مازندران اسیر مسائل حاشیه‌ای/با روسای ادارات و هیات‌های ورزشی شوخی ندارم /انتظارم این بود بیشتر کمکم کنند !

تحلیل و عملکرد وضعیت ورزش مازندران در گپ و گفتگویی با شخص اول ورزش مازندران/ در گفتگوی ویژه این هفته با مدیرکل دستگاه ورزش می‌خوانید : مازندران اسیر مسائل حاشیه‌ای !

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ورزش استان مازندران همیشه یکی از استان‌های تأثیرگذار ورزشی در کشور بوده و هست. همیشه کسب مدال‌ها و افتخارآفرینی‌های ورزشی‌های مازندران دربازی‌های آسیایی و جهانی پرچم استان را در بالاترین سطح ممکن قرار داده است . مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران در آستانه بازی‌های آسیایی به‌پای گفتگویی با توپ پُر نشست که در ادامه این گفتگوی مفصل را می‌خوانید:

به رشد خوبی رسیده‌ایم

حبیب حسین زادگان مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران در این گفتگو اظهار داشت : بعد از نفت و صنعت، دومین تجارت و فعالیت‌های بازرگانی اقتصادی، ورزش است که کسب درآمد می‌کند. وی ادامه داد :از چهار سال قبل که بنده به ورزش آمدم تا به الآن حرکات روبه‌جلویی داشتیم.در بحث قهرمانی به ۳۰ رشته قابلیت حرفه‌ای شدن راداریم.مدال‌آوری‌های ما در ۳۰ رشته شده است و یواش‌یواش خودمان را برای بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده می‌کنیم که همین هفته بانوان ما در تکواندو در سه وزن سهمیه بازی‌های آسیایی را گرفتند .بلوغ ورزش مازندران یک دهه است که شروع‌شده و اکنون به رشد خوبی رسیده‌ایم.حسین زادگان افزود: در برخی از رشته‌ها زمانی پرفروغ‌تر از سایر رشته‌ها هستیم و یک‌زمانی هم کم‌فروغ ظاهر می‌شویم ولی درمجموع معدل موفقیت ما در ورزش نُرم خوبی است.

تراز جهانی و آسیایی ورزشکاران مازندرانی

مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران گفت : شاخص‌ها شاخصه‌های خوبی است. شاخصه‌های ورزشکاران سازمان‌دهی شده خوب است. استعدادها و ستاره‌هایی که از ورزش روستایی می‌آیند هم خوب هستند. در برخی از رشته‌ها که خیلی فوق‌العاده هستیم.مثل در تکواندو در سه وزن فقط از بانوان نماینده داریم و در آقایان هم  نماینده‌های خوبی در سطح آسیایی داریم که همه این ورزشکاران مدال‌آور هستند. وی ادامه داد : در کشتی، فوتبال، وزنه‌برداری، کاراته، شطرنج و اکثر رشته‌های عملکرد چشمگیری داشته‌ایم. حسین زادگان افزود : تراز ورزشکاران ما تراز جهانی و آسیایی است. سال گذشته که ورزشکاران ما حدود ۴۹۰ مدال کسب کردند، ما رکورد ۶۰ سال را شکستیم.این نشان می‌دهد که ورزش مازندران به یک بالندگی‌ای رسیده که می‌تواند موفق باشد.

بهترینِ کشور هستیم

حبیب حسین زادگان بابیان این موضوع که ما در این سال‌ها رشد خوبی داشته‌ایم اظهار داشت: به‌طور متوسط ۳۰ درصد جهش روبه‌جلو داریم.آن‌قدر در مازندران استعداد هست که می‌شود به آن‌ها افتخار کرد و سال‌هایی را نوید می‌دهد که این سال‌ها برای ورزش کشور می‌تواند پایگاه معتبری باشد.وی ادامه داد : ما هم در ورزش بانوان و هم در ورزش آقایان ، در ورزش‌های توپی و غیر توپی، ورزش‌های رزمی و ورزش‌های انفرادی اوضاع خوبی داریم. مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد : بهترینِ کشور هستیم و سطح توقعات ما به دلیل داشتن استعدادهایی در تراز جهانی و آسیایی بالاست و باید هم این‌جوری باشد و این مطالبه گری را باید دائم داشته باشیم و از آن‌طرف مسئولیت و رسالت ما نیز سنگین است.

دربازی‌های آسیایی دوباره محک خواهیم خورد

مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران در خصوص شرایط حضور مازندرانی‌ها دربازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار داشت: بازی‌های آسیایی ملاک و میزان خیلی خوبی است و دوباره محک خواهیم خورد. وی ادامه داد :از المپیک لندن و المپیک ریو تا المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۱۸ جاکارتا ملاک خوبی برای ارزیابی است که ما مشاهده کنیم کارهایمان به چه صورتی پیش رفته است.وی افزود : کمیته‌های فنی در فدراسیون‌ها مشغول برگزاری انتخابی‌ها برای مسابقات آسیایی جاکارتا هستند و ما هم ستاد جاکارتا را از دو سال قبل تشکیل داده‌ایم و الآن جلسات ما مرتب برگزار می‌شود و کم‌کم سهمیه‌های استان مازندران هم در مسابقات آسیایی در حال مشخص شدن هستند حسین زادگان بیان داشت: .باید با سرمربیان و فدراسیون‌ها رایزنی کنیم تا هم‌کسب سهمیه و هم اعزام‌ها موفقیت‌هایمان بیشتر شود.پیش‌بینی من این است که شاید در بعضی از رشته‌ها تعداد سهمیه‌های ما کمک شود ولی درمجموع کاروان ما به لحاظ کمی و کیفی فکر کنم موفق ظاهر شوند.

