کم‌لطفی در حق دونده‌ای که حاضر نشد با ورزشکار صهیونیست به رقابت بپردازد

سیدمهران حسینی دونده ایرانی گفت: ارزش کار من کمتر از کار ورزشکارانی چون علیرضا کریمی و آرین غلامی نبود اما توجهی به من نشد، منم دوست داشتم رهبر عزیزمان را ملاقات کنم یا با سردار سلیمانی دیدار داشته باشم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،تنها شانس سیدمهران حسینی دونده سرعتی «۱۰۰ متر» برای رسیدن به بازی‌‌های آسیایی جاکارتا در ارزروم ترکیه از بین رفت؛ دونده رژیم صهیونیستی در کنار او پشت خط استارت ایستاد اما او حاضر به ادامه این رقابت نشد تا رؤیاهایش، رؤیا باقی بماند اما نباید یادمان برود که او به عشق آرمان‌های وطن و برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین، با آینده‌اش چنین رفتاری کرد.

در آن زمان روز به روز در حال پیشرفت بود و این انتظار از او می‌رفت که به بازی‌های آسیایی جاکارتا برسد اما در ورودیه بازی‌های آسیایی با چنین مشکلی روبه‌رو شد.

او نخستین ورزشکار دو و میدانی ایرانی بود که دست به چنین اقدامی زد، اکنون از آرزوهایش دور شده اما این اقدام پهلوانانه‌اش کمتر از قهرمانی حتی در المپیک هم نبود.

چندین ماه از این اقدام بشردوستانه سیدمهران گذشت اما گویا مسؤولان ورزشی تمایل نداشتند این اتفاق رسانه‌ای شود؛ پس از اینکه آرین غلامی شطرنج‌باز تیم ملی به‌دلیل اقدام مشابه با اقدام سیدمهران حسینی مورد تفقد رسانه‌ها، مسؤولان، رهبر معظم انقلاب، وزیر ورزش و جوانان، بیت حضرت امام(ره) و سردار حاج قاسم سلیمانی قرار گرفت، به سراغ او رفتیم.

وی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: کاری که من کردم با کاری که آرین غلامی انجام داد هیچ فرقی نمی‌کرد چون هر دو برای دفاع از آرمان‌ها این اقدام را انجام دادیم.

حسینی ادامه داد: من به‌دلیل بازی نکردن در برابر حریف رژیم صهیونیستی خیلی چیزها را از دست دادم، به بازی‌های آسیایی نتوانستم برسم، در حالی که امکان گرفتن مدال در آن بازی‌ها با توجه به شرایط آمادگی‌ام بسیار زیاد بود اما نمی‌توانستم ارزش‌های کشورم را زیر پا بگذارم.

دونده ایرانی با بیان اینکه به هیچ وجه از این اقدامم پشیمان نیستم، افزود: من خیلی آماده بودم که در بازی‌های آسیایی بدرخشم ولی قسمت من اینطوری بود و اصلاً پشیمان نیستم.

حسینی تأکید کرد: یک‌سال شبانه روز تمرین کردم، کلی هزینه و سختی‌های زیادی را تحمل کردم و در آن بازی‌ها هم که جوایزش دلاری بود نرسیدم و مهم‌تر از همه بازی‌های آسیایی بود که برایش خیلی زحمت کشیده بودم، بعد از آن ماجرا کم‌لطفی های زیادی به من شد، در حالی که تصور می کردم نگاه بهتری به من شود.

وی اضافه کرد: ارزش کار من کمتر از کار ورزشکارانی چون علیرضا کریمی و آرین غلامی نبود اما توجهی به من نشد، منم دوست داشتم رهبر عزیزمان را ملاقات کنم یا با سردار سلیمانی دیدار داشته باشم.

دونده ایرانی ضمن گلایه از مسؤولان شهرستان بابل بیان کرد: سردار سلیمانی چندی پیش در بابل که زادگاه من است، سخنرانی داشتند اما مرا دعوت نکردند تا ایشان را ملاقات کنم.

حسینی با عنوان اینکه واقعاً ناراحتم که چرا در چنین شرایطی از سوی مسؤولان ناعدالتی و ناحقی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: حتی هیچ یک از مسؤولان بابل توجهی به این موضوع نکردند، حداقل از امام جمعه بابل انتظار نداشتم از کنار این موضوع مهم بگذرد، فقط یک‌بار از سوی اداره ورزش و جوانان بابل از من تقدیر شد.

حسینی اظهار کرد: برخی‌ها کارهایی می‌کنند که بیشتر به من توهین می‌شود، دادن کارت هدیه ۵۰ هزار تومانی از توهین هم بدتر است، من این کار را نکردم که بخواهم به پول برسم، اگر هدفم پول بود، در همان مسابقات ترکیه جایزه‌ام ۲۰۰ میلیون تومان بود، پس پول برایم ارزشی نداشت؛ در آن لحظات فقط صحنه‌های دلخراش کودک‌کشی صهیونیست‌ها در صفحه ذهنم مرور می‌شد.

وی در پایان گفت: کم‌لطفی‌های زیادی به من شد، حتی قرار بود و هماهنگ شده بود که من هم مثل آرین به دیدار رهبر عزیزمان بروم اما به یکباره در خبرها خواندم که آرین تنها به آنجا رفت؛ این موضوع بدجور دلم را شکست.