در تور جهانی جودو در مجتمع تفریحی توریستی دشت نور چه گذشت !؟

رئیس هیات جودو مازندران از برگزاری تور آموزشی جهانی جودو به میزبانی استان مازندران در شهرستان نور خبر داد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،دبیر کل فدراسیون جودوی ایران از برگزاری تور گردشگری جهانی قهرمانان جودو در مازندران به میزبانی نور خبر داد.

سیاحی در این خصوص اظهارداشت: فدراسیون جهانی جودو در راستای توسعه و جذب بیشتر در دنیا این تور را برنامه ریزی کرده است ‏تا با سفر به کشورهای مختلف اهدافی را محقق کند.و با حضور قهرمان های المپیک و افراد بزرگ جودوکار در شهرهای کشورهای مختلف، موجب جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به این ورزش شود .

وی تصریح کرد: رویکرد دوم این تور این است که فرهنگ ، آداب و سنت های اقوام مختلف آن کشور را به تصویر می کشند و این در قالب یک مستند ‏در تمام شبکه های تلویزیونی دنیا پخش می شود. توری که به ایران آمده است از ۲۵ فروردین تا ۶‏ اردیبهشت کارش را در ۸ استان کشور دنبال می کند.‏‎ ‎
وی افزود: اعضای این تور نیکلاس مستر رئیس کمیته رسانه ای فدراسیون جهانی جودو و ‏عضو کمیته رسانه ای ، نیکلاس انواری که نقره ی بازی های المپیک لندن را دارد و قهرمان اروپا و قهرمان جهان است و خانم امان ‏برنز مسابقات المپیک لندن و چند دوره قهرمانی جهان و اروپا را نیز در کارنامه دارد و از آنجاييکه ‏برنامه خانم هایمان در ایران ۲ تا برنامه بود ، بعد از اینکه برنامه خانم ها اجرا شد وي نيز کشور را ترک کرد.‏

سیاحی گفت: گروه ۵ نفره ای از اسپانیا ، ‏مجارستان و فرانسه آمده اند.‏‎ ‎ ‎نیکلاس مستر، مسئول کمیسیون بین المللی جودوی ایران و مسئول بین الملل جودوی فدراسیون جهانی، ‏از فرانسه از جمله آنها هستند .
‏وی گفت: همراه این گروه ۲ نفر هم مستند ساز هستند و از اول که وارد ایران ‏شوند تمام جاذبه ها و فرهنگ ایران را فیلمبرداری و مستند سازی می کنند.

دبیر کل فدراسیون جودوی ایران گفت: مازندران بواسطه قدمت، تمدن و سرسبزی و آب و هوایی ‏ یکی از استان هایی است که برای این تور انتخاب شد و جا دارد که از ‏میزبانی بسیار خوب استان مازندران تشکر کنم به ویژه شهرستان نور و هیئت جودوی استان، فرماندار و اعضای شورای ‏شهر که واقعاً میزبانی خوبی داشتند و برنامه بسیار خوبی را اجرا کردند.

وی افزود: حضور و استقبال هموطنان بسیار عالی و خیلی شگفت انگیز بود. هر دفعه که با جودو ‏کاران ایرانی مواجه شدم چیزی جزء شاهکار و قدرت ندیدم‎‎.

مجتبی قدمی درباره برگزاری تور آموزشی جهانی جودو گفت: براساس تعامل فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران و موافقت فدراسیون جهانی جودو مقرر شد تور آموزشی جهانی جودو در ایران برگزار گردد.
وی تصریح کرد: این تور که هرساله در ٣ یا ٤ کشور دنیا برگزار می گردد با حضور نمایندگانی از فدراسیون جهانی ازتاریخ ۹۷/۱/۲۳ وارد ایران شدند و در ٨ استان منتخب کشور اجرای برنامه خواهند داشت.
قدمی افزود: استان مازندران هم یکی از استان های میزبان تور جهانی خواهد بود.
رئیس هیات جودو مازندران در ادامه گفت: بر اساس برنامه تور جهانی که متشکل از ٢ گروه خارجی و ایرانی که قهرمانان المپیک و جهان حضور دارند در تاریخ ۹۷/۲/۴ وارد استان مازندان شدند و در شهرستان نور مجتمع تفریحی توریستی دشت نور از ساعت ١٦ الی ١٩ اجرا خواهند داشت.
این مسئوول اذعان داشت: با توجه به برگزاری جلسات ستاد در اداره کل ورزش و جوانان مازندران و فرمانداری و مسئولین شهرستان نور تمهیدات لازم برای حضور بیش از ٥٠٠ نفر از خانواده جودو مازندران پیش بینی شده است.
وی گفت: این همایش با حضور ورزشکاران مربیان داوران پیشکسوتان مدیران و خانواده های محترم آنها اجرا شد.
قدمی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با حمایت های فدراسیون، اداره کل ورزش و جوانان مازندران،مسئوولین شهرستان نور بتوانیم میزبانی در خور شان و شایسته باشیم و از این فرصت مغتنم نهایت استفاده و بهره برداری را برای توسعه جودو مازندران و شناساندن فرهنگ و سنت های اصیل استان سرسبز و ولایت مدارمان باشیم.

این تور جهانی جودو در استانهای اصفهان، شیراز، همدان، خراسان شمالی ،خراسان رضوی، البرز، تهران، ‏مازندران برگزار شد ‎.