شوراي ورزش محلات در ساري راه اندازي شد/مرکز استان در انتظار بزرگترين پياده‌روي خانوادگي

رييس اداره ورزش و جوانان ساري از برگزاري بزرگترين «پياده‌روي خانوادگي همراه با گردهمايي ورزش‌هاي همگاني» در روستاي «سمسکنده» ساري خبرداد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،حسين دليري در گفت‌و گویی با بيان اينکه متأسفانه يکي از عوامل اصلي افزايش آمار سکته مغزي و قلبي در جامعه به دليل تحرک نداشتن شهروندان است، افزود: در سال جاري با هدف تشويق به تحرک و افزايش نشاط اجتماعي در سطوح مختلف جامعه تصميم به برگزاري نخستين و بزرگترين برنامه پياده‌روي خانوادگي همراه با گردهمايي ورزش‌هاي همگاني گرفته شد.

وي با اشاره به اينکه انجام ورزش همگاني از تاکيدات رهبر فرزانه به مسؤولان و مردم است، اضافه کرد:در همين راستا، بزرگترين برنامه پياده‌روي خانوادگي همراه با گردهمايي ورزش‌هاي همگاني روز ۲۱ارديبهشت ماه سال جاري در محل روستاي سمسکنده ساري برگزار مي‌شود،

دليري اضافه کرد: در اين برنامه سعي بر اين است تا مردم نسبت به ورزش‌هايي که در دل ورزش همگاني نهفته است، آگاهي يابند.

رييس اداره ورزش و جوانان ساري با بيان اينکه در حال حاضر مردم شناخت کافي نسبت به رشته هاي ورزش همگاني ندارند، گفت:مسلما با برگزاري اين برنامه، مردم شادي انجام دادن ورزش همگاني را لمس مي‌کنند و در زندگي روزانه خود قرار مي‌دهند.

وي با اشاره به اينکه پس از برگزاري  نخستين المپياد فرهنگي ورزشي مرکز استان در سال ۹۵ ، درخواست‌هايي براي برگزاري چنين برنامه‌هايي در روستا داشتيم، گفت:به همين دليل روستاي سمسکنده براي برگزاري برنامه پياده‌روي خانوادگي انتخاب شد.

دليري با بيان اينکه فراخوان عمومي براي شرکت تمامي مردم مازندران در نخستين پياده‌روي خانوادگي همراه با گردهمايي ورزش‌هاي همگاني  در روستاي سمسکنده داده شده است، افزود:در حاشيه پياده‌روي، برنامه‌هاي فرهنگي و شاد از جمله اجراي موسيقي زنده و نمايشگاه دستاوردهاي محلي به همراه غرفه‌هاي غذاي سنتي و بومي روستاي سمسکنده برگزار مي شود.

وي اضافه کرد: فرهنگ سازي ورزش همگاني  در جامعه نياز به همکاري تمامي مسؤولان و دستگاه‌ها و نهادها دارد، گفت:کمک هر فردي به نوبه خود مي‌تواند در اين زمينه اثربخش باشد.

دليري با اشاره به اينکه جوايز برندگان پياده‌روي خانوادگي با هدف افزايش تحرک بدني در جامعه و توجه به نيازمندي‌هاي شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است، افزود:به همين دليل دوچرخه ،ادوات کشاورزي مورد نياز روستاييان مانند تيلر باغي، توپ و اقلام ورزشي به برندگان داده مي شود.

وي بيان کرد:در گذشته بسياري از رشته هاي ورزشي در محلات اجرا مي شد اما به تدريج فراموش شدند،به همين دليل در حال برنامه‌ريزي براي راه‌اندازي برنامه‌هاي ورزشي در محلات مختلف شهرستان ساري هستيم.

دليري با اشاره به اينکه مناطق مختلف براي برگزاري برنامه‌هاي محلي در نظر گرفته و به نمايندگان محلات فراخوان داده شد،گفت: راه اندازي شوراي ورزش محلات را در دستور کار اداره ورزش و جوانان قرار دارد وپس از تشکيل شورا، امکان اجراي برنامه هاي ورزشي در محلات فراهم مي شود که براي راه اندازي آن به همکاري و حمايت مسؤولان نياز است./آریا