خلعتبري: از صعود نساجي خوشحال هستم ولي قرار نيست به اين تيم بروم !

پديده مشهد با تمام مشكلات و حواشي‌اي كه داشت، در ليگ برتر ماندگار شد تا يكي از دو سهميه خراسان حفظ شود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش):علي مسعودي / پديده مشهد با تمام مشكلات و حواشي‌اي كه داشت، در ليگ برتر ماندگار شد تا يكي از دو سهميه خراسان حفظ شود. اين تيم اگر دچار حواشي نمي‌شد، شايد سهميه آسيا را نيز كسب مي‌كرد اما كسر شش امتياز و مشكلات مالي اوضاع تيم را كاملا تغيير داد. در اين رابطه گفت‌وگوي «گل» را با محمدرضا خلعتبري بخوانيد.
با چنگ و دندان تيم را نگه داشتيد. در اين رابطه صحبت مي‌كني؟
متاسفانه يك‌سري مشكلات باعث شد اين اتفاق رخ دهد. تيم ما چهارم جدول بود و شرايط خوبي داشتيم كه رفتيم اردوي كيش و برگشتيم ديديم شش امتياز كم كرده‌اند. با كسر اين شش امتياز از چهارم جدول رفتيم دوازدهم شديم. شرايط تيم ما طوري بود كه نيم‌فصل را با ۲۴ امتياز تمام كرديم ولي شروع نيم‌فصل دوم با ۱۸ امتياز بود. وقتي اين اتفاقات رخ داد تيم خود به خود وارد بحران شد و تلاش كرديم هر طور شده اجازه سقوط به تيم را ندهيم. البته از همان اول هم قرار نبود تيم سقوط كند و كمك‌هايي كه آقايان كريمويي، سرآسيابي، شكوهي و يك نفر كه شايد دوست نداشته باشد اسمش را نام ببرم، انجام دادند تا تيم بيش از اين وارد حواشي نشود.
آن يك نفر چه كسي بود؟
اين آقا خيلي لطف كردند و در سخت‌ترين جاي ممكن به تيم كمك كردند تا خيلي از مشكلات حل شود. من گفتم كه اسمش را نمي‌گويم چون احتمال دارد خودش دوست نداشته باشد نامي از او برده شود.
با پديده قرارداد داري؟
قرارداد من تا پايان فصل بود كه تمام شده و الان هم شمال هستم و دارم استراحت مي‌كنم.
مي‌ماني يا خواهي رفت؟
فعلا مشخص نيست چون ليگ تعطيل است و هيچ تيمي كار نقل و انتقالات را شروع نكرده و حتي دو تيم هم درگير رقابت‌هاي آسيايي هستند.
چقدر دريافتي داشتي؟
يك‌سري‌ها ۴۰ درصد گرفته‌اند و عده‌اي هم ۶۰ درصد. اين آخرين پرداختي باعث شد تا حدودي از مشكلات مالي حل شود.
فكر مي‌كني اين مبلغ باقي مانده را پرداخت كنند؟
به هر حال با توجه به سخت‌گيري‌هايي كه از سوي AFC و مسوولان فدراسيون صورت گرفته قطعا خيلي از بدهي‌ها پرداخت خواهد شد. هرچند كه من فكر نمي‌كنم پديده بخواهد پول كسي را ندهد.
مشكلات مالي و كسر شش امتياز چقدر در روند خود تو تاثيرگذار بود چون تو نيم‌فصل اول فوق‌العاده ظاهر شدي ولي نيم‌فصل دوم مثل نيم‌فصل اول نبودي؟
من نيم‌فصل دوم هم بد كار نكردم و در خيلي از ديدارها، بازي‌هاي خوبي انجام دادم. شايد امتياز نگرفتن ما در نيم‌فصل دوم باعث شد خيلي‌ها فكر كنند من مثل نيم‌فصل اول آماده نبودم.

قصد خداحافظي نداري؟ الان چند ساله هستي؟
من ۳۴ ساله هستم و چند سال ديگر بازي خواهم كرد. فعلا كه بدنم جواب مي‌دهد و مشكل خاصي ندارم.
يك تيم از استان مازندران به ليگ برتر آمد تا حداقل اين استان فوتبال‌خيز هم صاحب سهميه شود. احتمال دارد كه تو هم سال بعد به اين تيم بروي؟
من خيلي خوشحال هستم كه نساجي قائمشهر هم صاحب سهميه شد تا مازندراني‌ها به حق‌شان برسند. من خودم بچه رامسر هستم و فاصله زيادي با قائمشهر داريم اما از صعود نساجي به ليگ برتر خيلي خوشحال شدم. البته خونه به خونه هم شرايط اين را داشت كه سهميه بگيرد ولي در آخرين بازي كم آورد و از سهميه باز ماند. در مورد پيوستنم به نساجي هم بايد بگويم كه هنوز اتفاقي رخ نداده و بايد ببينم چه اتفاقي رخ مي‌‌دهد. الان نه پيشنهادي رسيده و نه فصل نقل و انتقالات شروع شده تا در مورد آن حرف بزنم.
به نظر خودت در ليگ هفدهم حق به حقدار رسيد يا نه؟
قهرماني پرسپوليس كه حقش بود و ذوب‌‌‌آهن هم نيم‌فصل دوم عالي كار كرد و مكان دومي حق اين تيم بود. استقلال هم نيم‌فصل دوم عالي كار كرد و سومي حق اين تيم بود. سايپا هم خوب كار كرده بود و جايگاهي كه كسب كرد حقش بود. به نظر من در ليگ هفدهم فقط پديده به حقش نرسيد و جايگاه واقعي‌اش را به دست نياورد. آن هم مشكلات خودش را داشت.
به نظر تو بهترين بازيكن ليگ چه كسي بود؟
انتخاب يك بازيكن خيلي سخت است ولي خيلي‌ها عالي ظاهر شدند اما مهدي ترابي از همه بهتر كار كرد و اگر مدتي مصدوم نمي‌شد خيلي بهتر از اين كار مي‌كرد.
تيام را چطور مهاجمي ديدي؟
چند تا بازي كه از او ديدم عالي كار كرده و خوب هم گل زده است. البته به نظر من بهترين خارجي كه به ليگ ايران آمده ابراهيم توره بود كه بي‌نظير كار كرد و ماندگار شد. گرچه بازيكنان خارجي كه به ايران مي‌آيند بايد يك «لول» بالاتر از بازيكنان داخلي باشند. همه جاي دنيا به‌خصوص ليگ‌هاي عربي‌ بازيكناني جذب مي‌كنند كه براي‌شان كار در بياورند و بهترين عملكرد را داشته باشند. نه اينكه فقط پول بگيرند و ضعيف‌تر از بازيكنان داخلي‌شان باشند.
راستي چرا مارادونا در ليگ دسته دوم امارات هم نتوانست نتيجه بگيرد؟
تا جايي كه من خبر دارم تيمش را به ليگ برتر آورد ولي خبر دقيقي ندارم كه الان چكار مي‌كند.
ظاهرا يك بار اخراج شد ولي دوباره او را بازگرداندند.
خبر دقيقي از او ندارم ولي زمان من در الوصل خوب نتيجه گرفت.
امسال رضا مهاجري را زياد اذيت نكردي؟
هرچه آقاي مهاجري گفت من عمل كردم و هيچ موقع اذيتش نكردم. بالاخره اختلاف سليقه بود ولي اينكه با هم مشكل پيدا كنيم اصلا اينطور نشد و كارمان را انجام داديم. آقارضا مربي خوبي است كه من خودم از كار كردن با او راضي هستم.