مراسم استقبال از دارنده مدال نقره جاکارتا در رشته کاراته/علیپور: حفظ حجاب از هر مدالی برایم مهم‌تر بود

دارنده مدال نقره جاکارتا در رشته کاراته با بیان اینکه دوست داشتم گردن آویزم طلا باشد ولی متاسفانه نشد و با دید مثبت خود را برای مسابقات جهانی اسپانیا که دو ماه دیگر برگزار می‌شود آماده می‌کنم، گفت: حجاب اعتقاد قلبی من است و حفظ آن برایم از هر مدالی مهم‌تر بود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بانوی افتخارآفرین قائم‌شهری در مسابقات آسیایی جاکارتا مورد استقبال پرشور مردم ورزشکار این شهر قرار گرفت.

رزیتا علیپور دارنده مدال نقره کاراته مسابقات آسیایی جاکارتا ظهر امروز در مراسم استقبال از ورزشکاران اعزامی این شهرستان به جاکارتا با بیان اینکه موفقیتم را مدیون خانواده و مربیانم هستم، اظهار کرد: حجاب اعتقاد قلبی من است و حفظ آن برایم از هر مدالی مهم‌تر بود.

وی با اشاره به اینکه تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم تا به فینال برسم و کاملا مهیای مسابقه بودم، تصریح کرد: دوست داشتم گردن‌آویزم طلا باشد ولی متاسفانه نشد و با دید مثبت خود را برای مسابقات جهانی اسپانیا که دو ماه دیگر برگزار می‌شود آماده می‌کنم.

علیپور با بیان اینکه  مسابقات آسیایی آوردگاه سختی بود و حریفم از کشور چین با رنکینگ یک بود، اظهار کرد: امیدوارم با تلاشم بتوانم این حریف را در فینال مسابقات جهانی شکست دهم.

علیپور در بازی‌های جاکارتا بعد از شکست حریفان خود با شایستگی تمام به فینال راه پیدا کرد و در این بازی امتیاز به رنک یک کاراته نداد، اما به خاطر اینکه چند بار به حریف پشت کرد تا حجابش را ثابت کند، اخطار گرفت و مدال طلا را در اوج شایستگی فنی با این اخطار به حریف واگذار کرد.

۱۰ ورزشکار از قائم‌شهر به مسابقات آسیایی و پاراآسیایی اعزام شدند و تا به امروز بهداد سلیمی در رشته وزنه‌برداری و رزیتا علیپور در رشته کاراته توانسته‌اند مدال طلا و نقره این رقابت‌ها را از آن خود کنند.

رزیتا علیپور افتخارآفرین قائم‌شهری در مسابقات ۲۰۱۸ اندونزی بود که توانست مدال نقره این رقابت‌ها را در رشته‌ کاراته به‌دست آورد.

علیپور بعد از شکست حریفان قدر خود در این آوردگاه با شایستگی تمام به فینال راه پیدا کرد و در نتیجه به دلیل دریافت امتیاز هانتی توسط حریف، این بانوی شایسته قائم‌شهری به مدال نقره دست یافت.

رئیس اداره ورزش شهرستان قائم‌شهر نیز در این مراسم با بیان اینکه در رشته کاراته مربیان صاحب نامی داریم و کاراته ما در کشور نمونه است، اظهار کرد: امید داریم در المپیک ۲۰۲۰ علیپور را داشته باشیم.

فرشید قدیمی افزود: در بازی‌های آسیایی جاکارتا هفت نماینده داشتیم و سهم مدال آوری قائم‌شهر در این رقابت‌ها بیشتر از سایر شهرستان های مازندران بود و این برای شهر کوچکی مثل قائم‌شهر حائز اهمیت است.

وی گفت: در ادامه رقابت‌ها، امروز میثم میرزایی همراه با تیم ملی بسکتبال در فینال به مصاف تیم چین می‌روند تا مدالی دیگر را برای قائم‌شهر به ارمغان آورد.

به گزارش مازند اسپرت، قرار بود بهداد سلیمی، دیگر مدال‌آور قائم‌شهری هم در مراسم استقبال حضور یابد که به دلیل کسالت این امر میسر نشد.