محمود نصیرلو داوربین المللی فوتسال و داور برتر فوتسال کشور : داوری های لیگ برتر فوتسال کلاس بالایی داشت.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، مراسم برترین های داوری فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی روز دوشنبه در حالی در تهران برگزار شد که محمود نصیرلو داوربین المللی فوتسال بعنوان برترین داور فوتسال برای دهمین بارپیاپی قرار گرفت . نصیرلو یکی از داورانی بود که دیدار حساس فینال گیتی پسند و مس سونگون را در […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، مراسم برترین های داوری فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی روز دوشنبه در حالی در تهران برگزار شد که محمود نصیرلو داوربین المللی فوتسال بعنوان برترین داور فوتسال برای دهمین بارپیاپی قرار گرفت .

نصیرلو یکی از داورانی بود که دیدار حساس فینال گیتی پسند و مس سونگون را در بازی برگشت قضاوت کرد و یکبار دیگر ثابت کرد که در داوری فوتسال برند محسوب می شود .

محمود نصیرلو اهل شهرستان تنکابن از شهرستان های استان مازندران است و داوری را نیز از همین شهرستان استارت زد و به مدارج عالی رسید .

روز گذشته فرصتی پیش آمد تا در حاشیه برگزاری مسابقات فوتسال موسسه آموزش عالی شفق فرصتی شد تا گفتگویی با ایشان داشته باشیم .

ابتدا درباره قضاوت بازی فینال از محمود نصیرلو پرسیدیم داور بین المللی فوتسال ایران درباره قضاوت بازی فینال بین دو تیم گیتی پسند و مس سونگون درسالن پیروزی اصفهان گفت:با توجه به ماراتن لیگ برتر فوتسال که برای اولین بار وارد مرحله پلی آ ف شد برگزاری مرحله پلی آف فوتسال به جهت استاندار سازی لیگ برتر فوتسال و بالا بردن جذابیت این مسابقات بود که برگزاری مسابقات پلی آف به تیم ملی ایران کمک فراوانی میکرد .

وی در ادامه افزود : خیلی خوشحالم که برای بازی فینال انتخاب شدم هر چند که داوران دیگری هم بودن که می توانستند این بازی را قضاوت کنند داورانی مانند عرض پیما و حفیظی داوران بین الملی فوتسال ایران جز نفراتی که می توانستند این بازی را قضاوت کنند اما به هر حال قرعه به نام ما افتاد و این مهم به خاطر این بود که ما در طول لیگ نمرات بسیار خوبی کسب کردیم و قضاوتدهای خوبی داشتیم فرصتی بود که بتوانم این بازی را قضاوت کنم خیلی لذت بردم از کیفیت بازی دو تیم مهمترین فاکتوری که این بازی داشت حضور تماشاگران در سالن بود بعد از سالن مملو از تماشاگران اصفهانی وتبریزی بود که این اتفاق نوید آن را داد که آشتی میان تماشاگران و فوتسال صورت گرفته است .

امیدوارم فدارسیون فوتبال و کمیته فوتسال از این فرصت استفاده کنند و بدانند سرمایه اصلی ما تماشاگران هستند .

نصیرلو در ادامه یادآور شد : این دو تیم شالوده اصلی تیم ملی فوتسال کشورمان را تشکیل میدهند از لحاظ فنی در سطح بسیار بالایی قرار دارند بازی جذابی را از هر دو تیم شاهد بودیم نمی توانم از لحاظ فنی در باره قهرمانی مس سونگون صحبت کنم ولی طبیعتا آنها در نیمه دوم از فرصت ها بیشتر استفاده کردند و قهرمان شدند من تبریک میگم به مجموعه مس سونگون و گیتی پسند اصفهان همکاری لازم را برای انجام بازی فینال داشتند و ما مشکل عمده ای در طول قضاوت بازی نداشتیم .

داور بین المللی فوتسال ایران درباره قضاوت های فوتسال در طول فصل گفت : لیگ برتر فوتسال در سطح بسیار بالایی برگزار می شود و برترین لیگ قاره آسیاست داوران ما هم خیلی خوب قضاوت کردند در کلاس داوری پیش فصل در شهرستان رامسر پدرو گالان مدرس برتر داوری فوتسال دنیا و مسئول داوران کمیته فوتسال در فیفا به ایران آمددکلاس بسیار خوبی را گذراندیم برگزاری اون کلاس باعث شد که همسان سازی ها و هماهنگی های خوبی در امر قضاوت صورت بگیرد درونیم فصل هم کلاس دو روزه ای برگزار شد یکی از بهترین تصمیماتی که هم توسط کمیته فوتسال گرفته شد این بود که کلاس یک روزه ای درشهرستان نطنز برای پلی آف برگزار شد .

