گزارشی مفصل از افتتاح استادیوم شهدای نوشهر در حضور جهانگیری و سلطانی فر

ورزشگاه پیر نوشهر با اعتبار سفر مقام معظم رهبری چهار سال قبل کلید خورد و امروز سی و یکم مرداد ماه به بهره برداری رسید، سازمان بسیج سازندگی بعنوان پیمانکار و اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران مجری پروژه فوق بودند و بااعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،رونمایی از استادیوم پنج هزار نفری بازسازی شده شهر نوشهر با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر ورزش، نماینده مردم منطقه در خانه ملت، استاندار ، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان مازندران، فرمانداران سه شهرستان و دیگر مسئولین شهرستانی و استانی

ورزشگاه پیر نوشهر با اعتبار سفر مقام معظم رهبری چهار سال قبل کلید خورد و امروز سی و یکم مرداد ماه به بهره برداری رسید، سازمان بسیج سازندگی بعنوان پیمانکار و اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران مجری پروژه فوق بودند و بااعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

مجید حسین زادگان استاندار مازندران ضمن قدردانی از ساخت ورزشگاه نوشهر و چند پروژه دیگر در مازندران از مسئولین رده بالای کشوری قدردانی کرد و از وزیر ورزش خواهان یک تیم لیگ دو برای شهرستان نوشهر شد که با مخالفت سلطانی فر بعلت آغاز لیگ های فوتبال ایران روبرو شد.

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم منطقه در خانه ملت ضمن قدردانی و خوش آمدگویی به مدعوین محترم گفت: غرب مازندران پتانسیل خوبی برای پیشرفت در عرصه ورزش دارد و فوتبالیست های مطرحی هم در تیم ملی و هم در دو تیم سرخابی از فرزندان غرب مازندران بودند و همچنان هم در حال بازی کردند هستند. احمدی لاشکی بابت تامین اعتبار پروژه استادیوم نوشهر که از سفر رهبری تخصیص داده شد از مقام معظم رهبری قدردانی کرده و حضور ایشان را مایه برکت منطقه عنوان کرد و خواهان پیشرفت فیزیکی استادیوم ۵ هزاره نفره چالوس شد که یکی از زیباترین ورزشگاه های کشور مییاشد.

سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان کشور در آیین رونمایی از چهره جدید ورزشگاه نوشهر گفت: مازندران قطب ورزش کشور است و شهر کوچک جویبار پایتخت کشتی ایران میباشد، وی ضمن یاداوری از قهرمانان نامی استان مازندران به تمجید از آنان پرداخت و وعده دادند که احتمالا استادیوم چالوس تا پایان امسال به بهره برداری میرسد.

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم فوق طی صحبت های بیان داشت: تحریم هافشار زیادی بر کشور وارد کرد و حتی محقق شدند بودجه برای دولت کار بسیار سختی اعلام کرد و افتتاح چنین پروژه ای در منطقه را مرهون پیگیری های قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم منطقه دانست و تاکید کردند باید در نگهداری این مکان ها نهایت تلاش و کوشش را داشت و حفاظت از این سرمایه ملی را بسیار مهمی قلمداد کرد.

گفتگوی اختصاصی مازند اسپرت با  وزیر ورزش / دکتر سلطانی فر  : دولت فعلا شرایط اقتصادی قوی ندارد !

جناب دکتر سلطانی فر چرا تمامی استادیوم های شمال کشور از چمن مصنوعی استفاده شده اما در مشهد، اهواز و اصفهان که با کم آبی و خشکی هوا مواجه هستند از چمن طبیعی استفاده شد، آیا در زمین فوتبال چالوس هم از چمن مصنوعی استفاده خواهد شد.

وزیر ورزش: سرمای هوا و لجن شدن زمین و بازی زیاد در یک زمین فوتبال باعث تخریب چمن طبیعی می‌شود و هزینه نگهداری آن خیلی گزاف خواهد بود. بله در چالوس هم از چمن مصنوعی استفاده خواهیم کرد و ماندگاری و نگهداری این چمن راحت تر و کم هزینه تر است

آقای وزیر محترم: مازندران بعلت دارا بودن از جنگل و منابع طبیعی از دو اداره کل شرق و غرب بهره مند است و ورزش در مازندران هم با جوانان زیادی که دارد و در تمامی رشته های ورزشی مازندران با اختلاف از همه استان ها و یک طلا المپیک بیشتر، حتی بالاتر از استان تهران قرار دارد، چرا از دو اداره کل ورزش و جوانان مجزا در شرق و غرب استان استفاده نمی‌شود، چون در این شرایط بودجه کمی به غرب مازندران تزریق می‌شود و اوضاع مالی ادارات ورزش و جوانان غرب استان تعریف چندانی ندارد.

سلطانی فر: دولت فعلا شرایط اقتصادی قوی ندارد و داشتن دو اداره کل ورزش در حال حاظر شدنی نیست، بودجه ورزش در کلان کشور نسبت به تمامی وزارت خانه ها کمتر است و امیدواریم به ورزش نگاه خوبی شود که از دکتر احمدی خواستند در صحن مجلس پیگیری بیشتری برای بودجه وزارت ورزش با همکارانش داشته باشد.

