ورزشگاه وطنی قائمشهر تا پیش از بازی های لیگ تکمیل می شود!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران وعده تکمیل ورزشگاه شهید وطنی را پیش از آغاز بازی های لیگ برتر داد و گفت : برای به اتمام رسیدن عملیات بازسازی ورزشگاه شهید وطنی شهرستان قائمشهر نیازمند سه میلیارد تومان اعتبار هستیم تا تکمیل و به بهره برداری برسد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سال گذشته همزمان با صعود تیم نساجی مازندران به لیگ برتر، عملیات بازسازی و مرمت ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر که یکی از قدیمی ترین ورزشگاه‌های کشور به شمار می‌رود، با دخالت مستقیم استانداری آغاز شد.

تلاش‌های اولیه صورت گرفته بر ترمیم ورزشگاه شهید وطنی به گونه‌ای بود که تیم نساجی بتواند بازی‌های لیگ برتر را در زمین خانگی خود آغاز کند و در کمتر از سه ماه نیز این مهم محقق شود و بر خلاف گمانه زنی‌های دائمی، نماینده مازندران موفق شد حتی نخستین بازی لیگ برترش را در قائمشهر و در زمین وطنی برگزار کند.

سازمان لیگ برای برگزاری مسابقات لیگ برتر در وزشگاه وطنی بر تحقق الزامات مهمی چون بازسازی و تعمیر سکوها، جایگاه اصحاب رسانه، نورافکن، اسکوربورد، اتاق کنفرانس و غیره تاکید کرده بود که در نهایت با هزینه حدود ۱۲۰ میلیارد ریالی این الزامات به همراه افزایش ظرفیت ورزشگاه از حدود هشت هزار به ۱۵ هزار نفر محقق شد.

با این وصف، بخشی از مرمت و بازسازی ورزشگاه به خاطر ادامه لیگ برتر نیمه تمام ماند که از جمله آن بازسازی کامل رختکن جدید و تکمیل جایگاه تماشاگران بوده است.

مهدی رازجویان روز پنجشنبه در بازدید از ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: بازدید امروز از ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در پی تاکید استاندار صورت گرفته است تا بتوان با رفع مشکلات این ورزشگاه را برای موعد مقرر و آغاز مسابقات لیگ برتر آماده کنیم.

وی گفت: باتوجه به توانی که پیمانکار دارد و قولی که مبنی بر افزایش عوامل اجرایی داده، به نظر می‌رسد که عملیات بازسازی این ورزشگاه تا قبل از شروع مسابقات لیگ برتر به اتمام برسد.

معاون عمرانی استاندار مازندران بیان کرد: هرچند پیمانکار طلبی از دستگاه مجری دارد، بنا بر این برای اینکه بتوانیم این ورزشگاه را در موعد مقرر در اختیار ورزشکاران و تماشاچیان قرار دهیم باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم در پرداخت این مبالغ اقدام جدی انجام دهد.

رازجویان گفت: امسال با توجه به تنگنای مالی که دولت شاهد آن است به طور یقین تخصیص اعتبارات نسبت به سال گذشته از درصد پایین‌تری برخوردار خواهد بود، اما با توجه به اهمیتی که این ورزشگاه برای شخص استاندار مازندران و همه مسئولین دارد امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته بتوانیم تخصیص اعتبارات را به این سمت سوق دهیم تا این ورزشگاه در موعود مقرر به بهره برداری برسد.

وی با اعلام اینکه هفته آینده با برگزاری نشستی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تزریق مالی به ورزشگاه صورت خواهد گرفت، افزود: برای اتمام سکوها و رختکن این ورزشگاه حدود سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ضمن اینکه باید تمهیداتی را برای امنیت بازیکنان و تماشاگران هم فراهم کنیم چرا که این ورزشگاه با سیل عظیم جمعیت مواجه خواهد بود.

ورزشگاه شهید وطنی با حدود نیم قرن سابقه، یکی از قدیمی ترین ورزشگاههای مازندران به شمار می‌رود که در مرکز شهر قائمشهر واقع است.