تا چه اندازه زنده‌یاد پهلوان رنجبر صفری را می شناسید !؟

هفته نامه تخصصی ورزشی توپ پُر در شماره جدیدش، بخش جدیدی را در خصوص قهرمانان و پهلوانان از یاد رفته قرار داده که شدیدا مورد استقبال ورزشی ها قرار گرفته است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،هفته نامه تخصصی ورزشی توپ پُر در شماره جدیدش، بخش جدیدی را در خصوص قهرمانان و پهلوانان از یاد رفته قرار داده که شدیدا مورد استقبال ورزشی ها قرار گرفته است. در این بخش آمده است :

شادروان رنجبر صفری در سال ۱۳۴۲در روستای کردآباد زیرآب متولد شد او علاقه شدیدی به ورزش و رشته  کشتی داشت و برای رسیدن به این هدف ممارست‌های زیادی کشید به‌طوری‌که برای تمرین کشتی روزانه فاصله ۲۰ کیلومتری محل سکونت تا باشگاه را طی می‌کرد. .وی اولین سوادکوهی‌ای است که دارای عنوان بین‌المللی بود. در کارنامه ورزشی شادروان صفری ۱۸ مدال مختلف کشوری و بین‌المللی دیده می‌شود از قهرمانی کشتی ایران  گرفته تا چهار دوره قهرمانی کارگران کشور در اوزان ۶۸و۷۴ کیلوگرم وی در سال ۱۳۶۹به همراه تیم ملی کشتی کارگران ایران برای مسابقات میلیونی ایتالیا انتخاب شد. او در این مسابقات با درخشش خیره‌کننده به فینال مسابقات رسید. اوج درخشش کشتی‌های رنجبر در فینال در برابر استیون اسمی ر کشتی‌گیر سرشناس آمریکایی بود که با نتیجه ۶ بر ۲ برابر این حریف قدرتمند به برتری رسید علاوه بر قهرمانی پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را در سالن مسابقات برافراشت.روحش شاد یادش گرامی

 

نویسنده : رحمان اسدالهی