رتبه سوم کاروان مازندران در المپیاد استعدادهای برتر کشور تا به امروز

کاروان مازندران تا بدین جای المپیاد استعدادهای برتر کشور پس از تهران و کردستان و البته فاصله کم از آنها در مکان سوم جای دارد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،دومین دوره المپیاد‌ استعدادهای برتر ورزش کشور  با هدف پشتوانه سازی ورزش قهرمانی کشور  و کمک به روند رو به رشد ورزش قهرمانی در سطح کشور طرح‌ریزی شده است.

در اولین دوره با وجود برخی کمی و کاستی‌ها با مشارکت فدراسیون‌ها و ادارات استانی برگزار شده بود و امسال، دومین دوره با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جبران کمی و کاستی‌های نخستین دوره، استارت خورد.

فدراسیون‌ها با برگزاری المپیاد‌ استعدادهای برتر در رشته‌های مختلف، نهایت تلاش خود را برای کشف استعدادها و پرورش آنها برای آماده‌کردن قهرمانان انجام می‌دهند ضمن اینکه استان‌ها با توجه به توانمندی خود این مهم را انجام می‌دهند.

استان مازندران نیز در رشته های مختلف در این المپیاد حضور دارد که در ادامه نتایج کسب شده در برخی رشته‌ها را می‌خوانید:

فینال تمام مازندرانی در والیبال

مسابقات المپیاد‌ استعدادهای برتر در رشته والیبال به میزبانی ساری در حال برگزاری است و نمایندگان مازندران در این رقابت‌ها خوش درخشیدند.

تیم‌های مازندران الف و ب مازندران در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات استعدادهای برتر کشور با شکست تیم‌های تهران و گلستان ب فینالیست شدند.

امروز از ساعت ۱۱ صبح فینال تمام مازندرانی استعدادهای برتر کشور در سالن دانشگاه علوم پزشکی ساری برگزار خواهد شد.

رقابت‌های مینی گلف استعدادهای برتر در ساری

المپیاد‌ استعدادهای برتر در رشته مینی گلف از امروز در ساری آغاز می‌شود. مازندران میزبان این رشته به تازگی محبوب شده است. این رشته که چند سالی است به مازندران هم آمده، این روزها طرفداران زیادی را در بین دختران و پسران جذب کرده است و حالا علاقه‌مندان برای تماشای مسابقات می‌توانند در ساری و محل برگزاری این رقابت‌ها حاضر شوند و با گلف که این روزها توجهات زیادی را در کشورمان به خود جلب کرده، بیشتر آشنا شوند.

جعفری اولین طلا را در وزنه‌برداری گرفت

دومین دوره استعدادهای برتر کشور در رشته وزنه برداری به میزبانی شهرکرد در حال برگزاری است. تیم مازندران با طلای محمد مهدی جعفری کسب مدال خود را در وزنه برداری شروع کرد.

دومین دوره استعدادهای برتر کشور در رشته وزنه برداری به میزبانی شهرکرد شروع شده که محمد مهدی جعفری در دسته ۵۵ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد.

قهرمانی مقتدرانه مازندران در کانوپولو

دومین دوره استعدادهای برتر کشور در رشته کانوپولو در یزد در حال برگزاری است که مازندرانی ها در این رقابت ها خوش درخشیدند.

مازندرانی‌ها در یزد طلای مسابقات کانوپولو را با پیروزی‌های متعدد گرفتند و با اقتدار قهرمان شدند.

آتوسا اسلامی، نگین ابراهیمی، رومینا لاهوتی، پانته آ ارم آبادی، فاطمه‌سادات حسینی و آیدا محمودی ۶ بازیکن موفق این تیم بودند که مریم غفاری هم به عنوان مربی تیم را کمک می‌کرد و مریم ارم آبادی چهره شناخته شده داوری کشتی بانوان هم به عنوان سرپرست تیم را همراهی کرد.

حذف دختران کبدی کار مازندرانی

تیم کبدی دختران نوجوان مازندران با شکست مقابل سمنان از ادامه رقابت های المپیاد استعدادهای برتر کشور بازماند.

این تیم در ارومیه با باختی که برابر سمنان پذیرفت دیگر شانسی برای حضور در مراحل بالاتر ندارد.

همچنین، تیم پسران مازندران چهارم شهریور به زاهدان اعزام خواهند شد و از ۶ شهریور به رقابت خواهند پرداخت.