مازندران اسیر مسائل حاشیه‌ای

حسین زادگان اظهار کرد : یکی از دلایل موفقیت ورزش مازندران آرامش و وقاری است که الآن در ورزش استان مازندران حکم‌فرما است .همیشه مازندران اسیر مسائل حاشیه‌ای بود و این مسائل سبب عدم معرفی ورزش مازندران بود ولی این مشکلات در حال حاضر در ورزش مازندران وجود ندارد و همه‌کاره‌ای مربوط به خودشان را انجام می‌دهند و جوان‌گرایی در ورزش مازندران جواب داده است وی افزود: .تمرکز ما بر روی جوانان مخصوصاً در هیات های ورزشی، مربیان سازنده پشتیبانه ی خوبی برای ما دارد که می‌تواند برای ده سال آینده ما بانک سرمایه‌ای نیروی انسانی ما در حوزه ورزش قهرمانی قابل‌برداشت باشد.میانگین سن قهرمانی ما حدود ۲۰ الی ۲۲  سال است. حسن یزدانی ، پور اسماعیل ، فرزان عاشور زاده و فوتبالیست‌های ملی‌پوش و .. همه این‌ها جوانانی هستند که ما داریم.بنابراین می‌توانیم از این بانک برداشت کنیم.

 

چهارمین استان زیرساخت کشوریم

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مازندران در خصوص مشکلات زیرساختی ورزش مازندران اظهار داشت: مجموع عوامل را که بررسی می‌کنیم، در زیرساخت‌ها تقریباً چهارمین استان زیرساخت کشور هستیم.در این زمینه نیازهای زیادی داریم که سرمایه‌گذاری کنیم. در دولت دهم سرمایه‌گذاری زیادی شد که ما سرانه ورزش را می‌بریم که من به شما قول می‌دهم که ظرف یکی دو سال همه‌ی سرمایه‌گذاری‌ها به بار خواهد نشست که هم در بحث نیروی انسانی و هم بحث زیرساخت‌ها فضای خیلی خوبی را ایجاد می‌کنیم.

افتتاح ۴۰ پروژه در فجر ۴۰

حسین زادگان بابیان این موضوع که دوران توقف پروژه‌های نیمه‌کاره را تمام کرده‌ایم اظهار کرد : پیمانکاران ۳۶ پروژه مشخص‌شده‌اند و به‌سرعت در حال ساخت می‌باشند.تمامی پروژه‌های ما فعال هستند و هیچ پروژه‌ای که متوقف باشد در استان نداریم.تمامی منابع و پیمانکاران مشخص‌شده‌اند . وی ادامه داد: سال گذشته ما ۱۵ میلیارد تومان از محل ارزش‌افزوده پول به سالن‌های ورزشی تزریق کردیم.اگر خدا بخواهد در فجر ۴۰ ما ۴۰ پروژه ورزشی را تحویل خواهیم داد.از حدود ۸۰ تا ۸۵ پروژه حدود ۵۰ درصدش تحویل داده خواهد شد و مابقی تا فجر ۴۱ که تا آن زمان دیگر پروژه‌های نیمه‌کاره نخواهیم داشت. این مسئول افزود: به‌جز پروژه‌های ملی که در خصوص آن‌هم توافقات خیلی خوبی صورت گرفته است. فروردین امسال اداره ورزش و جوانان اولین دستگاهی بودیم که کار استاندار را با ورزش شروع کردیم.اولین ملاقات، یک ملاقات ورزشی بود. سقف سالن ۶ هزارتایی ما نصب‌شده و نماکاری بیرونی شروع‌شده و کف سازی انجام‌شده است که این پروژه یکی از پروژه‌های خوب ما است. اوضاع پروژه‌های استان خیلی بهتر شده است و ما شاهد رشد و شکوفای پرجنب‌وجوشی در کارگاه‌های ورزشی هستیم که می‌تواند برای ورزشکاران ما یک سرمایه و برای مردم امیدبخش باشد .

