گزارش تصویری کلاس توجیهی و دانش افزایی داوران فوتسال / عکاس : احمد قربانی

کلاس توجیهی و دانش افزایی یکروزه داوران فوتسال در روز پنجشنبه به میزبانی شهرستان ساری برگزار شد.   به گزارش مازند اسپرت ؛ این کلاس زیر نظر محمو نصیرلو با حضور ۸۷ داور و ۲۰ ناظر برگزار شد. این کلاس داوران با آخرین تغییرات در قوانین داوری ٬ مشاهده کلیپ و آنالیز تصمیمات و اشتباهات […]

222کلاس توجیهی و دانش افزایی یکروزه داوران فوتسال در روز پنجشنبه به میزبانی شهرستان ساری برگزار شد.

 

به گزارش مازند اسپرت ؛ این کلاس زیر نظر محمو نصیرلو با حضور ۸۷ داور و ۲۰ ناظر برگزار شد.

این کلاس داوران با آخرین تغییرات در قوانین داوری ٬ مشاهده کلیپ و آنالیز تصمیمات و اشتباهات داوری در بازی های گذشته به صورت تئوری و عملی به منظور دانش افزایی و هماهنگی بهتر داوران جهت برگزاری مسابقات استان برگزار شد.

 

حواشی برگزاری کلاس توجیهی داوران فوتسال استان مازندران:


با دعوت از ۸۷ داور زن و مرد فوتسال استان در روز پنج شنبه ۲۹ مرداد کلاس تئوری و عملی داوران فوتسال استان برگزار گردید.
*این کلاس از صبح تا عصر در سه بخش تست بدنی ، عملی و تئوری از سوی کمیته اوران برای داوران برنامه ریزی گردیده بود.
*مدرسی کلاس عملی و تئوری بر عهده داور بین اللملی اهل تنکابن آقای محمودرضا نصیر لو بود.
*در اولین بخش از کلاس از داوران آقا در استادیوم متقی ساری تست بدنی با آخرین معیارعای فیفا به عمل آمد.
*تست بدنی توسط آقایان سید عباس بهروش ، حسن کیومرثی ، مهران جعفری ، محمودرضا نصیرلو،ناصر دلخواه ومحمد باقر طاهری به صورت دقیق و حساس برگزار گردید.
*کلاس عملی داوران در سالن ۲۹ آبان ساری برگزار گردید .
*ازنکات قابل توجه کلاس عملی حضور داوران لیگ برتر فوتسال استان آقایان ایمان غلامی،امید سهرابی,حسینعلی محمدنژاد،مهدی شجاعت شعار،امیرحسین ملکی و مهدی بادیکناری در کنار مدرس جهت آموزش علایم ، جایگیری و تصمیمات داور در زمین بازی می توان بود که جذابیت خاصی به کلاس بخشید.
*محمودرضا نصیرلو آخرین قوانین فوتسال در خصوص تعداد تعویض و نحوه آن،جایگیری داوران،خطاها و … که در آخرین کلاس فیفا به ایشان آموزش داده شد در کلاس تئوری به انتقال آن به داوران استان پرداخت.
*از داوران و ناظرین آزمون ویدیو تست به عمل آمد.
*در پایان کلاس داوران به آنالیز فیلم های داوری پرداخته شد که با شور و نشاط خاصی از سوی داوران به بحث و تبادل نظر در مورد تصیمات داور پرداخته می شد.
*از سوی سید عباس بهروش رییس کمیته داوران به آقای شریفی از قایمشهر و خانم مجاهدی از چالوس به عنوان بهترین نفرات به ترتیب در بخش تمرين عملي تمركز و علايم داوري و ویدیو تست هدیه ای داده شد.
* ازایمان غلامی که پیشتر از سوی کمیته داوران کشور به عنوان بهترین داور هفته چهارم لیگ برتر فوتسال انتخاب شده بود از سوی رئیس کمیته داوران استان و نصیرلو از ایشان با اهدای جایزه ای قدردانی شد.
*از حاشیه های جالب کلاس حضور آقای اشکان خورشیدی و خانم محسنی، داوران بین المللی فوتبال استان در کلاس دوران فوتسال بود.
*در پایان سید عباس بهروش به عنوان مدرس ناظرین به تدریس کلاس نظارت پرداخت.