سرپرست انجمن لوچو کشور خبر داد؛ لوچو همچنان زیر نظر فدارسیون ورزش روستایی قرار دارد

پس از ارسال نامه هیات کشتی مازندران به شهرستانها در خصوص معرفی مسئول کمیته کشتی سنتی عده ای از آب گل آلود قصد ماهی گرفتن داشتند که سرپرست انجمن لوچو کشور ضمن ارسال نامه ای به ادارات ورزش و جوانان مازندران پرده از واقعیت دیگر برداشت.   به گزارش مازند اسپرت ؛ محمد رضا بحرگرد […]

bahregardپس از ارسال نامه هیات کشتی مازندران به شهرستانها در خصوص معرفی مسئول کمیته کشتی سنتی عده ای از آب گل آلود قصد ماهی گرفتن داشتند که سرپرست انجمن لوچو کشور ضمن ارسال نامه ای به ادارات ورزش و جوانان مازندران پرده از واقعیت دیگر برداشت.

 

به گزارش مازند اسپرت ؛ محمد رضا بحرگرد نیکو صبح امروز چهارشنبه ۲۴ تیر ماه در گفتگو با خبرنگاران حاضر در ساختمان هیات های ورزشی استان مازندران عنوان داشت: کشتی های سنتی گیل مردی گیلان، چوخه خراسان و لوچو مازندران همچنان زیر نظر فدارسیون ورزش روستایی و انجمن های خود فعالیت می کنند.


رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان مازندران در این باره ادامه داد: پس از ارسال نامه معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به تاریخ ۱۲ اسفند ۹۳ در خصوص قرار گرفتن کشتی سنتی زیر مجموعه فدارسیون کشتی آن هم طبق در خواست اتحادیه جهانی کشتی، متاسفانه بعضی ها در استان مازندران که چند سالی است بنا به دلایلی از لوچو کنار گذاشته شدند، توسط این نامه برای خود شروع به تفرقه و نفاق در بعضی از شهرستان های مازندران نمودند که متاسفانه در این بین بعضی از اعضاء هیات کشتی استان با آنها همسو شدند، اما با ورود دکتر شعبانی بهارمعاونت همگانی وزارت ورزش و جوانان و غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و دیگر دلسوزان ورزش  در وزارت خانه مشخص شد که فقط چند کشتی سنتی مد نظر اتحادیه جهانی کشتی بوده و کشتی هایی سنتی چون گیل مردی گیلان، چوخه خراسان و لوچو مازندران در این لیست قرار ندارند.


بحرگرد نیکو ضمن انتقاد از عدم حمایت بعضی از مسئولین ورزش در مازندران افزود : انتظار می رفت در حمایت از زحمات بدون مزد و چشم داشت همکارنمان در انجمن و کمیته لوچو بعضی از مسئولین ورزش مازندران با ورود به موقع جلوی شیطنت های خطی را می گرفتند و کمی جدی تر به این موضوع ورود پیدا می کردند زیرا هرنامه ای که دریافت می شود وحی نیست و می تواند قابل نقد و برسی دقیق تر باشد.


رئیس ورزش روستایی مازندران تصریح کرد: کمک های فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی به ورزش روستایی مازندران در غالب اقلام ورزشی ، تشک های کشتی به روستا ها و بخصوص لوچو غیر قابل انکار است، زیرا این انجمن در این دو سال سعی کرده در راستای منویات مقام معظم رهبری، سیاست های کلان وزارت محترم ورزش و جوانان و فدارسیون و ورزش روستایی با برگزاری لیگ قهرمانی لوچو کشور،مسابقات متعدد در غالب جایزه بزرگ و بازوبند طلا، لوچوکشتی سنتی را که بیش از ۱۶۰۰ سال قدمت دارد از برگزاری سه ماه در سال به ۱۲ ماه از سال برساند تا کمکی شود به کشتی آزاد مازندران و برای نخستین بار با مدون نمودن قانون لوچو بسیاری از اختلافات را از بین ببرد.


وی یاد آور شد؛ اینگونه سکوت مسئولین ورزش در مازندران خستگی خدمت خالصانه را برتن ما نهاد که انشالله امیدواریم مدیرکل ورزش و جوانان مازندران جلوی یک چنین شیطنت ها را بگیرند زیرا، این افراد در صدد آن هستند تا به بهانه های مختلف ضمن جلوگیری از روند رو به رشد لوچو کشتی سنتی مازندران در سطح کشور، آرامش حاکم در ورزش مازندران را از بین ببرند.

 

این مسئول ورزشی همچنین متذکر شد: لوچو کارانی که در مسابقات لوچو بدون مجوز ورزش روستایی که قوانین و مقرارت انجمن رعایت نمی شود شرکت کنند از کلیه مسابقات تحت نظر فدارسیون روستایی و این هیات که شامل جایزه بزرگ ،بازوبند طلا و غیره می باشد محروم خواهند شد.

 

سرپرست انجمن لوچو کشور در خاتمه خاطر نشان شد: هیات کشتی مازندران با توجه به نزدیک شدن مجمع انتخابات خود فراموش نکند کارهای عقب افتاده بسیاری از سالهای قبل همچون، عدم برگزاری لیگ کشتی آزاد و فرنگی در رده های مختلف استان و نیز گرفتن حق مربیانی خود همچون محمود اسماعیل پور، محمود حسن نیا، حامد عباس پور، سعید شیزاد، بختیار تقوی نیا و ….. را به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی بزرگسالان دارد !؟ اما مشخص نیست، به چه دلیل در احقاق حق این مربیان که بیشترین کشتی گیران را به تیم ملی روانه می کنند تا کنون ناتوان بوده است!!؟

 

با توجه به گفته های این مسئول ورزشی، آیا کشتی مازندران نیاز به یک خانه تکانی اساسی و اصولی دارد؟ آیا مربیان کشتی مازندران واقعاً نبایستی عنوان سرمربیگیری کشتی بزرگ سالان را با افتخار بر عهده داشته باشند؟

 

پاسخ برای هیات کشتی مازندران در این رسانه محفوظ می باشد