مشکلات هیات‌های بدون رئیس حل می‌شود

حبیب حسین زادگان در خصوص هیات‌های بدون رئیس گفت : بعدازآن داستان‌هایی که برای رئیس کاراته پیش آمد، هیات کاراته را به‌زودی ثبت‌نام می‌کنیم.با رئیس فدراسیون هماهنگی‌هایی را صورت داده‌ایم تا برای این رشته فراخوان زده شود و ثبت‌نام صورت بگیرد. وی ادامه داد : مسائل و مشکلات کنگ فو ما حل‌شده و دوستان به انتخابات بر خواهند گشت.۲۸ خرداد مجمع انتخاباتی کوهنوردی راداریم. انتخابات بیلیارد و بولینگ هم به‌زودی انجام خواهد شد.تکواندو ما فعلاً در سرپرستی است ولی باید ورود پیدا کنیم تا تکواندو ما نیز سروسامان بگیرد.هیات تیراندازی نیز تا ۴۵ روز آینده باید فراخوانش زده شود.حسین زادگان افزود : تا یک ماه و نیم دیگر ما حدود سه الی چهار انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

تعریف و تمجید مقامات از مازندران در سمینار

حسین زادگان با اشاره به اینکه یکی از استان‌های مدال‌آور کشور هستیم اظهار کرد : هوشمندی و خردورزی‌ای در رأس وزارت ورزش است . در سمیناری که در استان مازندران برگزار شد آقای خادم استان مازندران را خوب تعریف کردند و شخص وزیر نیز اذعان داشت که استان ما یکی از بهترین استان‌های مدال‌آور کشور هستیم.ما مشکلات و خواسته‌هایمان را گفتیم و اعلام کردیم که اگر می‌خواهید ورزش کشور موفق ظاهر شود حتماً باید به ورزش مازندران توجه ای ویژه شود.سهم مطالبه گری خودمان را بالا بردیم . البته این مطالبه گری فقط از سوی متولی ورزش نباید باشد. وی ادامه داد: همه‌ی مسئولین استان در هر لول و سطحی که هست باید این مطالبه گری و درخواست‌ها باشد. وزارت ورزش نیز خودش فهمیده که اگر بخواهد در میدان‌های معتبر وجهه کسب کند و موفق شود باید به مازندران توجه کند.مشکلاتی به‌صورت سنتی وجود دارد که استان‌های دیگر هم برای اینکه نماینده داشته باشند، برای همین مربیان قهرمانان مازندرانی در تیم ملی از استان‌های دیگر انتخاب می‌شود که استان‌های دیگر هم در کاروان نقش داشته باشند.

 

نمایندگان مجلس باید برای کمک به ورزش ورود پیدا کنند

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مازندران بیان داشت : کار در ورزش مخصوصاً ورزش مازندران بسیار سنگین است و نیازمندی‌ها ما هم خیلی زیاد است. وی افزود: افرادی که در مجلس صاحب کرسی هستند باید ورود پیدا کنند و کمک کنند. آن‌ها باید برای مقامات وزارتخانه و ورزش کشور تکلیف ایجاد کنند که ما به همان اندازه که موفق هستیم سهم ما را از استان‌های دیگر جدا کند. حسین زادگان اظهار داشت: ما به همان اندازه که در مدال‌آوری موفق هستیم به همان اندازه به لحاظ مالی به ما توجه نمی‌شود. خانم فرامرزیان که در مراسم تجلیل از قهرمانان حضور پیدا کردند، گفتند که من نگاهم به ورزش مازندران عوض‌شده است.یک عزم جدی‌ای باید همه‌جانبه انجام شود و ما هم وظیفه خودمان را بیشتر پیگیری کنیم.مسئولین استانی و نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و .. همه باید این روحیه مطالبه گری را داشته باشند که ما به جایگاه واقعی‌مان برسیم و امتیازات لازم را به دست بیاوریم.

