مازندرانی های بیست و نهمین دوره رقابتهای بین المللی مردان و دهمین دوره پیکارهای جام فجر زنان

این دوره از رقابت‌ها در ۸ وزن جهانی ۵۴-، ۵۸-، ۶۳-، ۶۸-، ۷۴-، ۸۰-، ۸۷- و ۸۷+ كيلوگرم و به مدت دو روز در بخش مردان پیگیری شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،دومین و آخرین روز از بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی تکواندو جام فجر با حضور ۱۶۱ تکواندوکار (مرد و زن) از کشورهای عراق (۴ تیم)، ایران (۳ تیم)، افغانستان (۳ تیم)، لبنان (۲ تیم)، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان، روسیه، سوریه، قزاقستان، عمان و هند به میزبانی هیات تکواندو استان البرز و در سالن “انقلاب” شهر کرج برگزار شد.

این دوره از رقابت‌ها در ۸ وزن جهانی ۵۴-، ۵۸-، ۶۳-، ۶۸-، ۷۴-، ۸۰-، ۸۷- و ۸۷+ كيلوگرم و به مدت دو روز در بخش مردان پیگیری شد.

ایران در این رقابتها با ۳ تیم حاضر شد که نام تعدادی از تکواندوکاران با تجربه و عنوان دار مازندرانی در ترکیب این ۳ تیم البرز، منطقه آزاد قشم و منطقه آزاد کیش به چشم میخورد.

مازنی های حاضر در این تیم ها نمایش خوبی را از خود نشان دادند تا جایی که یک سوم مدال کسب شده از ایران را به نام خود زدند و توانستند ۲ مدال طلا و ۴ برنز را کسب کنند.

محمدحسن پلنگ افکن در تیم البرز(۵۸- کیلوگرم) و سروش احمدی از تیم منطقه آزاد کیش (۶۳- کیلوگرم) به شیاپ جانگ رفتند با از پیش رو برداشتن تمامی حریفان خود بر سکوی نخست ایستادند و مدال طلا کسب کردند.

آرش صلاحی نژاد از تیم منطقه آزاد قشم(۵۴- کیلوگرم)، جواد امیری سرخی از تیم منطقه آزاد کیش(۵۸- کیلوگرم)، فرزان عاشورزاده (۶۳- کیلوگرم) و احمد محمدی (۸۷- کیلوگرم)در تیم ترکیب تیم البرز قرار گرفتند و با مدال برنز کسب عنوان کردند و بر سکوی سومی تکیه زدند.

در پایان این مسابقات ایرانی ها هر ۳ سکوی بیست و نهمین دوره بین المللی جام فجر را کسب کرد و تیم البرز با ۴ مدال طلا، ۴ برنز و ۶۷ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد، تیم منطقه آزاد قشم با ۳ طلا، ۴ نقره و ۶۶ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم منطقه آزاد کیش با یک مدال طلا، ۳ نقره، ۳ برنز و ۴۸ امتیاز عنوان سومی را بدست آورد.

لازم به ذکر است، مازندران در بیست و هفتمین دوره که در تهران و بیست و هشتمین دوره پیکارهای بین المللی جام فجر که در مرکز استان مازندران تشکیل شد در سال نخست تیمی با عنوان شهدا مدافع حرم و در سال دوم با عنوان تیم شهرداری ساری حضور پیدا کرد و ۲ سال متوالی جام قهرمانی را بالای سر برد و بر سکوی نخست ایستاد.

اين دوره از مسابقات G1 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتيب ۱۰، ۶ و ۳٫۶ امتياز در رنكينگ المپيك تعلق مي‌گيرد