حسین پور: شرکت در لیگ برتر کشتی و حضور کشتی گیران نوشهری خوشایند بود/ هزینه ها اجازه مانور مناسب را سلب می کند

مجتبی حسین پور رئیس هیئت کشتی نوشهر در رابطه با میزبانی نوشهر در رقابت های لیگ برتر با خبرنگار ما صحبت کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، مجتبی حسین پور رئیس هیئت کشتی نوشهر در رابطه با میزبانی نوشهر در رقابت های لیگ برتر و حال و احوال رشته کشتی در نوشهر با خبرنگار ما صحبت کرد.

سال ۹۸ را چه طور گذراندید؟
ضمن عرض سلام و تبریک سال نو درخدمت شما هستم. برای بنده سالی پرکار بود و در این سال همین که همراه باسلامتی بوده خدا را شاکرم ولی سالی پراز حادثه بزرگ و کوچک برای هموطنانمان ایجاد شد که باعث تالم خاطر شد. این سال با سیل و شروع و خیلی از حوادث دیگر و در پایان هم با ویروس منحوس کرونا همراه بود که جان بسیاری از هم میهنان، همشهریان و آشنایان را گرفت و در کل سال گذشته سال خوبی برای مردم نبوده و مطمئناً برای بنده هم نیست.

در سالی که گذشت اوضاع کشتی در نوشهر چطور بود؟
در کشتی نوشهر با داشتن سلیقه های مختلف همه باهدفی مشخص از باشگاه ها گرفته تا اعضای هیات کشتی کار کردند ولی همدلی و همکاری باعث شد تا ما بیش از پیش کارها را به خوبی پیش ببریم و شرکت تیم های نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مسابقات قهرمانی استان مازندران و نفرات انتخاب شده در مسابقات قهرمانی کشور در کشتی آزاد و فرنگی و شرکت در لیگ کشتی آزاد و فرنگی استان در رده نوجوانان و جوانان و شرکت در لیگ نونهالان غرب مازندران و شرکت در لیگ برتر کشتی فرنگی بزرگسالان ایران گواه بر این موضوع می باشد. ولی باید بگویم واقعاً اوضاع مالی مناسبی را در سالی که گذشته را نداشتیم!

در رابطه با تیم کشتی رعدپدافند نوشهر صحبت کنید که در رقابت های لیگ برتر کشور حضور داشت.
ما به نداشتن بودجه برای جذب کشتی گیر با باشگاه رعدپدافند مذاکراتی را داشتیم‌ و به توافق رسیدیم که در صورت در اختیار گذاشتن کشتی گیران رعد پدافند و ایاب ذهاب اعزام تیم، هیات کشتی نوشهر نیز تمامی هزینه های خواب و غذا و میزبانی مسابقات و لباسهای فرم تیم را عهده دار شود. خدا راشکر که ما توانستیم سال ۹۸ با درخشش نسبی در این دوره از مسابقات شرکت کنیم.

پتانسیل رشته کشتی در شهرستان نوشهر چطوره؟
مطمئناً ما استعدادهای خوبی را داریم و در آینده هم باید باجذب نیرو جدید و برنامه ریزی مناسب شاهد شکوفایی بیشتر استعدادهای کشتی شهرمان باشیم. پتانسیل خوبی الآن در کشتی شهرمان هست ولی هزینه ها اجازه مانور مناسب تر را از ما سلب می کند. امیدوارم که با تدبیر به یک بودجه پایدار برسیم .

بهترین اتفاق ورزشی سال برای شما کدام اتفاق است؟
برای من پشت سر گذراندن میزبانی های متعدد کشتی آزاد و فرنگی رده های سنی مختلف در شهرستان نوشهر، شرکت در مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی بزرگسال ایران و حضور کشتی گیران نوشهری برروی سکوهای قهرمانی استان، کشور و بین المللی همگی خوشایند بود ولی پس از گذشت چندین سال پهلوان “سجاد ایمن طلب” به مدال برنز کشتی فرنگی امیدهای جهان دست یافت برای بنده بهترین اتفاق ورزشی بود.

کشتی گیران مستعد و نامی نوشهر چه کسانی هستند و آینده کشتی شهر را چطور پیشبینی می کنید ؟
خوشبختانه در کشتی فرنگی سجادایمن طلب، مهدی بالی از کشتی گیرانی هستند که در کشتی فرنگی مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگسالان هستند ولی ما عزیزان دیگری همچون مرتضی پورعیسی، مهدی محمدزاده و پشتوانه های خوبی مثل الغوثی و ثمرقندی و خواجوند و … داریم.
درکشتی آزاد هم ابوالفضل نور افشان، پوریا صالحانی و باحضور خوب در لیگ‌نونهالان در پایه همچون منصور ترچانی، سهیل بالی و رضا اسدی که خودی نشان دادند می توانند با تلاش بیشتر جایگاه خوبی را کسب نمایند.

