سرپرست باشگاه پرسپولیس:مدل مناسبی برای فوتبال کشور نداریم

سرپرست باشگاه پرسپولیس تهران گفت : هنوز در کشور مدل مناسبی برای اداره فوتبال کشور نداریم. به گزارش مازند اسپرت:علی اکبر طاهری روز شنبه در دومین نشست آسیب شناسی خصوصی سازی باشگاههای ورزشی کشور در مرکز همایش های مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مرکز همایش ها مقایسه تطبیقی در سایر کشورهای توسعه یافته در صنعت […]

سرپرست باشگاه پرسپولیس تهران گفت : هنوز در کشور مدل مناسبی برای اداره فوتبال کشور نداریم.

به گزارش مازند اسپرت:علی اکبر طاهری روز شنبه در دومین نشست آسیب شناسی خصوصی سازی باشگاههای ورزشی کشور در مرکز همایش های مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مرکز همایش ها مقایسه تطبیقی در سایر کشورهای توسعه یافته در صنعت فوتبال داشته باشد در می یابد که هر کشور الگویی مختص به خود را دارد.

وی افزود: ما هنوز مدل مناسبی برای فوتبال کشور نداریم و به همین دلیل با چالش روبرو می شویم.

طاهری با بیان اینکه مشکلات اخیر باشگاههای ورزشی ایران به سالهای قبل بر می گردد و مختص یکی دو سال اخیر نیست، یادآور شد: ما در خصوصی سازی باید تدریجی عمل کنیم.

علی فتح اله زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران نیز گفت: ورزش یک مقوله خیلی ساده است و ما آن را پیچیده می کنیم.

وی با بیان اینکه چانه ورزش کشورما کوچک است ، یادآور شد: وزارت می تواند در باره حق پخش لایحه ای تدوین کند. اگر۱۵نماینده دلسوز واقعی داشته باشیم مشکل این بخش ورزش حل می شود فوتبال گنج است اما دلیل نمی شود بسته های حمایتی دولت را نادیده گرفت باید موضوع حق پخش حل شود.

**مدیرعامل پیشین پرسپولیس: ازسال ۷۶تاکنون خصوصی سازی عملیاتی نشده است

حبیب کاشانی یکی دیگر ازمدیران اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: در سال ۷۶ و زمان دولت اصلاحات موضوع خصوصی سازی مطرح شد، اما تاکنون این مصوبه دولت عملیاتی نشده است.

وی اظهارکرد: اگر قرار بر واگذاری باشد باید انجام می شد الان این نشست آسیب شناسی برای چیست؟،آسیب شناسی برای خصوصی سازی این دو باشگاه معنا ندارد زیرا کار این باشگاهها اقتصادی است.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس گفت:باید تکلیف دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مشخص شود و اگر قصد واگذاری نداریم، اجازه بدهند که وزارت ورزش و جوانان ردیف بودجه ای برای آنها مشخص کند.

وی ادامه داد: این دو باشگاه نیازی به آسیب شناسی برای خصوصی سازی ندارند و باید اجازه داد باشگاه، باشگاه داری کند.

** جعفر کاشانی: ورزش به چالش بزرگی تبدیل شده است

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: اجازه دهند ورزش درچارچوب طرح های ملی، روند حرفه ایی به خود بگیرید تا کمتر با مشکلات روبرو شویم. ورزش که برطرف کننده چالش است امروز خود به چالش بزرگی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم نگاه مسئولین نسبت به ورزش حرفه ای تغییر کند.

** جلالی: نباید برای واگذاری باشگاهها دمدمی مزاجی اقدام کنیم

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس نیزخاطرنشان کرد:نقدهایی در این نشست مطرح شد از جمله اینکه قبل از تصویب واگذاری باشگاه ها باید کارشناسی بیشتر می شد که به جا بود.

وی ادامه داد:ظرفیت ما در ورزش و فوتبال بالاست و دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هواداران زیادی دارند. نباید برای واگذاری این دو باشگاه دمدمی مزاجی اقدام کرد.

جلالی گفت:ازهمه کسانی که دراین نشست حضور داشتند تشکر می کنم اما بهتر بود وزیر ورزش و جوانان هم حضور پیدا می کرد.نشست بعدی آسیب شناسی خصوصی سازی باشگاه ها شهریور یا مهر برگزار می شود زیرا این موضوع با توجه به مشکلات این دو باشگاه نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی اظهارداشت: بی برنامگی در این حوزه به ورزش و بویژه جوانان آسیب می زند که باید به ورزش به عنوان هنجارساز در جامعه توجه کرد و نباید تنها به بعد تفننی آن پرداخت.

منبع:ايرنا