رضایی : افتتاح یک سالن چند منظوره در دهه فجر / در بحث همگانی جزو شهرهای برتر استان هستیم

رئیس اداره ورزش شهرستان نکا گفت: در دهه فجر یک سالن چند منظوره یک میلیاردی افتتاح خواهد شد که در یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان نکا قرار دارد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مجتبی رضایی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نکا در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس، وضعیت اداره اش را مطلوب عنوان کرد و اظهار داشت :ورزش نکا شرایط خوبی دارد و استعدادهای خوبی در این شهر کوچک وجود دارد.

رئیس اداره ورزش شهرستان نکا از وضعیت ورزشکاران این شهرستان سخن گفت و افزود : شهرستان نکا تا هم اکنون بیش از هفت هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در مجموعه ورزشکاران آماتور و نیمه حرفه ای در همین رنج می باشند که به مراتب این آمار تغییر می کند.

وی در خصوص زیرساخت ورزش شهر نکا سخت گفت و افزود: در رشته فوتبال یک زمین فوتبال در شهر داریم که رایگان در اختیار مدارس فوتبال قرار می دهیم که نتایج خوبی هم از این اقدام گرفته ایم که دو ملی پوش با نام های جاوی و دوستعلی داشته ایم.

رضایی ادامه داد: اولین زمین چمن مصنوعی در شهر نکا تاسیس شد و با توجه به اینکه یکی دو میلیارد برای این زمین هزینه شده است، اما برای در اختیار قرار دادن به تیم ها هیچ محدودیتی قائل نشده ایم که نزدیک به بیش از هزار نفر از بازیکنان مدارس فوتبال در این زمین تمرین کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نکا از بازسازی زمین سردار طوسی خبر داد و گفت : زیر گذری از این زمین گذشته که باعث خراب شدن آن شده بود که اقدام به بازسازی این زمین کرده ایم که تا کنون بیش از ۸۰ درصد کار پیشرفت داشته است و با بازسازی این زمین شهر دارای دو زمین استاندارد خواهد شد.

رضایی همچنین از راه اندازی زورخانه ی شهر نکا گفت و افزود: بودجه ای برای ساخت زورخانه جذب کرده ایم و تا کنون ۶۰ درصد کار بازسازی این آن پیش رفته است که اگربتوانیم بودجه ای تا پایان سال جذب کنیم، قطعا یک زورخانه در شهر نکا راه اندازی خواهیم کرد.

این مسئول از افتتاح چندین پروژه در طول یکسال آینده خبر داد و گفت :چند پروژه نیمه کاره هم داریم که اعتبارات زیادی نیاز دارد، از آنجایی که اطلاع دارم اوضاع مالی استان زیاد خوب نیست،ولی از طریق وزارت پیگیر هستم تا با گرفتن اعتبارات لازم باقی پروژه های نیمه کاره را تا یکسال آینده به مرحله افتتاح برسانیم.

وی ادامه داد : در دهه فجر یک سالن چند منظوره یک میلیاردی افتتاح خواهد شد که در یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان نکا قرار دارد.

این مسئول در خصوص برنامه های ساحلی اداره ورزش و جوانان شهر نکا، گفت : با همکاری شهرداری در ساحل شهر نکا اماکن ورزشی خوبی را راه اندازی کرده ایم. زمین فوتبال و والیبال این مجموعه آماده است و برنامه داریم اسکواش ساحلی را در ساحل مروارید احداث کنیم.

مجتبی رضایی رئیس اداره ورزش شهرستان نکا از همکاری خوب بخش خصوصی با اداره ورزش نکا گفت و افزود :فعالیت بخش خصوصی در شهر نکا خوب است و با همکاری آنها یک استخر و یک سالن بزرگ و استاندارد در حال احداث داریم . ما از زمانی که آمدیم بیش از ده اماکن خصوصی به سایر اماکن اضافه کردیم و سعی کردیم طوری شود تا همه از این شرایط موجود استفاده کنند .

وی با بیان اینکه جمعیت نکا اکثرا روستایی است، خاطرنشان کرد : برای همین منظور هدف ما در ورزش شهرستان نکا استعدادیابی می باشد.  المپیاد روستایی خوبی را در ۲۳ رشته برگزار کردیم که با همکاری همه دوستان مسابقات خوبی را برگزار کردیم که حدود دو سه هزار نفر درگیر این المپیاد شدند.حدود ۶۰ الی ۷۰ میلیون برای برگزاری این المپیاد هزینه شد که از سایر ارگان ها ، هیات ها کمک گرفتیم چون این یک کار پایلوت بود که تاکنون در استان انجام نشده بود.

رضایی اظهار داشت :ما این قابلیت را داشتیم و این فرایند را انجام دادیم و همچنین المپیاد کارکنان را نیز برگزار کرده ایم .

مجتبی رضایی با ابراز رضایت از عملکرد تیم های این شهرستان عنوان کرد :  ۲۱ تیم در لیگ های مختلف استانی و کشوری داریم. در بخش بانوان ما شرایط خیلی خوبی داریم که در استان مازندران جز شهرهای خیلی خوب در بخش بانوان هستیم.

این مسئول ضمن تمجید از اوضاع بانوان شهر نکا ، گفت : بانوان ما هم اکنون یک تیم در لیگ دو فوتسال داریم ، لیگ یک هندبال داریم ، لیگ برتر بسکتبال داریم و یک تیم در سطح کشور داریم که بانوان ما مشغول به کار هستند.شاید شهر نسبتا کوچکی داشته باشیم ولی در خیلی از جاها به اندازه یک شهر بزرگ ما برابری می کنیم.

رئیس اداره ورزش شهرستان نکا خواستار تقویت ورزش همگانی در شهر نکا و سایر شهرهای استان شد و افزود : اداره ورزش و جوانان شهر نکا در بحث همگانی جزو شهرهای برتر استان هستیم. اما فرهنگ سازی در زمینه همگانی باید قوی تر شود چون در کل استان یک مقداری ضعیف هستیم .