رقم‌های خوبی برای بازسازی استادیوم‌ها قرار داده‌ایم

وی در خصوص بازسازی استادیوم‌های ورزشی مازندران اظهار داشت: ما از اعتبارات سال ۹۶ تعمیر، تجهیز و بازسازی استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر را در دستور کار قرار داده‌ایم و همچنین برای استادیوم هفت‌تیر بابل هم همین وضعیت را داشتیم. پیش‌بینی می‌کردیم که یا هر دو تا تیم به لیگ برتر صعود کنند و یا حداقل یکی از تیم‌ها راهی لیگ برتر خواهند شد. آن زمان مشخص نبود که نساجی صعود می‌کند یا خونه به خونه اما آن زمان روی کاغذ  بخت شهر بابل برای صعود به لیگ برتر آن زمان بیشتر از قائم‌شهر بود.وی ادامه داد: ما برای هر دو استادیوم منابعی را پیش‌بینی کرده بودیم و بودجه لازم را برای بازسازی و تعمیر قرار داده بودیم چون هر دو استادیوم هم‌ظرفیتش کم بود و هم کهنه بودند.استادیوم‌های فرسوده و قدیمی که نیاز به بازسازی و تعمیر ویژه داشت. حسین زادگان افزود: رقم‌های خوبی برای این دو استادیوم قراردادیم. ما تشخیص دادیم با توجه به علاقه‌مندان زیادی که در قائم‌شهر حضور دارند، این استادیوم گنجایش و ظرفیتش پایین است. بلافاصله با آقای استاندار صحبت کردم و حتی برای حضور در جشن نساجی هم از ایشان تقاضا کردیم که حضور پیدا کنند که با حضورشان در استادیوم مشاهده کردند که مردم چقدر به این تیم و فوتبال علاقه‌مند هستند و چه مشکلاتی هم دارند. این مسئول بیان داشت: بازسازی‌ای که برای ضلع شرق و شمال شرق و شمال غرب استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر قرار بود انجام شود، ما را بر آن داشت که ما بیاییم ضلع شرق را کلاً تخریبش کنیم و در ضلع شرق استادیوم شهید وطنی حدود ۵ هزار نفر ظرفیت را به استادیوم اضافه کنیم .از روز تخریب تا به الآن نگاهمان این بود که تمام تلاشمان را بکنیم و از همه ظرفیت استفاده کنیم که این استادیوم شهید وطنی خودش را به بازی‌های لیگ برتر فوتبال کشور برساند. بتن‌ریزی‌های قسمت اول استادیوم تمام‌شده و فونداسیون آن‌هم زده‌شده است. سازه‌ی این بخش هم آماده‌شده و این هفته بارگیری خواهد شد و پای‌کار خواهد آمد. حسین زادگان ادامه داد :نهایتاً از پنجشنبه یا جمعه سازه ما نصب خواهد شد.برآورد ما این است که تا آخر این ماه بتوانیم سازه آن را نصب کنیم. قرار است برابر مقررات AFC تمام تاسیات اداری استادیوم زیر این قسمت از ورزشگاه قرار بگیرد که سخت‌ترین قسمت استادیوم همین قسمت است. تأسیسات، اتاق‌های دوپینگ، رختکن دو تیم، اتاق داوران و …. همه در این قسمت از ورزشگاه است. در چهار پنج ضلع استادیوم در حال بازسازی است و به امید خدا تلاش خواهیم کرد که استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر به بازی‌های لیگ برتر فوتبال کشور برسد. وی همچنین در خصوص وضعیت استادیوم هفت‌تیر اظهار داشت: در بابل هم بسیج سازندگی پیمانکاری استادیوم هفت‌تیر را برعهده‌گرفته که در حال حاضر تحکیم بستر شروع‌شده است و مطالعات مربوط به آن باهدف بازسازی و هم ایجاد افزایش ظرفیت انجام‌شده است. حسین زادگان ادامه داد: می‌دانید که با توجه به اینکه دولت هیچ پروژه جدیدی را شروع نمی‌کند، این هم یک‌همت مضاعف برایش صرف شده است و لطف خدا بوده است که ما توفیق پیدا کردیم هم‌زمان که بازسازی می‌کنیم ایجاد ظرفیت هم بکنیم.هیچ کجای ایران سراغ ندارید پروژه‌ای با این فاکتور انجام شود.به هر صورت با تلاش خیلی زیاد این اتفاق در حال رخ دادن است. کارگاه ما برای بازسازی استادیوم هفت‌تیر بابل فعال هستند و روزبه‌روز بهتر هم می‌شود و به امید خدا این استادیوم هم به بازی‌های لیگ دسته یک فوتبال کشور خواهد رسید. مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران ‌همچنین در خصوص آخرین وضعیت استادیوم نوشهر اظهار کرد : برای استادیوم نوشهر هم تقریباً ۷۰ الی ۷۵ درصد استادیوم درست‌شده است .تخریب کلاً صورت گرفته، ساخت‌وسازهای ما انجام‌شده و در حال حاضر در فضای روباز هستیم.نازک‌کاری‌ها صورت گرفته و خیلی خوش‌بینانه در هفته دولت و خیلی بدبینانه در دهه مبارک فجر این استادیوم را رسماً افتتاح خواهیم کرد. وی ادامه داد : استادیوم نوشهر چون از محل منابع دفتر مقام معظم رهبری بود، مشکل مالی ندارد.خودتان اطلاع دارید که اگر استادیومی که در عرض دو سال با این ظرفیت ساخته شود یک رکوردی زده است.استادیوم فوق‌العاده و درخورشان مردم که باید تشکر کرد از دفتر مقام معظم رهبری که نمایندگانشان ‌همیشه فعالیت‌ها را رصد می‌کنند. حسین زادگان افزود: اتفاقات خیلی خوبی در نوشهر افتاده است.استادیوم چالوس هم تا مرز ۵۰ درصد پیش رفته است و این استادیوم هم مشکل مالی ندارد و در چالوس هم قول داده‌شده نهایت تا پایان سال ۱۳۹۷ پروژه را جمع کنیم. استادیوم‌های ما خیلی خوب هستند و بازهم تأکید می‌کنم یکی از استان‌هایی هستیم که تمام کارگاه‌های ما فعال هستند. وی بیان داشت: کارگاهی در استان مازندران نداریم که متوقف باشند. قراردادهای همه بسته‌شده و مناقصاتش بسته‌شده و پول خوبی هم دارند و به امید خدا ما از این به بعد مرتب افتتاحیه خواهیم داشت.

