رفاقت‌های پررنگ ، کم‌اثر و انگیزه‌های کمرنگ مؤثر در نساجی !

مازند اسپرت – ميثم محسني : پرهام شخصیت بسیار جالبی دارد. او مدت‌هاست که در فوتبال مازندران مالک تیم نساجی و یکی از افراد شناخته شده و محبوب به شمار می‌رود. اما انگار همیشه در سایه ماندن را بیشتر از روشنایی می‌پسندد. پرهام رفاقت بسیار نزدیکی با چهره‌های پرطرفداری چون «امیر قلعه‌نویی» دارد و این […]

0000055مازند اسپرت – ميثم محسني : پرهام شخصیت بسیار جالبی دارد. او مدت‌هاست که در فوتبال مازندران مالک تیم نساجی و یکی از افراد شناخته شده و محبوب به شمار می‌رود. اما انگار همیشه در سایه ماندن را بیشتر از روشنایی می‌پسندد. پرهام رفاقت بسیار نزدیکی با چهره‌های پرطرفداری چون «امیر قلعه‌نویی» دارد و این نزدیکی را همواره و با دعوت چندباره از سرمربی پیشین استقلال به قائمشهر و تماشای بازی‌های خانگی تیمش به همگان نشان داد. پرهام علاوه بر قلعه‌نویی دوستان ورزشی دیگری هم دارد که به گفته خودش از دادن مشاوره‌های فراوان به او به‌ویژه در زمان جذب بازیکن و مربی دریغ نمی‌کنند.

سرنوشت سال‌های اخیر نساجی مثل فصل اخیر نشان می‌دهد پرهام انگار آن‌گونه که می‌توانست از موجودی دوستان پرتوان فوتبالی‌اش استفاده نکرد‌. صِرف دعوت از افرادی مانند قلعه‌نویی به قائمشهر و دست در دست آن‌ها قدم زدن در زمین فوتبال شهید وطنی در میان انبوه تماشاگران دردی از این تیم دوا نمی‌کند. پرهام هر چقدر برای نساجی هزینه کرده باشد، حتماً جای دوری نمی‌رفت اگر مقداری از این بودجه را صرف گرفتن مشاوره‌های درست از دوستانش می‌کرد تا در میانه‌های هر فصل بابت خریدهای اشتباه و کم‌بازده تیمش، مأیوس و پشیمان از تیمداری نشود.

هر چه باشد قلعه‌نویی مربی رکورددار قهرمانی در لیگ برتر فشوتبال کشور است و راهکارهایش برای خارج شدن نساجی از بحران‌ یا چگونگی کسب امتیاز در دیدارهای حساس کمک خواهد کرد تا تیم مورد علاقه همه مازندران بارش را خیلی زودتر به مقصد حضور در لیگ برتر ببندد. پس چرا تاکنون این اتفاق در تیم پرهام نیفتاده است؟ هر چه هست، نساجی که می‌توانست با این مشاوره‌ها لیگ برتری شود، این روزها در میانه‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور دست و پا می‌زند.

نکته دیگر در مورد پرهام، داستان‌های بلند و بالای در اختیار گرفتن زمین فوتبال در حال تکمیل روستای ماهفروجک است. پرهام که در ابتدای ورودش به قائمشهر نقشه‌های فراوانی برای این زمین فوتبال کشیده و مایل بود تا در آن، یکی از مجهزترین ورزشگاه‌های ایران را بسازد، اما انگار طولانی شدن روند واگذاری، او را از رسیدن به این زمین ناامید کرده و دیگر چشمی به این زمین‌ها ندارد. مسئولان ورزشی و سیاسی استان هم که وعده‌های زیادی به او داده بودند انگار این روزها دچار فراموشی شده‌اند. زمین فوتبال ماهفروجک بارها به نساجی وعده داده شده بود. اما هنوز مدیران ارشد استانی موفق نشدند این وعده خود را جامه عمل بپوشانند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس که از جمله نمایندگان کارکرده در حوزه ورزش است هم برای تیم محدوده انتخاباتی‌اش تصمیم جامع و کاملی نمی‌گیرد. این بی‌توجهی‌ها موجب شده پرهام کم‌کم انگیزه خود را برای رسیدن به این زمین وعده داده شده از دست دهد. او هفته گذشته و در مصاحبه با یکی از سایت‌های ورزشی مازندران گفته بود: «زمین ماهفروجک ارزانی خودشان.» معلوم نیست این حرف پرهام را باید جدی گرفت یا می‌توان این سخنان را حرفی از روی دلخوری بابت طولانی شدن روند واگذاری این مجموعه دانست. پرهامی که سودای ساختن تیمی حرفه‌ای در فوتبال قائمشهر را داشت و می‌خواست از قائمشهر به لیگ قهرمانان آسیا برود، انگار انگیزه زیادی برای رسیدن به این خواسته‌هایش ندارد.

نساجی لیگ برتری نمی‌شود چون مالکش دیگر نقشه‌ای برای این کار نمی‌کشد. قلعه‌نویی و افرادی چون او که از جمله نزدیکان پرهام به شمار می‌روند، یکی از آرزوهای تیم‌های لیگ دسته اولی برای دادن مشاوره محسوب می‌شوند. در قائمشهر و تیم نساجی اما انگار همه چیز برعکس اتفاق می‌افتد. پرهام با قلعه‌نویی نه فقط در قائمشهر بلکه در تهران و شهرها و کشورهای دیگر قرار ملاقات می‌گذارد، اما به جز گرفتن چند عکس یادگاری، فایده دیگری به باشگاه نساجی نمی‌رسد.