میزبانی لیگ برتر در نوشهر چطور پیش رفت؟ قابل قبول و موفق بود؟
اگر از لحاظ نحوه برگزاری مسابقات بود که باید از مهمانان باید سوال می شد. فقط ما سعی کردیم که استانداردها را رعایت کنیم و از سوی رئیس لیگ فدراسیون کشتی و طی گزارش مسئول برگزاری به عنوان یکی از بهترین میزبان های برگزاری لیگ‌برتر کشور شناخته شدیم و جا دارد از کادر هیات کشتی و هیات رئیسه و گروه اجرایی و برگزاری هیات کشتی نوشهر تشکر کنم که این شرایط را با بضاعت کمی که داشتیم به بهترین شکل ممکن فراهم نمودند.
اما اگر ازلحاظ فنی درنظر بگیریم ما بهترین نتیجه را با نفرات جوان و کمترین بودجه و با سطح خوب تیم های مقابل که حتی از کشتی گیران درجه یک‌ خارجی و بودجه مکفی برخوردار بودند را گرفتیم. تیم رعدپدافند هوایی نوشهر با ۳ برد و ۳ باخت به کار خود پایان داد. حتی با تیم قهرمان ما اگر با ۲ کشتی گیر درجه یک خودمان برخوردار بودیم قطعاً نتیجه ۶بر۴ به نفع تیم مقابل نمی شد و تیم نوشهر هم به فینال مسابقات می رسید.

با شیوع کرونا چه میکنید؟ و چه توصیه ای دارید؟
متاسفانه این ویروس منحوس جان چندتن از دوستان ورزشی مان را ‌گرفت و غم از دادن شان برایمان بسیار سنگین است، مطمئناً مردم کشورمان از پیر و جوان تحمل درخانه ماندن و رعایت موارد بهداشتی را داشته باشند از شیوع این بیماری و فاجعه بزرگ انسانی جلوگیری خواهدشد.

با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز از حال و احوال نوروز ۹۹ برایمان بگید
حال هوای نوروز امسال متاسفانه مثل سالهای قبل نیست بدون دید و بازدید ولی امیدوارم همین هم درسی باشد تا قدر همدیگر را بیشتر بدانیم، در هر صورت امیدوارم سالی سرشار از سلامتی، موفقیت، خوشی آرامش و برکت را هم میهنانم پیش رو داشته باشند.

یک هفت سین ورزشی بچینید.
بیشتر دوست دارم یک هفت سین سنتی را بچینم که همه از آن آگاهند که هر کدام فلسفه جالبی برای خود دارند و یادآور سنت های خوب و معقولانه در تاریخ ایرانمان می باشد.

کشتی در سال ۹۹ را چطور می بینید؟
در سال ۹۹ ما با بزرگترین رویداد جهان که المپیک ۲۰۲۰ بود مواجه بودیم که آن هم بخاطر شیوع بیماری کرونا با صلاحدید مسئولین جهانی ورزش، یکسال به تعویق افتاد، این مورد مطمئناً در ورزش جهان تاثیر گذار خواهد بود و کلیه فعالیت ها را در سرتاسر جهان تحت شعاع قرار میدهد. در کشتی نوشهر اگر خیلی عاقلانه به آن نگاه کنیم باید با یک برنامه مدون با برگزاری جام های متعدد و شرکت درمسابقات شور حال خاصی به آن بدهیم و با تامین بودجه به پایه ها کشتی و تضمین آینده کشتی بیشتر بپردازیم.

در پایان حرفی اگر مانده؟ (حرف پایانی)
درپایان جا دارد از کلیه مربیان باشگاه های فعال سطح شهرستان، از اعضای هیات کشتی و هیات رئیسه و کمیته های اجرایی که بدون هیچ چشم داشتی خالصانه برای کشتی شهرمان تلاش می کنند نهایت تشکر را داشته باشم و همچنین تشکر ویژه از خبرنگاران و اصحاب رسانه و و کانال های معتبر فضای مجازی که در انعکاس رویدادها و خبرها زحمت می کشند نهایت تشکر و سپاس را داشته باشم. موفق و پایدارباشید.