یک‌شبه نمی‌توانیم استان صنعتی شویم

حبیب حسین زادگان در خصوص مسائل و مشکلات باشگاه‌ها اظهار داشت: در هفته‌های گذشته با آقای مهندس اسلامی استاندار مازندران صحبت کردیم و الآن نمی‌خواهم بگویم که نگران هستیم ولی دغدغه داریم و باید تمرکز کنیم. وقتی تیمی که به لیگ برتر صعود کرد و ما در جشن این تیم خوشحال هستیم، باید در حفظ کردن این تیم نیز کوشا باشیم چون با حضور در لیگ برتر مشکلات و خواسته‌ها نیز بیشتر می‌شود. وی ادامه داد : زمانی این تیم در لیگ دسته یک بود، مسائل و مشکلاتش در سطح لیگ یک بود . ولی برای لیگ برتر تأمین منابع مالی برای اداره تیم یک مقدار مشکل‌تر می‌شود و برای اینکه مردم ما دلسرد نشوند یک نگاه و عزم استانی لازم است.ما استانی هستیم که یک‌شبه نمی‌توانیم صنعتی شویم. حسین زادگان بیان کرد : برای توسعه پیدا کردن استان مازندران و تبدیل‌شدن به یک استان درآمدزا و استان اقتصادی، باید سرمایه‌گذاری جدی‌ای در توسط دولت در این استان انجام شود و بازده آن‌هم به دو دهه وقت نیاز دارد تا مازندران جز استان‌های درجه‌یک اقتصادی شود. استان ما استان با اقتصاد خُرد کشاورزی است. در بحث اسپانسرینگ، ورزش ما را بخش خصوصی اداره می‌کند. بار اصلی ورزش هم بر دوش بخش خصوصی است. دولت به معنای واقعی نتوانسته کمک کند و با همین اقتصادهای خُرد ورزشمان را در این سطح نگه داشتیم ولی برای نساجی و امثال نساجی که هر چه بالاتر می‌آیند مشکلاتش آن‌هم بیشتر می‌شود، به کمک همه نیاز داریم.

ما باید بستر را فراهم کنیم

مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران بیان داشت: در حال حاضر عزم مقامات ارشد استان بر این است که این تیم‌های پرطرفدار مردمی را حمایت کند که این خودش یک امتیاز مثبت است که مسئولین سیاسی استان به ورزش علاقه‌مند هستند و پای‌کار می‌آیند.در حال حاضر مسئولین ما به ورزش فکر می‌کنند. وی ادامه داد: ما باید کاری کنیم که وقتی سرمایه‌گذاری در استان حضور پیدا می‌کند دغدغه نداشته باشد و آرامش روانی داشته باشد که بداند مسئولین استان پشت او هستند.کمیته حمایت از تیم‌های بخش خصوصی که بیشترین آن مربوط به فوتبال است و هزینه‌هایش هم خیلی زیاد است صورت گرفته است. این مسئول افزود : هزینه نگه‌داری یک تیم در لیگ برتر برابری می‌کند با کل هیات‌های ورزشی و رشته‌های فردی و … امیدوارم آقای صنیعی فر که مالک تیم هستند بتواند با انتخاب افرادی که توکل مادی دارند در این راه موفق ظاهر شود. وی بیان داشت: یکی از مشکلات ما این است که بحث حمایت از باشگاه خصوصی در دولت در حاله ای از ابهام است. دولت می‌گوید که نمی‌تواند به‌صورت مستقیم  کمک کنم. در خصوص آقای پرهام هم‌سال گذشته ما زین مافروجک را در اختیارش قرار داده بودیم که روی آن سرمایه‌گذاری کند و این را هم می‌دانیم که فوتبال به‌تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های فوتبال را پرداخت کند و حتماً باید کنار فوتبال کارهای جانبی اقتصادی داشته باشند که از محل درآمد فوتبال و تیم داری بتوانند کارها را پیش ببرند.بعضی از استان‌هایی که منابع دارند و استان‌های نفت‌خیز هم هستند حاضر نیستند تیم داری کنند. وزارت نفت حاضر نیست تیم داری کند. وزارتی که شاید ۸۰درصد منابع درآمدی دولت از نفت تعیین می‌شود حاضر نیست تیم داری کند، حالا استان مازندران با این اقتصاد و با این وضعیت باید چیکار کند.کار ما برگزاری جلسه و پیگیری مطالبات است که بتوانیم مسائل و مشکلات را حل کنیم.

