آیا رئیس هیأت کشتی این استان شفاف ترین قانون وزارت ورزش را هم نمیداند؟/سند

یک نامه از سوی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان موج جدیدی از اختلافات را در استانهای صاحب کشتی سنتی بوجود آورده که ادامه این روند آسیب جدی را به ورزش کشور خواهد رساند.   به گزارش مازند اسپرت ؛ گر چه در خصوص مشکلات و مسائل هیأت کشتی استان مازندران سخنهای انتقادی بسیار […]

125585یک نامه از سوی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان موج جدیدی از اختلافات را در استانهای صاحب کشتی سنتی بوجود آورده که ادامه این روند آسیب جدی را به ورزش کشور خواهد رساند.

 
به گزارش مازند اسپرت ؛ گر چه در خصوص مشکلات و مسائل هیأت کشتی استان مازندران سخنهای انتقادی بسیار وجود دارد اما گویا این هیأت در تصمیمات خود از قانون وزارت ورزش و جوانان هم فراتر گام بر میدارد.

به گزارش رسیده: پس از ارسال نامه معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص در اختیار قرار گرفتن کشتی های سنتی زیر نظر فدراسیون کشتی موج تازه ای از ناآرامی ها در ورزش استانهای صاحب کشتی سنتی را فرا گرفته که این موضوع در استان مازندران که درواقع قدیمی ترین کشتی سنتی بنام لوچو را دارد با اعتراض گسترده ای روبرو شده است.

به گزارش رسیده در مورخه ۹۴/۰۴/۱۱ هیأت کشتی مازندران طی نامه ای ضرب العجل و شتاب زده از هیأتهای تابعه خود در سطح شهرستانها خواسته تا نسبت به معرفی یک فرد به عنوان مسئول کشتی سنتی و بومی محلی آن شهرستان اقدام نماید و جالب توجه اینکه در خاتمه آمده:( ضمناً در صورت عدم فرد معرفی شده در مدت تعیین گشته هیأت کشتی استان راساً برای آن شهرستان فردی را مشخص و معرفی خواهد نمود.)

در صورتیکه به استناد بند ۴ ماده ۱۱ و ۵ ماده ۱۷ آئین نامه هیأتهای ورزشی استانها مصوب مورخه ۸۳/۱۱/۲۵ یکی از وظایف رئیس هیأت استان، امضاء مسئولین و اعضای کمیته های مختلف خود در هیأت استان می باشد و صدور هر گونه حکم برای کمیته های شهرستانها بدون امضاء رئیس هیأت آن شهرستان خلاف قانون می باشد.

نکته قابل توجه در نامه ارسالی ثمر بخش رییس هیات کشتی مازندران که خود روزی معاونت ورزش این استان را بر عهده داشت! درج متن پایانی نامه فوق است که تماماً خلاف قوانین وزارت ورزش و جوانان قلم خورده و امیدواریم اداره کل ورزش و جوانان با ورود به موقع جلوی ادامه روند یک چنین موازی کاری و فرهنگ سازی غلط در ورزش را بگیرد تا خدایی ناکرده تبدیل به فصل جدیدی در ورزش مازندران نشود.
 

خاطر نشان می شویم پس از نامه نصراله سجادی در مورخه ۱۹/۱۲/۹۳ غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی به رسول خادم در مورخه ۹۴/۰۳/۳۱ از او خواسته تا پیرو تفاهم نامه دو فدراسیون جلوی هر گونه ساختار جدید و تشکیلاتی از سوی هیأتهای کشتی گرفته شود و فقط کشتی های سنتی که مورد نظر اتحادیه جهانی کشتی بوده قابل تایید می باشد.

یادآور می شویم در نامه اتحادیه جهانی، کشتیهایی چون گیل مردی گیلان، چوخه خراسان و لوچو مازندران وجود ندارد.

 

سوال:  چرا تا کنون مدیرکل ورزش و جوانان جهت حفظ آرامش در ورزش بطور مستقیم به این موضوع ورود پیدا نکرده و یا پس از دریافت نامه رئیس فدارسیون ورزش روستایی استعلامی را از وزارت ورزش و جوانان نگرفته خود جای سوال بسیار دارد که مطمئناً در یاداشت بعدی به آن بطور مفصل خواهیم پرداخت.