جلالی: سایپا از جوانگرایی دلسرد شده است

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل سایپا می‌گوید باید برای انتخاب برترین‌های لیگ فرایندی مشخص شود. به گزارش مازند اسپرت:مجید جلالی، درباره آخرین وضعیت تیم سایپا، اظها‌ر کرد: ما هفته‌ هفتم تمریناتمان را پشت سر می‌گذاریم. البته دو اردو را هم در نظر گرفته بودیم که متاسفانه این اردوها منتفی شد و نتوانستیم آنها را اجرایی کنیم، اما […]

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل سایپا می‌گوید باید برای انتخاب برترین‌های لیگ فرایندی مشخص شود.

به گزارش مازند اسپرت:مجید جلالی، درباره آخرین وضعیت تیم سایپا، اظها‌ر کرد: ما هفته‌ هفتم تمریناتمان را پشت سر می‌گذاریم. البته دو اردو را هم در نظر گرفته بودیم که متاسفانه این اردوها منتفی شد و نتوانستیم آنها را اجرایی کنیم، اما در کل روال کاری تیم ما خوب بوده و در حال‌ حاضر تیم ما شرایط خوبی را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا امسال باشگاه سایپا از بازیکنان مسن‌تر در ترکیب تیمش استفاده خواهد کرد؟ تصریح کرد: هر کسی به باشگاه سایپا نزدیک باشد می‌بیند که باشگاه سایپا به شدت از بحث جوانگرایی لطمه خورده است. این قانون سربازی باعث می‌شود که بازیکنان به راحتی از تیم ما جدا شوند. همین موضوع باعث دلسردی مسئولان باشگاه نسبت به جوانگرایی شده است. حتی در حال‌ حاضر این بحث مطرح شده که تیم‌های پایه را به طور کامل تعطیل کنیم. وقتی شما بازیکنی را می‌آورید و ۱۰ الی ۱۲ سال برای آن هزینه می‌کنید، ولی وقتی به سن سربازی می‌رسد قانون می‌گوید که دیگر این بازیکن برای شما نیست. به نظر من مسئولان باید برای این مشکل چاره‌ای بیندیشند. من در حد توان خودم سعی کرده‌ام طیفی از بازیکنان جوان در تیم سایپا نگه دارم، اما واقعا همین بحث سربازی باشگاه سایپا را اذیت کرده است.

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل سایپا افزود: ما از مجموع ۲۸ بازیکنی که در اختیار داریم ۱۶ بازیکن بز‌ر‌گسال در لیست ما وجود دارد و ۱۲ بازیکن جوان هم در لیست ما ثبت شده است که از این ۱۲ بازیکن جوان هشت بازیکن زیر ۲۱ سال هستند. یعنی ما سعی کرده‌ایم با همه این تفاسیر بازیکنان جوان تیم‌مان را هم برای این فصل حفظ کنیم. در کل باشگاه سایپا سیاستش نسبت به جوانگرایی تغییر کرده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا امسال به دنبال نتیجه‌گیری هستید؟ توضیح داد: وقتی متولیان فو‌تبا‌ل نسبت به مسائلی که در فو‌تبا‌ل رخ می‌دهد واکنشی نشان ندهند مشکلات به وجود می‌آیند. باید بیایند و ببینند که حرف باشگاه سایپا چیست؟ باشگاه ما از اتفاقاتی که رخ داده واقعا ناراحت است. بله! ما امسال سیاستمان نتیجه‌گیری است و باشگاه سایپا به دنبال این است که در لیگ پانزدهم نتیجه‌ بگیرد.

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل سایپا با بیان این که سال‌هاست بحث سازندگی در فو‌تبا‌ل ما از بین رفته است، ا‌ضافه‌ کرد‌: قانون راه سازندگی را برای باشگاه‌ها بسته است و باعث می‌شود که باشگاه‌های سازنده ار کاری که انجام داده‌اند دلسرد شوند. برخی ها می‌گویند که چرا مجید جلالی زمانی که در تراکتورسازی بود درباره این مساله سربازی بازیکنان صحبتی نمی کرد ، اما من می گویم که مجید جلالی همه کارهایش ایراد دارد، شما به او چه کار دارید. ببینید آیا مشکل سربازی بازیکنان به سود فو‌تبا‌ل است یا برای فو‌تبا‌ل زیان دارد؟

جلالی در ادامه صحبت‌های خود درباره برگزاری مراسم برترین‌های لیگ توسط سازمان لیگ هم، ا‌ضافه‌ کرد‌: درباره انتخاب‌هایی که صورت گرفت هر کسی نظر شخصی خودش را می‌گوید. شاید نظر من هم بر خلاف آن چیزی باشد که انتخاب شده است، ولی من می گویم که اصل کار و این که این مراسم هر ساله برگزار می‌شود، یک کار خیلی خوب است که در آینده به سود فو‌تبا‌ل ایران خواهد بود، اما باید فرایند انتخاب بهینه سازی شود. به‌ هر‌ حال باید در انتخاب‌هایی که انجام شده توضیحات قانع کننده‌ای وجود داشته باشد.

وی خاطر‌ نشان کرد: باید فرایند انتخاب برترین‌ها تعیین شود و متر و معیاری برای آن مشخص شود و همه باید بدانند که بازیکن پدیده چگونه انتخاب می‌شود. من نمی‌خواهم الان بیش از این درباره این مساله صحبتی کنم، اما همان طور که گفتم آن چیزی که مهم است این که این حرکت آغاز شده و هر ساله هم برگزار می‌شود. سازمان لیگ می‌تواند کمیته‌ای را به عنوان کمیته‌ ارزیابی مشخص کند و برترین‌ها را آن کمیته‌ انتخاب کند.

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل سایپا در ادامه درباره انتخاب ابراهیم صادقی به عنوان برترین بازیکن اخلاق هم گفت: ما در کانون مربیان مراسم برترین‌ها را چند ماه قبل برگزار کردیم و تنها وجه مشترک انتخاب‌های ما با انتخاب سازمان لیگ همین ابراهیم صادقی بود، زیرا ما در آن مراسم هم ابراهیم صادقی را به عنوان برترین بازیکن اخلاق انتخاب کردیم. او بازیکن شایسته‌ای است و واقعا از نظر اخلاقی در سطح بالایی قرار دارد.

 

منبع:ورزش سه