دکتر سلطانی فر:مقام معظم رهبری بارها قهرمانان را مورد تفقد قرار دادند

دکتر سلطانی فر که در آستانه هفته دولت به مازندران سفر کرده است در ایین افتتاحیه ورزشگاه پنج هزار نفری شهدای نوشهر ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت گفت:کرد:مازندران نه تنها در کشتی بلکه در بسیاری از رشته ها از قطب های بزرگ ورزش کشور است. کاپیتان تیم ملی والیبال جوانان که برای اولین بار قهرمان جهان شد مازندرانی است و در سایر رشته ها مثل وزنه برداری هم قهرمانان المپیک از این استان بودند.

او در ادامه ضمن قدردانی از مقام معظم رهبری به عنوان حامی ورزش برای افتتاح این پروژه اظهار داشت: ایشان در سال گذشته بارها قهرمانان ورزشی را مورد تفقد قرار دادند و به حضور پذیرفتند و برای موفقیت های جوانان این مرز و بوم پیام تبریک صادر کردند.
وی توضیح داد: یک سال و نیم گذشته ورزش ایران نتایج منحصر به فردی گرفتیم. در جام جهانی فوتبال، بازی های آسیایی و پاراآسیایی، المپیک جوانان، مسابقات فوتبال باشگاه های آسیا و بسیاری دیگر از رشته ها قهرمانان ما نتایج درخشانی گرفتند.

 

وزیر ورزش وجوانان ادامه داد:برای اولین بار شطرنج باز ۱۶ ساله ما جزء ۱۲ استاد بزرگ برتر دنیا قرار گرفت یا شمشیربازی به اولین مدال جهانی رسید یا مثلا ووشو از سد چین عبور کرد.

او با بیان اینکه تمام تمرکز ما و ورزش کشور و روسای فدراسیون های ورزشی بر روی مسابقات سهمیه المپیک و حضور قدرتمندانه در مسابقات ۲۰۲۰ توکیو است گفت : امیدواریم بتوانیم باعث غرور و شعف ملی شویم و دل مردم را شاد کنیم.

 

دکتر سلطانی فر یادآور شد :هم اکنون ۹۰ پروژه در دست اجرا در مازندران داریم که در سطح کشور کم نظیر است. امیدواریم سالن شش هزار نفره ماهفروجک ساری، سالن جویبار، استادیوم پنج هزار نفری چالوس، استادیوم های آمل و نور و تنکابن و برخی دیگر از پروژه های نیمه کاره استان را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: ما ۱۱ سالن شش هزار نفره از سال های قبل در سراسر کشور داشتیم که تمرکزمان را روی آنها گذاشتیم و تا پایان سال ۴ استادیوم و امیدواریم تا پایان عمر دولت هر یازده استادیوم را افتتاح کنیم. به برکت همین استادیوم های شش هزار نفری دو هفته در اردبیل و ارومیه میزبان لیگ ملت های والیبال بودیم و مردم غرق در شادی و شعف شدند.

دکتر سلطانی فر گفت :امروز ورزش در دنیا و در ایران ارزان ترین و موثر ترین ابزار پرکردن اوقات فراغت مردم است و باید توجه بیشتری به آن شود.

استاندار مازندران : با بهره برداری از پروژه های نیمه تمام ، سرانه ی ورزشی استان به ۱/۵میرسد

احمد حسین‌زادگان در آیین بهره‌برداری از ورزشگاه شهدای نوشهر که امروز با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، با اشاره به سهم ۵۰ درصدی مازندران در کسب مدال‌های المپیکی و جهانی گفت: «سفرهای اخیر وزیر ورزش و جوانان به مازندران نشانه توجه ایشان به ورزش این استان است.» او با تأکید بر اینکه اعتبارات در حوزه ورزش به ویژه در استان‌هایی مثل مازندران، هزینه نیست و سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: «هر شهرستان مازندران می‌تواند پایتخت یک رشته ورزشی باشد.» استاندار مازندران اشتغال‌محور بودن ورزش در مازندران را از کارهای زیربنایی دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: «در مازندران ۱۲۰ سمن ورزشی تخصصی فعال است، گرچه مدال‌ها بیشتر دیده می‌شسود اما آنچه پایدار است همین سمن‌ها هستند.» حسین‌زادگان ورزش همگانی و بانوان را در اولویت‌ دانست و گفت: «اقتصاد مازندران بر پایه کشاورزی است و این استان بنگاه و شرکت بزرگ ندارد و همین کار ما را در حمایت از تیم‌های ورزشی در حوزه ورزش قهرمانی سخت می‌کند.» او افزود: «انتظار ما از آقای جهانگیری و سلطانی‌فر این است که با مشارکت یکی از شرکت‌های بزرگ کشور، به یک تیم دسته دو استان کمک شود. توقع نداریم یک‌شبه صاحب تیم‌های لیگ برتر شویم.» مقام عالی دولت در مازندران تأکید کرد که اگر پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام استانذبه بهره‌برداری برسد، سرانه ورزشی به ۱/۵ می‌رسد که اتفاق خوبی است.