این مساله باعث شد که داوران ما قضاوتی در سطح بازی های پلی آف برگزار کنند و در مجموع باید گفت که داوری ها کلاس بالایی داشت همه این مسائل باعث شد تا با جوانگرایی در کنار با تجربه ها فصل بسیار خوبی نسبت به سالهای قبل چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ کیفیت برگزاری و قضاوت داشتیم .

نصیرلو در بخش پایانی گفتگو درباره لیگ فوتسال یکبار دیگر از مجموعه دو تیم مس سونگون و گیتی پسند تشکر کرد که در امر قضاوت همکاری بالایی داشتند وی از کمیته فوتسال و ریاست فدارسیون فوتبال و مجموعه آنهات تشکر کرد و یادآور شد حضور رئیس کمیته داوران در دیدار پایانی باعث شد که اهمیت لیگ فوتسال مشخص بشود .

نصیرلو درباره خداحافظی علیرضا عبدالغنی داور پیشکسوت فوتسال در حاشیه برگزاری دیدار فینال رفت گفت : علیرضا عبدالغنی همیشه یکی از بهترینها داوری فوتسال بود همیشه بعنوان یک بزرگتر و رفیق در کنار داوران فوتسال بود .

مراسمی در خورشان ایشان ترتیب داده شد و خوشحالم که خیلی خوب خداحافظی کرد از هیات فوتبال چهار محا ل و بختیاری تشکر می کنم که در دیدار فینال حضور داشتن امیدوارم این مساله در تمام استان ها باب بشود که برای داوری که از داوری خداحافظی می کنه این اتفاق رخ بده از علیرضا عبدالغنی تشکر می کنم که در سخت ترین شرایط کنار ما بود وامیدوارم تجربه هایش در امر نظارت در اختیار مجموعه داوری فوتسال قرار بدهد .

داور بین المللی فوتسال ایران درباره انتخابش بعنوان برترین داور فوتسال و تقدیر از او در مراسم جشن نامی نو اسپانسر داوری ایران گفت : خدا را شاکرم که باز هم فضا ایجاد شد که یکبار دیگه بعنوان داور برتر فوتسال ایران انتخاب میشوم این دهمین سال پیاپی است که این اتفاق می افتد و این مهم برای من جز ویترین افتخارات داوری من است هر چند این اتفاق تنهایی ندارم داوری یک کار جمعی است و نیاز به یک هماهنگی و کار تیمی داره جاداره از مردم خوب شهرستان تنکابن تشکر کنم از محبتهایی که همیشه نسبت به من داشتند امیدوارم با کسب این عناوین و حضور در میادین بین المللی گوشه ای از محبت های مردم شهرم جبران کنم .

نصیرلو درباره انتخاب علیرضا سهرابی بعنوان سرپرست ریاست کمیته داوران فوتبال ایران گفت : جا دارد از زحمات چند ساله آقای اصفهانیان تشکر کنم ایشان زحمات زیادی برای داوری ایران کشیدن و واقعا حیف شد که بنا به دلایلی دیگر نمی توانیم از حضور ایشان استفاده کنیم امیدواریم در جا دیگری از این توانمندهای ایشان در امر داوری بهره لازم را ببریم به یار و رفیق و همراه همیشگی ام علیرضا سهرابی تبریک میگم که این مسئولیت برعهده گرفت مطمئنا در حال حاضر و در مقطعی لیگ برتر فوتبال ایران در اوج حساسیت قرار دارد مسئولیت بسیار سنگینی به ایشان محول شده است امیدوارم ایشان از مسئولیت مهمی که به او محول شده است بربیاد و لیگ برتر فوتبال ایران هم در این مقطع حساس با اتفاقات خوبی برای داوری همراه باشد .

نصیرلو در بخشی دیگری درباره تغییرات قوانین داوری فوتبال و فوتسال از چند ماه آینده گفت : فکر می کنم درباره تغییرات داوری فوتسال این اتفاق قبل از جام جهانی آینده رخ بدهد و باید دید این دگرگونی چه تاثیری داوری ایجاد میکند .

نصیرلو در پایان ضمن از تشکر همسر و فرزندانش و خانواده اش گفت : در طول سال نود و هفت من حضور کمی در کنار خانواده داشتم و باید از همسر و فرزندانم تشکرکنم که همیشه یار و یاور همراه من بودن از کسانی که در راه پیشرفت داوری هم به من کمک کردن تشکر می کنم و امیدوارم تا جایی که در توانم هست بتوانم به پیشرفت قضاوت و داوری در فوتسال کمک کنم .