تصاویری که حس ایرانی بودن مان را بر می انگیزد/با «کیا» هر رویایی ممکن می شود

ورزش > فوتبال ملی – دوباره کاپیتان کیا و دوباره افتخار ، درست مثل همان روزی که پسر ۱۷ ساله شماره دو دیوار چین را از ۴۰ متری فرو ریخت. به گزارش مازند اسپرت ؛انگار این پسر ساخته شده برای آفریدن افتخار ؛ درست از همان ۱۷ سالگی تا امروز . هر جا دعوا و حاشیه ای […]

ورزش > فوتبال ملی – دوباره کاپیتان کیا و دوباره افتخار ، درست مثل همان روزی که پسر ۱۷ ساله شماره دو دیوار چین را از ۴۰ متری فرو ریخت.

به گزارش مازند اسپرت ؛انگار این پسر ساخته شده برای آفریدن افتخار ؛ درست از همان ۱۷ سالگی تا امروز . هر جا دعوا و حاشیه ای در فوتبال مان بوده ، او را ندیدیم اما هر بار خبری از موفقیت است ، نام او گوشه ای از این افتخارات است.

از روز بازی با چین و پایه گذاری مسیر صعود به جام حهانی ۹۸ تا گل به آمریکا و همه روزهای باشکوه درخشش در هامبورگ و فتح دروازه های موفقیت در فوتبال آلمان و البته پایداری ۱۲ ساله در لیگی حرفه ای که رکوردی برای یک بازیکن آسیایی محسوب می شود تا روزی که در بازی ایران و کره ، دلاورانه جنگید و دینش را به مردمش ادا کرد و برای مردم بازی کرد و جنگید و همانی بود که مردم آن روز انتظارش را داشتند. او رفت و رفت و رفت ، بی صدا ماند و فریاد نزد حتی روزی که ناجوانمردانه از پرسپولیس حذفش کردند. آه نکشید اما قطره اشکش میلیون ها نفر را به گریه انداخت و باز در سکوت محض فوتبال را بوسید و گذاشت کنار که مهدی اهل انتقاد و جنجال نبود.

بعد از یک سال بی خبری او سال قبل با ایده دل انگیزش گروهی نونهال را با هزینه شخصی جمع کرد و توانست برای مان افتخار آفرین شود. اینکه به جای برج سازی سعی کرده آکاد می فوتبال بزند ، نشان از تفاوتش با همه در این فوتبال پولکی دارد. او می خواهد فوتبالی باشد و حالا این بار با هامبورگ می خواهد مسیری جدید را شروع کند.

مهدی که بخشی غیرقابل انکار از تاریخ هامبورگ است و اگر مثل ماگات یا کیگان برای این تیم نباشد ، بالاتر از سرگئی باربارز و و کاردوسو می ایستد که او یکی از کاپیتان های شهیر تاریخ هامبورگ است. حالا و در شروع مسیر مربیگری ، او جوانان نسل بعد هامبورگ را آموزش می دهد و پیش می رود به سوی یک جهش بزرگ جدید .

شاید روزی که اولین بار به این شهر بندری پا گذاشت کسی باور نداشت می ماند و خوش می درخشد. او از صفر شروع کرده بود و حالا هم از صفر شروع کرده. شاید به همین زودی ها ، با پایان دوره مربیگری او افتخار جدیدی برای فوتبال مان بیافریند ، هیجان دیدن یک مربی ایرانی روی نیمکت سرمربیگری تیم های طراز اول دنیا. با مهدی هر رویایی امکان پذیر است.