تلاش می‌کنیم ضلع‌های فوتبالی ما در آینده بیشتر شود

حسین زادگان اظهار داشت: نساجی در حال حاضر نماینده استان مازندران است و همه باید کمک کنند، از صداوسیما، مطبوعات، با نگاه‌های اقتصادی، دستگاه‌های حاکمیتی، بخش خصوصی‌سازی و سایر بخش‌های خصوصی همه آرزو می‌کردند که یک تیم در لیگ برتر فوتبال کشور داشته باشیم. وی افزود : ما تلاش می‌کنیم که ضلع‌های فوتبالی ما در آینده بیشتر شود. در غرب استان هم‌ظرفیت این راداریم که یک تیم خوب داشته باشیم.تمامی امکانات راداریم و تنها یک حلقه مفقوده داریم و آن‌هم نداشتن اسپانسر است.این مشکل را اگر بتوانیم حل کنیم و شرایطی ایجاد کنیم که همه باهم دست یاری بدهند بدون شک غرب استان ما ظرفیت لیگ برتری شدن دارد و حتی از شهر ساری تا شرق استان هم‌ظرفیت لیگ برتری شدن دارند. هر شهرستانی که در بحث تصمیمات کشوری مستقل عمل می‌کند، باید احساس کند نسبت به فوتبال و ورزش شهرش مسئولیت دارد و نسبت به تیم استانش مسئولیت دارد.این خیلی مهم است که من قائم‌شهر به‌عنوان یک شهری نگاه کنم که آنجا مسئولیت دارم.یک وظیفه شهروند استانی دارم.اگر خونه به خونه بابل هم حضور داشت، من نسبت به بابل هم مسئولیت دارم.منظورم مدیر صنعت استان مازندران باید نسبت به تیم‌های مازندرانی در هر شهری احساس مسئولیت کند. اگر بتوانیم یک اجماعی ایجاد کنیم و به یک عزم استانی برسیم حتماً موفق خواهیم شد.

 

به کمک به ورزش وظیفه قانونی شهرداری‌ها

مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران اظهار داشت: شهرداری‌ها نسبت به کمک به ورزش وظیفه قانونی دارند و می‌توانند کمک کنند.برخی از شهرداری به‌طرف توسعه ورزش همگانی می‌روند.یعنی رسالت سلامت‌محور را دنبال می‌کنند.در استان مازندران شهرداری‌ها به‌صورت جسته‌گریخته کمک خوبی به ورزش داشته‌اند. نگاه ما این است که به‌عنوان اسپانسر از ظرفیت شهرداری‌ها برای ورزش کمک بگیریم که شهرداری‌ها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به ورزش کمک کنند.وی ادامه داد: شهرداری‌ها همان‌طور که وظیفه‌دارند فضای سبز را افزایش دهند، در ایجاد و افزایش فضای ورزشی هم آن‌ها وظیفه‌دارند.پس شهرداری‌ها وظیفه قانونی دارند که به ورزش کمک کنند.شهرداری با یک میانبرهایی می‌توانند تیم داری هم بکنند همان‌طور که در سال‌های گذشته در والیبال و رشته‌های دیگری تیم داری کردند. یک وظیفه استانی است و هرکسی که عضو شورای شهر می‌شود باید بگوید که سهم من برای توسعه ورزش کجاست!؟ این موضوع را باید همان روز اول در شورا مشخص کند.در قائم‌شهر اعلام کردیم هرکسی که می‌تواند کمک کند پای‌کار بیاید که واقعاً در بحث بازسازی استادیوم قائم‌شهر کمک‌های زیادی را انجام داده است و همچنان ‌هم پای‌کار است.

استادیوم زیارکلا و استادیوم شهدای ساری جایگزین استادیوم وطنی

این مسئول در خصوص استادیوم جایگزین برای قائم‌شهری‌ها دربازی‌های لیگ برتر گفت : تمام تلاش ما بر این است که استادیوم وطنی به بازی اول برسد ولی اگر استادیوم وطنی آماده نشود، یکی دو بازی اول لیگ برتر در زمین‌هایی که باشگاه نساجی به فدراسیون معرفی کرده است انجام خواهد شد. دو زمین در استان از طریق هیات فوتبال مازندران معرفی شد که یکی استادیوم زیارکلا و دیگری استادیوم شهدای ساری است. اما باشگاه‌ها موظف هستند سه استادیوم را به فدراسیون معرفی کنند ولی ما به آن روز فکر نمی‌کنیم و ایمان‌داریم که استادیوم به بازی‌های لیگ برتر خواهد رسید.

انتظارم این بود بیشتر کمکم کنند ..!

