آغاز مسابقات دوچرخه‌سواری تريال كاپ آزاد كشور در نكا

رئيس هيأت دوچرخه‌سواری مازندران از ميزبانی نكا در بزرگ‌ترين مسابقات دوچرخه‌سواری تريال كاپ آزاد كشور خبر داد و گفت: اين مسابقات با حضور تيم‌های مختلف كشوری در نكا از امروز آغاز شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سیداحمد میری‌قلعه‌سری در گفت‌وگویی اظهار کرد: این مسابقه که گذشتن از موانع است، یکی از دشوارترین و هیجان‌انگیزترین مسابقات دوچرخه تریال است که براساس استاندارد جهانی به همت هیأت دوچرخه‌سواری مازندران برگزار شد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده این مسابقات به مدت دو روز از امروز در شهرستان نکا و به میزبانی هیأت دوچرخه‌سواری شهرستان نکا در شهرک صنعتی نکا برگزار است.

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری مازندران با اشاره به حضور رکاب‌زنان از سراسر کشور گفت: تاکنون بیش از ۵۰ رکاب‌زن در این دوره از مسابقات حضور پیدا کردند.

این مسؤول گفت: این مسابقات از جمله مسابقات برتر کشوری است که توسط داوران بین‌المللی و فدراسیون دوچرخه‌سواری و همچنین هیأت مازندران داوری می‌شود.

میری‌قلعه‌سری گفت: این مسابقات کشوری اولین دوره مسابقات تریال در خاورمیانه است که براساس آئین‌نامه و استاندارد جهانی فدراسیون دوچرخه‌سواری  و به صورت کاملا” استاندارد همچون مسابقات جام جهانی در این رشته با حضور علاقمندان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این دوره از مسابقات با هماهنگی هیأت دوچرخه‌سواری مازندران و با میزبانی هیأت دوچرخه‌سواری شهرستان نکا و همراهی اداره ورزش و جوانان نکا در حال برگزاری است.

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری مازندران همچنین در مورد همگانی کردن این ورزش در سطح استان یادآور شد: برای این منظور رایزنی‌های مختلفی انجام و مسابقات متعدد برگزار شده است و تلاش داریم تا در این راستا هم گام‌های اساسی برداشته شود.

میری‌قلعه‌سری افزود: در طول سال گذشته مسابقات خوبی در سطح استان برگزار شد که برای برگزاری این رقابت‌ها همکاری خوبی در سطح شهرستان‌های مختلف انجام شده است و این امر امسال با قوت بیشتری در سراسر استان در دست برنامه‌ریزی و اجرا است.

* داوری مسابقات دوچرخه‌سواری تریال کشور در نکا با داوری داوران بین‌المللی

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری نکا نیز اظهار کرد: علی نوروزیان مربی تیم ملی تریال کشور هم در این مسابقات حضور پیدا کرده و این مسابقات را با همراهی جعفر رنجبران از دیگر داوران فدراسیون داوری می‌کنند.

عبدالمطلب کریمی افزود: علی نوروزیان مربی تیم ملی تریال کشور، روز گذشته از مسابقات آسیایی ژاپن به میهن بازگشته است که تیم ملی کشور ما در این دوره از مسابقات به مقام دوم  آسیایی در ژاپن رسید.

وی گفت: رکاب‌زدن از روی سنگ، لاستیک و کلوخ از جمله برنامه‌های این دوره از مسابقات است که با حضور رکاب‌زنان استان‌های مختلف کشور در زمین شهرک صنعتی نکا در حال برگزاری است.