در جلسه ی بیداردلان چه گذشت ؟

جلسه ی بیداردلان در راستای همایش بین المللی اسیا و خاورمیانه ی کشور در استان مازندران با حضور دلیری ریاست ورزش و جوانان مرکز استان مازندران، تنی چند از مسولین و سلمان مهدوی مسئول فرهنگی ورزشی هنری بیداردلان و مسئول فرهنگ هنرپردیس ایرانیان کشور در شمال کشور مازندران گلستان گیلان، امروز یکشنبه ۹۶/۶/۵ در اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،دلیری مسوول ورزش و جوانان شهرستان ساری و عضو حامیان ورزش و هنر بیداردلان کشور در استان مازندران در مورد راهکارهای مورد نیاز برای برگزاری سریعتر همایشهای بین المللی(اسیا و خاورمیانه)، جذب توریست (هنر، ورزش و سلامت) در استان مازندران، با توجه به برخورداری مازندران از پتانسیل هایی مانند جنگل، کوه و دریا، و با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری، سال “اقتصاد و کارافرینی” نام گذاری شده، گفت:با توجه به اینکه اشتغال یک مقوله ی متفاوت از ورزش است و ورزش نیز یک فضای تخصصی می باشد و در ان شاخصه های مرتبطی همچون؛ توسعه ی ورزش قهرمانی، توسعه ی ورزش همگانی و توسعه ی ورزش حرفه ای را داریم، در زیرفصل ان باید تعریف شده باشد.

وی در ادامه افزود:در زمینه ی جذب توریست برای فضاهای خوب خدادادی مثل جنگل و دریا که در استان مازندران حاکم هست، در تابستان امسال، چون در پایان شهریور ماه قرار داریم، در این زمینه و در این زمان، از نعمت دریا نمی توانیم استفاده کنیم و استارتش را بزنیم، اما از نعمت خدادادی جنگل می توانیم هنوز استفاده کنیم زیرا از جنگل، تا پاییز نیز می شود استفاده کرد.

رییس ادرا ی ورزش و جوانان شهرستان ساری خاطرنشان کرد: با توجه به مناطق بکری که استان مازندران داراست، و با توجه به اینکه توریست های زیادی را همراه با مترجم در استان مان مشاهده می کنیم که از مناطق مختلف مازندران دید و بازدید می کنند، باید چشم اندازهای استان را کاملا مشخص و شناسایی کنیم که در این زمینه اطلاع رسانی باید در قالب چاپ بروشور بصورت فارسی، انگلیسی و روشهای دیگر اطلاع رسانی باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بحث اشتغالزایی نیز به یک کارگروه، نیاز داریم، تاکید کرد: کارگروه باید نقطه نظر داشته و بتواند ایده بدهد، تا بتوانیم با یک برنامه به اشتغالزایی برسیم که قطعا اگر در سایتهای مجاز و بین المللی و در یک کمیته ی روابط بین المللی مجاز اطلاع رسانی شود و بتوانیم طرح دهیم، این مشکل نیز حل می شود.

دلیری در ادامه خاطر نشان کرد: شاید در اوایل نتیجه ی کار کمرنگ باشد، اما اگر ساماندهی خوبی انجام شود، اشخاص از این فضای بسیار زیبنده و ارزنده استفاده می کنند و همین تبلیغ می شود که ما رفتیم این سایت، سایت بسیار خوبی است.

وی موضوع دیگر را استقبال و سرویس دهی انها دانست و گفت:این روشها استارتهایی هست که میشود زد و در نهایت هم این کار که مقوله ی اول هست، اگر خوب ترسیم و مهندسی شود، مطمعن شوید باعث درامدزایی هم می شود.

رییس ورزش و جوانان شهرستان ساری گفت:با توجه به اینکه ما یک تفکر فرا شهرستانی، فرا استانی و حتی فرا کشوری داریم، تاکید کرد:باید مناطق بکر شهرها را اولویت بندی کنیم تا این موضوع را در فضای بالاتر تسلی دهیم ، که در این رابطه ابتدا باید تاریخچه ی مناطق را مطالعه و سپس روی مهندسی اش کار کنیم، و اگر برای فضاسازی مجوزی نیاز هست، پیگیر می شویم، ما و همکاران ما نیز در ادارات از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.

دلیری در پایان با رضایت از برنامه های اجرایی ارزنده ی بیداردلان، تاکید کرد:این برنامه های کلان و همایشهای بزرگ، با فاصله ی کمتر و هر چند ماه یکبار از سوی نمایندگانشان برگزار شود، زیرا فرزندان جوان ما دوست دارند در هر قالبی، مثل فیلم سینمایی، مسابقات و … خلاقیت خود را نشان دهند.