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مازندران در پاسخ به این سؤال که ضعف ورزش مازندران در حال حاضر چه است، پاسخ داد: شیب موفقیت ما خیلی خوب بوده است ولی احساسم این بود که در طول این سال‌ها هم مردم و هم مسئولین می‌توانستند بیشتر به ورزش کمک کنند. وی ضمن گلایه از برخی دوستان اظهار کرد : اگر ورزش مازندران موفقیتی به دست آورده چرا باید برخی دوستان قسمت خالی لیوان را می‌بینند !؟ در هر شرایطی انسان‌ها می‌توانند بهتر از این کار کنند.آرزوها همیشه هست ولی ما برای اینکه آرزوها را پرورش دهیم باید موانع را کم کنیم و روی موفقیت‌هایمان تمرکز کنیم. وقتی ما ریسک کردیم و مدیران جوان را برای ادارات و هیات‌های ورزشی آوردیم باید دوستان کمک کنند و سنگ‌اندازی نکنند. حسین زادگان افزود : بنگاه‌های اقتصادی آن‌طور که من فکر می‌کردم و انتظار داشتم پای‌کار نیامدند. وقتی بنگاه‌های اقتصادی استان را نمی‌توانیم پای‌کار بیاوریم، یکی از آرزوهای من در ورزش مازندران تحقق پیدا نکرده است. دلیل این موضوع این نیست که من فعالیت نکرده‌ام، بنده فعالیت و تلاش خودم را انجام داده‌ام ولی دست آن‌ها برای کمک به ورزش بر‌نمی‌آید که بیایند حمایت کنند.وقتی بنگاه‌های اقتصادی خودشان مشکلات کارگری و صنفی دارند، ما نمی‌توانیم به‌زور از آن‌ها کمک بگیریم. حسین زادگان ادامه داد : ما باید مردم را امیدوار کنیم ولی نباید سطح توقع مردم را ببریم چون یکی از آسیب‌ها همین موضوع است. نگوییم که ما می‌توانیم ۵ تیم در سطح اول کشور داشته باشیم که نتوانیم به آن برسیم. بیاییم یک تیم را خوب و موفق نگه‌داشته باشیم و از بنگاه‌های اقتصادی بخواهیم که کمک کنند. چند روز پیش آقای استاندار را برای بازدید به شهرک صنعتی بردیم که همان‌جا سکوی استادیوم وطنی در حال ساخت بود . آنجا دیدیم که چند تا از این شهرک‌های ما خاموش هستند.وقتی بنگاهی که خودش خاموش است و ازکارافتاده است ما بیاییم از آن‌ها درخواست کمک کنیم!؟ ما باید به یک توسعه همه‌جانبه برسیم، وقتی اقتصاد استان قوی شود ورزش است آن‌هم تقویت پیدا خواهد کرد. صبور باشیم و همدیگر را تحمل‌کنیم و با سماجت و تلاش بیشتر می‌شود موانع کمبودهایمان را برطرف کنیم.ما اگر سال گذشته در کنار هم نبودیم همین نساجی به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کرد.کنار همدیگر بودیم و کمک کردیم تا مردم اعتماد کردند . وی عنوان کرد : تا زمانی که حسین زادگان در ورزش است باید کنارش باشند.زمانی که من از ورزش رفتم و مسئولیتم را به شخص دیگری دادم، همین حمایت را از آن عزیز داشته باشند.

آغاز بازسازی استادیوم متقی ساری تا یک ماه آینده

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مازندران در خصوص آخرین وضعیت از ورزشگاه مرکز استان اظهار داشت: مناقصه بازسازی استادیوم شهید متقی ساری هم مشخص شد و در مرحله نهایی است که نهایتاً تا یک ماه دیگر پاکت مناقصه‌اش بازخواهد شد. پیست دوومیدانی را بازسازی می‌کنیم که اعتبار خوبی برایش در نظر گرفتیم تا پیست تارتان قرار بدهیم.

با روسای ادارات و هیات‌های ورزشی شوخی ندارم !

حسین زادگان در خصوص اینکه آیا تغییر مدیران در ماه‌های اخیر صورت می‌گیرد یا خیر اظهار داشت : تعویض زودهنگام مدیران خسارت ایجاد خواهد کرد.به مدیران باید فرصت بدهیم تا برنامه‌هایشان را اجرا کنند.وگرنه در کار حسین زادگان ‌هم عیب‌های زیادی است و بی‌عیب نیستیم ولی وقتی دولت اجازه می‌دهد که حسین زادگان حداقل ۴ سال بماند این‌یک امتیاز است. وی ادامه داد: ما باید از اختلاف و تضعیف کردن مدیران پرهیز کنیم و مدیران را کمک کنیم.سهم بری ما از اعتبارات دستگاه‌ها تازه خوب شده است و از سطح پایین خودمان را بالا کشیدیم.قبلاً اعتبارات ما کجا بود !؟ ولی در حال حاضر در لول متوسط هستیم. سین زادگان افزود : هر مدیر و رئیس شهرستانی هم که نتواند انتظارات مردم را اقناع کند طبیعتاً جایی در دستگاه نخواهد داشت و جایش با یک مدیر جوان و تازه‌نفس تعویض خواهد شد.

ورزش یا سیاست ؟

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در پاسخ به این سؤال گفت: بدون تردید، کار کردن در ورزش سخت‌تر از کار کردن در عرصه سیاست است.

تفریح می‌کنید !؟

به خدا تفریحی ندارم.