حضور تیم فوتسال منتخب مازندران در قم

دومین دوره استعدادهای برتر کشور در رشته فوتسال در قم برگزار می شود. تیم منتخب استان مازندران جهت المپیاد استعدادیابی برتر کشور به قم سفر کرده و آماده آغاز رقابت هاست.

عصر روز گذشته نیز، علی صانعی استعدادیاب تیم ملی در اردوی تیم منتخب مازندران حضور پیدا کرد و از نزدیک شاهد تمرین تیم منتخب مازندران بود.

همچنین، مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشته فوتبال ساحلی ساعت ۱۹:۳۰ روز شنبه دوم شهریور به میزبانی مازندران انجام خواهد شد.

این مسابقات با شرکت ۱۶ تیم از دوم تا هفتم شهریور در مجموعه ورزشی داراب ساری برگزار خواهد شد.

٢ طلا و ٣ برنز سهم مازندران در جوجیتسو

رشته ورزشى جوجیتسو که به تازگى به فدراسیون کاراته پیوسته، مسابقات المپیاد استعدادهاى برتر خود را برگزار کرد که مازنى ها با مربیگرى على اکبر عزتى توانستند در گرگان به ٢ طلا و ٣ برنز برسند.

مسابقات با حضور ۱۶ استان در استان گلستان برگزار شد و مازنى ها با ۵ شرکت کننده و کسب پنج مدال و عنوان چهارم تیمى به کار خود خاتمه دادند.

بهنام رستمى توانست در مبارزه جوجیتسو برزیلی و همچنین در فایت استایل مبارزه ژاپنى دو طلاى ارزشمند را بگیرد.
همچنین محمد عرفان افراشته در مبارزه جوجیتسو برزیلی و در فایت استایل مبارزه ژاپنی دو برنز گرفت و علی کاظمی نیز در فایت استایل مبارزه ژاپنى سومین مدال برنز را از آن مازنى ها کرد.

زنگ مسابقات کشوری و استعدادهای برتر نونهالان دختر به صدا در آمد

دومین دوره مسابقات تکواندو المپیاد استعدادهای برتر ورزشی نونهالان و بیست و چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور در گروه دختران، از امروز (شنبه – ۲ شهریورماه) به مدت دو روز و به میزبانی هیات تکواندو استان البرز و در سالن «انقلاب» برگزار می‌شود.در نخستین روز این رویداد رقابتهای اوزان فرد (۲۹-، ۳۷-، ۴۴-، ۵۱-، ۵۹- کیلوگرم)  و مبارزات اوزان زوج (۳۳-، ۴۱-، ۴۷-، ۵۵- و ۵۹+ کیلوگرم) روز یکشنبه – ۳ شهریورماه پیگیری می‌شود.

نفرات اعزامی به شرح ذیل است:

وزن اول (۲۹- کیلوگرم):  یاس قنبری
وزن دوم (۳۳- کیلوگرم): آیدا ساداتی
وزن سوم(۳۷- کیلوگرم): ترنم احمدنژاد
وزن چهارم(۴۱- کیلوگرم): فاطمه زهرا نامدار
وزن پنجم(۴۴- کیلوگرم): غزل موسوی
وزن ششم(۴۷- کیلوگرم): زهرا غلامی
وزن هفتم(۵۱- کیلوگرم): نیلوفر تنکابنی
وزن هشتم(۵۵- کیلوگرم): پونه جعفر صالحی
وزن نهم(۵۹- کیلوگرم): نگین آقاجانی
وزن دهم(۵۹+ کیلوگرم): هستی حسینی
مسابقات قرآنی نیز در این دوره از مسابقات برگزار می‌شود که مدال‌های کسب شده در آن در رده‌بندی تیمی محاسبه می‌شود و بازیکن قرآنی باید در ترکیب اصلی تیم قرار داشته باشد. سیده کلثوم حسینی به عنوان مدیر اجرایی مسابقات قرآنی این دوره و دوره‌های پیشین بوده است.

هدایت تیم منتخب نونهالان دختر استان مازندران را مهین اسماعیل نژاد به عنوان سرمربی برعهده خواهد داشت. سعیده صفرپور و فاطره مطهری به عنوان مربی و عالمه خورشیدی به عنوان سرپرست در کنار تیم قرار دارند.

کاروان مازندران تا بدین جای المپیاد استعدادهای برتر کشور پس از تهران و کردستان و البته فاصله کم از آنها در مکان سوم جای دارد.