابلسر برگزار شد .

یاسر ابراهیم زاده رئیس اداره ورزش و جوانان در ابتدایی این نشست ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات معاونت توسعه همگانی، اظهار داشت : در بحث توسعه ورزش همگانی در بابلسر از عید تا به الان سه جلسه برای توسعه ورزش همگانی به ریاست فرماندار صورت گرفت.

وی با بیان اینکه شور و نشاط در روستاها حاکم شده است، ادامه داد : با شناسایی منطقه توسعه یافته استعداد های خوب را شناسایی و پیدا کرده ایم.

ابراهیم زاده بیان داشت : در سال ۹۷ المپیاد آبی ساحلی با حضور ۲۷۰۰ ورزشکار در ۳۰ رشته از سراسر کشور و استان حضور پیدا کردند.

وی افزود : این المپیاد ما را به هدفمان نزدیک می کرد و فهمیدیم که بابلسر می تواند پایگاه ورزش های آبی ساحلی ایران باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر با بیان اینکه امسال در حوزه قایقرانی ملی پوشان زیادی داشته ایم، افزود : تعداد ورزشکاران سازمان یافته و همچنین پیشرفت ورزش در سبد خانواده نزدیک به ۳۰ درصد افزایش داشته ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح تابستان با ورزش را امسال همراه با خانواده ها داشته ایم، گفت : با برنامه هایی که پیش بینی شده، در آینده نگاه مثبت تر و خبرهای خوشی برای ورزش بابلسر حاکم می شود.

 

*** لزوم ارتقا سطح سواد حرکتی در مردم

حسین دلیری معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران در این نشست ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت : به هر میزان به توسعه ورزش کمک کنیم، با آسیب‌های کمتری در شهر مواجه خواهیم بود.

این مسئول، به اهمیت آموزش سواد حرکتی تأکید کرد و گفت: دانش آموز همانطور که باید سواد خواندن و نوشتن یاد بگیرد، باید سواد حرکتی هم بیاموزد. با تمرین و تکرار حرکت ملکه می شود و در ذهن می نشیند. متأسفانه سواد حرکتی افراد در حال فرو ریزی است؛ بازیهای رایانه ای، تلفن همراه و زندگی ماشینی ما را با خطر بزرگ کم تحرکی مواجه می کند.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران تأکید کرد: افراد و کودکان چنانچه در سنین کودکی نتوانند این سوادحرکتی را در خود ارتقا دهند در بزرگسالی نمی توانند حرکت های پیچیده ورزش را فراگیرند و به همین دلیل آینده ورزش قهرمانی کشور نیز از بین خواهد رفت.

دلیری اضافه کرد: انسداد مبادی بی سوادی علاوه بر حیطه «دانشی» باید در حیطه «حرکتی و جسمانی» نیز دنبال شود تا بتوانیم نسلی سالم، با نشاط و افتخارآفرینی در عرصه‌ های مختلف جهانی و بین المللی داشته باشیم.

وی افزود : با هم‌افزایی برای اثر‌بخشی بهتر می‌توان با خروجی این جلسات به ترویج،  احیای و نهادینه کردن فرهنگ ورزش‌های همگانی کمک کرد.

دلیری با بیان اینکه ۲۱ درصد قشر آتیه ساز ما در مدارس با معضل چاقی رو به رو هستند، بیان کرد : معضل چاقی گریبان گیر مردم مازندران است که این موضوع مبدا تمام بیماری هاست.

این مسئول خاطرشنان کرد : مردم با برنامه ریزی فعالیت بدنی ۴۵ دقیقه ای در روز می توانند سلامت خودشان را حفظ کنند.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران با تاکید بر ساخت جاده تندرستی گفت : باید شرایطی را فراهم کنیم که تمامی شهرهای مازندران دارای جاده سلامت باشند تا حداقل عبور و مرور در این جاده به صورت پیاده روی یا با دوچرخه صورت گیرد .

وی با اشاره به اینکه بابلسر شهری محوری و توریست پذیر است، عنوان کرد : بحث طرح تابستان و ورزش طرحی است که تمام برنامه های ورزشی باید در این طرح صورت گیرد تا ورزش همگانی تمامی خلا ها را پر کند.

دلیری ادامه داد : بحث غنی سازی اوغات فراغت در ایام تابستان در طرح تابستان و ورزش صورت می گیرد.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران در خصوص ارتقای سطح سلامت و امید اجتماعی گفت : برای ارتقای سطح سلامت و امید اجتماعی و نشاط عمومی خانواده ها سه هیات همگانی، روستایی و هیات پزشکی ورزشی را پای ثابت قرار داده ایم که برای تحقق این امر باید به مردم مشاوره بدهند.

دلیری با تاکید بر بحث غنی سازی اوغات فراغت، خاطرنشان کرد : توسعه غنی سازی اوقات فراغت به عنوان یک ضرورت به منظور بهره مندی خانواده ها از فرصت های زمانی خود، نیاز به مشارکت و هم افزایی همه دستگاه های فرهنگی – اجتماعی دارد.  با همکاری و تعامل می‌توان از موازی کاری در فعالیت‌های اوقات فراغت جلوگیری کرد.

وی در آخر خاطر نشان کرد: با تغییر رویکرد، نگاه فرابخشی و همکاری بین بخشی در موضوع توسعه ورزش همگانی نه تنها از هزینه‌های مستقیم و سنگین حوزه درمان کاسته خواهد شد، بلکه در آینده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، ناسازگاری فردی و اجتماعی و فشارهای روانی را می‌توان بهتر کنترل کرد و جامعه سالم‌تری را داشته باشیم.

 

گفتنیست؛ بعد از این نشست معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران، ریاست اداره ورزش و جوانان بابلسر و هیات های ورزشی با همکاری هیات نجارت غریق و با حضور معاونین استاندار سکوی دیده بانی نجات غریق به همراه سکوی جمع آوری بازیافت  را در این شهرستان رو نمایی کردند.