در نشست صمیمی مدیرکل ورزش با اصحاب رسانه مطرح شد؛کسب ۲۰۲ مدال توسط ورزشکاران مازنی در سال ۹۵

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از کسب ۲۰۲ مدال جهانی، آسیایی و بین المللی توسط ورزشکاران مازنی در سال ۹۵ خبر داد و بیان داشت: ورزشکاران مازندرانی روزانه یک مدال در سال ۹۵ کسب کردند. به گزارش مازنداسپرت؛ حبیب حسین زادگان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و خبرنگاران ورزشی استان در هفته پارالمپیک، تربیت […]

01255555مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از کسب ۲۰۲ مدال جهانی، آسیایی و بین المللی توسط ورزشکاران مازنی در سال ۹۵ خبر داد و بیان داشت: ورزشکاران مازندرانی روزانه یک مدال در سال ۹۵ کسب کردند.

به گزارش مازنداسپرت؛ حبیب حسین زادگان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و خبرنگاران ورزشی استان در هفته پارالمپیک، تربیت بدنی و ورزش، افزود: تا به امروز که حدود هفت ماه از سال ۹۵ سپری شد، ۲۰۲ مدال المپیک، جهانی، آسیایی و بین‌المللی توسط ورزشکاران استان مازندران کسب شد که تقریبا روزی یک مدال را فرزندان شایسته مازندران کسب کردند.

 وی در ادامه بابیان اینکه در هفته تربیت‌بدنی اداره کل ورزش و جوانان مازندران بیش از ۴۰۰ برنامه در دستور کار دارد، ادامه داد: این برنامه‌ها شامل؛ افتتاح ۶ پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر ۶۰ میلیارد ریال، برنامه متنوع فرهنگی، ورزشی، برنامه‌هایی در حوزه ورزش روستائیان و جامعه شهری هستند.

حسین زادگان از ثبت و فعالیت ۶۴ سمن تشکل مردم نهاد ورزشی در سطح استان خبر داد و ابراز داشت: امروز به‌زعم همه کارشناسان ورزش، مازندران با توجه به استعداد بالقوه و افتخارآفرینی ورزشکارانش در جایگاه بسیار بالای ورزشی قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ادامه داد: خوشبختانه بازی های المپیک و پارالمپیک ریو را با سرافرازی فرزندان این مرز و بوم با امکانات اندک با درخشش وررشکاران مازنی به پایان رساندیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه بایستی این افتخارات را حفظ کنیم، و ارتقاء بخشیم، افزود: در حوزه ورزش قهرمانی، جزو بهترین‌های کشور هستیم، در المپیک و پارالمپیک وضعیت مشابهی داشتیم و شاهد درخشش فوق‌العاده و ویژه ورزشکاران مازندرانی در ریو بودیم که سند افتخاری است برای مازندران شد.

حسین زادگان بابیان اینکه ۱۳ سهمیه ما در المپیک و ۸ سهمیه در پارالمپیک ریو موجب شد جز استان‌های بی بدیل و بی نظیر کشور باشیم، گفت: یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز در المپیک و ۵ مدال طلا و نقره تیمی در پارالمپیک سهم ورزش مازندران در این آوردگاه بود.

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته (تحت پوشش بیمه) را در این استان از ابتدای سال تاکنون ۱۱۳ هزار و ۷۵۰ نفر اعلام کرده که ۷۵ هزار نفر از این ورزشکاران سازمان یافته را مردان و ۳۸ هزار و ۷۵۰ نفر را زنان تشکیل دادند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران توسعه ورزش همگانی را در سطح استان یکی از برنامه های مهم اداره کل برشمرد و اذعان داشت: در سال جاری ۳۸۳ ورزشکار مرد و زن این استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند که ۸۴ نفر از این ورزشکاران موفق به پوشیدن پیراهن تیم های ملی شدند.

حسین زادگان روزشمار هفته پارالمپیک و تربیت بدنی و ورزش را این‌گونه برشمرد و خاطرنشان کرد: دوشنبه ۲۶ مهرماه با عنوان ورزش، سلامت همگانی، توسعه پایدار، سه‌شنبه ۲۷ مهرماه؛ ورزش، نشاط و پویایی، مدرسه، دانشگاه و حوزه، چهارشنبه ۲۸ مهرماه؛ ورزش، قهرمانان، جانبازان، معلولین و غرور ملی، پنج‌شنبه ۲۹ مهرماه؛ ورزش، کارمندان، کارگران، نیروهای مسلح، ایثارگران، جمعه ۳۰ مهرماه، ورزش، سلامت بانوان، ورزش شهروندی، محیط‌ زیست پاک، شنبه اول آبان ماه، ورزش، سلامت اجتماعی، جامعه عاری از اعتیاد، یکشنبه ۲ آبان ماه، ورزش، روستائیان، عشایری و اقوام روزشمار هفته تربیت‌بدنی سال ۹۵ است.