هیچ مانعی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نمی‌بینم

وی در خصوص بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اظهار داشت: نظر من مثبت است.راهکار حضور بانوان در استادیوم‌ها کم‌کم در حال فراهم شدن است.در برخی از رشته‌ها مثل فوتبال ساحلی اجازه داده‌ایم که خانم‌ها به استادیوم بیایند. در برخی از رشته‌ها فضای فرهنگی ایجادشده که بشود بانوان حضور پیدا کنند. برای دیدن فوتبال و سایر ورزش‌ها بانوان ‌هم سهم دارند. چون بانوان هم شهروندان ما هستند ولی بایدشان بانوان و شأن نظام حفظ شود. حسین زادگان ادامه داد: من مانعی برای حضور بانوان در استادیوم‌ها نمی‌بینم.اتفاقاً اگر بانوان به استادیوم‌ها بیایند مسائل فرهنگی ما بیشتر تقویت می‌شود کما اینکه در چند مسابقه‌ای که بانوان در ورزشگاه‌های ما حضور داشتند هیچ‌گونه مسائل حاشیه‌ای را مشاهده نکردیم. مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران بیان داشت: من نمی‌دانم واقعاً چرا سخت می‌گیرند. به‌عنوان نمونه بحث جام رمضان هم یک‌زمانی مخالف زیاد داشت ولی الآن می‌بینید که هیچ هنجارشکنی‌ای در این جام‌ها و در ایام ماه مبارک رمضان صورت نگرفته است.جوان ما هم به مسجد می‌رود و هم در سالن‌های ورزش حضور پیدا می‌کند. در ورزشگاه و مسجد اسم علی را صدا می‌کند.جوانان ما وقتی به استادیوم‌های می‌روند بایستی بداند که فقط باید تشویق کند و از ادبیات یا واژگان غیراخلاقی استفاده نکند که بانوان ما نتوانند به استادیوم‌ها بیایند. حسین زادگان افزود : بانوان ما هم باید ارزش خود را حفظ کنند و حجابشان را رعایت کنند تا خودشان به این شرایط کمک کنند تا این مشکل حل شود. من به‌عنوان خدمت گذار ورزش هیچ مانعی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نمی‌بینم.

بازنشسته‌ها جایشان را به جوانان خواهند داد

حسین زادگان با اشاره به موضوع بازنشسته‌ها در ورزش مازندران اظهار داشت: بحث بازنشسته‌ها را باید اعمال کنیم چون یک قانون است. این چند روز با دستگاه‌های نظارتی مذاکره‌ای در این خصوص داشته‌ایم و آن‌ها به‌صورت جدی از ما می‌خواهند به قانون پایبند باشیم. البته یک اختلافی بین وزارت ورزش برای هیات‌های ورزشی است. وی ادامه داد: این موضوع در رأس فدراسیون‌ها در حال انجام شدن است ولی در بحث هیات‌های ورزشی اختلافی در تفسیر این قانون با دستگاه نظارتی است . بحث آن‌ها این است که هیات‌های ورزشی چون پست دولتی نیستند و به‌صورت NGO هستند و حقوقی دریافت نمی‌کنند، این‌ها منعی ندارند ولی در سطح فدراسیون‌ها در حال اجراشدن است. ما هم باید کمک کنیم و پیشکسوت آن‌هم باید بستر را آماده کنند تا جوانان بیایند جایگزینشان شوند.

برادرم (مجید حسین زادگان) خودش ورزشی است

مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران در خصوص حضور برادرش در پست مهم استانداری مازندران بیان داشت: از ظرفیت مجید حسین زادگان هم  می‌شود برای ورزش استان نهایت استفاده را کرد چون حوزه ورزش زیرمجموعه حوزه معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی است. وی ادامه داد : ایشان سابقه ورزشی دارد و علاقه‌مند به ورزش هستند و بنده هم مسائل مختلفی را در همین روزها طی جلسه‌ای به ایشان مطرح کردم و قرار شد با استاندار در جریان بگذارند.به‌هرحال ایشان معاون استاندار هستند و حتماً دسترسی بیشتری دارد که می‌تواند اگر به برادرش کمکی نکند ولی به ورزش استان مازندران کمک کند.

فقط میزبانی‌هایی که به سود مازندران باشد را می‌پذیریم

حسین زادگان بابیان این موضوع که میزبان رویدادهایی در مازندران خواهیم بود اظهار داشت: چند میزبانی را از فدراسیون‌ها تقاضا کردیم ولی میزبانی‌ای که باعث کمک به ورزش مازندران باشد و باری به ورزش مازندران ایجاد کند و به ما کمک کند، ما به‌عنوان استان برخوردار و ورزشی حتماً استقبال خواهیم کرد ولی اگر بار مالی ایجاد کند و صدمه و خسارت به ورزش مازندران بزند ما مخالف میزبانی‌ها خواهیم شد . وی ادامه داد: قرار نیست ما سرویس بدهیم ولی مثل موقع انتخاب سرمربی تیم ملی از استان‌های دیگر استفاده کنند. ما قرار نیست پادویی آن‌ها را بکنیم. این موضوع را به‌تمامی فدراسیون‌ها اعلام کردیم . این اقتدار را ورزش مازندران دارد که از حوزه بالا با همه صحبت می‌کند. ما بازیچه دست آقایان نیستیم که هر جور که خواستند با ما برخورد کنند ولی سهم میزبانی را به ما بدهند و سهم خودشان را هم کمک کنند نه اینکه مثل فدراسیون سهم منابع مالی‌اش را از وزارت بگیرد ولی موقعی که باید کمک کند به ما بگوید هزینه‌های میزبانی را هم ما بدهیم! نه میزبانی‌ای که به ورزش مازندران کمک نکند را قبول نخواهیم کرد.

 

منبع : خبرگزاری فارس