اقلیمی: جایگزین و پشتوانه برای تیم ملی نداریم/در برخی از ماده‌ها به سختی به حریفان می‌رسیم

سرمربی تیم ملی کایاک ایران گفت: برای بازی‌های آسیایی کارمان سخت است چرا که در برخی از ماده‌ها حریفان از ما جلوتر هستند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ایرج اقلیمی  درباره کاپ دو جهانی آلمان و وضعیت ورزشکاران کایاک کشورمان، اظهار داشت: حریفان آسیایی نشان دادند خیلی خوب کار کرده‌اند آنها در برخی از ماده‌ها از ما جلوتر هستند و سخت می‌توانیم به آنها برسیم مانند ژاپن و قزاقستان. شرایط ما هم بد نیست اما باید خیلی خوب کار کنیم. چین و ازبکستان در مسابقات کاپ دو نبودند اما می‌دانم که خیل خوب کار کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط مدال‌آوری ایران را در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ چطور می‌بینید،‌گفت: دوره قبل مسابقات کایاک در ۵ ـ ۶ ماده برگزار می‌شد اما در این دوره سه ماده شرکت دارند. اندونزی مسابقات کایاک تک‌نفره ۱۰۰۰ متر را برداشته و قایق دیگری را جایگزین کرده است. آنها یکی دو ماده را جابه‌جا کردند.ما باید در برخی از ماده‌ها در این چند وقتی که باقیمانده خیلی زیاد کار کنیم در کاپ جهانی در برخی از ماده‌ها خوب نبودیم و رکورد جدیدی هم ثبت نکردیم. در تهران ورزشکاران باید رکورد قبلی خود را بزنند تا ببینیم با این وضعیت مدالی در بازی‌های آسیایی داریم یا نه؟ مثلاً کایاک ۴ نفره را که محاسبه می‌کنیم می‌بینم چهارم می‌شویم چون حریفان روی این ماده برنامه‌ریزی زیادی کرده‌اند؛ همانطور که می‌دانید قزاقستان دوره قبل با مدال‌های قایقرانی در جدول رده‌بندی بالاتر از ما قرار گرفتند.

اقلیمی خاطرنشان کرد: ما تلاشمان را می‌کنیم در همه ماده‌ها بین ۴ ـ  ۵ تیم اول قرار داریم و شانس کسب مدال وجود دارد. بچه‌ها هم انگیزه دارند اما فدراسیون باید در همه زمینه‌ها حمایت بیشتری داشته باشد. ما برای بازی‌های آسیایی ۵ نفر را مشخص کرده‌ایم که ۴ نفر از آنها در کاپ جهانی حضور داشتند. بعد از مشکلات دوپینگ نتوانستیم ورزشکار دیگری جایگزین کنیم و امکان اخذ ویزا وجود نداشت به همین دلیل یکی از ورزشکاران در تهران تمرین کرد، البته ورزشکاران زیر ۲۳ سال بسیار خوب هستند اما باید روی آنها کار شود تا بتوانیم جایگزین کنیم.

سرمربی تیم ملی کایاک  ایران درباره اینکه آیا ترکیب ایران در بازی‌های آسیایی مشخص شده، خاطرنشان کرد: ما در قایق دو نفره دو ترکیب داریم باید ببینیم چه رکوردهایی ثبت می‌کنند تا بهترین قایق را انتخاب کنیم، در مسافت ۲۰۰ متر فقط علی آقامیرزایی را داریم در ۴ نفره هم با توجه به اینکه ۵ ورزشکار داریم باید ببینیم کدام ترکیب بهتر است.

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه اتفاقات دوپینگ ورزشکاران چقدر در ترکیب شما تأثیر گذاشته، یادآور شد: ورزشکارانی که دوپینگ کردند رکوردهای خوبی داشتند و در ترکیب اصلی ما قرار می‌گرفتند.آنها تحت تأثیر محیط قرار گرفته و با اشتباهی که از بیرون بود این خطا را انجام دادند. من با آنها زندگی کرده‌ام و این ورزشکاران را می‌شناسم، افرادی که باعث چنین خطایی شده‌اند نمی‌دانند چقدر ورزشکاران ما آسیب می‌بینند تیم هم ضربه می‌خورد ما واقعا جایگزین و پشتوانه نداریم و اگر بخواهیم ورزشکاری را جایگزین کنیم ۴ ـ ۵ سال طول می‌کشد البته با توجه به قایقرانان خوبی که در تیم زیر ۲۳ سال داریم هر ورزشکاری که خوب بود به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود.

اقلیمی در پایان از مذاکره فدراسیون برای برگزاری اردوی تدارکاتی در کشورهای اطراف اندونزی خبر داد و گفت: فدراسیون با مالزی مذاکره کره است آنها به ما پاسخ داده‌اند اما فدراسیون مشکل قایق دارد اگر این مشکل حل شود می‌توانیم اردوی دو هفته‌آی در مالزی داشته باشیم و از آنجا مستقیم به اندونزی برویم. در این صورت ورزشکار هم از نظر آب و هوایی و زمانی با محل برگزاری مسابقه هماهنگ می‌شود. فدراسیون با تایلند هم مکاتبه کرده باید ببینیم شرایط چه می‌شود.

/فارس