هدایت بودجه ۴۰ میلیون‌ تومانی کشتی‌پل‌سفید برای مطالبات ورزش‌و جوانان مازندران !

بودجه ۴۰ میلیون‌ تومانی کشتی‌پل‌سفید در انتظار تدبیر مناسب است تا زمزمه‌های نا‌خوشایند هدایت بخشی از‌ آن برای مطالبات گذشته ورزش‌و جوانان مازندران فراموش‌ شود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سالن جهان پهلوان مهدی تقوی شهر پل‌سفید‌سوادکوه به عنوان سالن اصلی کشتی در این شهر انتظاراتی را برای معرفی کشتی‌گیران جدیدی در حد‌ و اندازه‌های مهدی تقوی به‌وجود آورد که قول رئیس هیأت کشتی این شهر برای پرورش مهدی تقوی‌های جدید این انتظار را دو‌ چندان کرد که صرف وقت‌ و انرژی هیأت جدید برای امکانات و بستر‌های اولیه کشتی، دست‌یابی به اهداف بیان‌ شده را دور‌‌ می‌کند.

*مستهلک‌شدن تشک‌های سالن‌کشتی پل‌سفید

وجود استخر‌ و سونا در طبقه هم‌کف سالن کشتی و وجود نَم در تشک‌های کشتی باعث ایجاد بیماری‌های پوستی شد که در کنار مشکل دوش آب‌گرم و امکانات ورزشی دیگر به موانع مهمی در موفقیت‌های کشتی مرکز شهرستان سوادکوه تبدیل‌ شد .

پیگیری رئیس هیأت کشتی شهر پل‌سفید و رئیس اداره ورزش‌ و جوانان شهرستان سوادکوه و مسؤولان دیگر باعث شد تا با نصب‌ چوب در کف سالن کشتی مورد‌ موافقت قرار‌ گیرد که این مسئله انجام‌ شد ولی با‌ برداشتن تشک‌ها با غیر‌قابل استفاده‌ بودن آن به دلیل نفوذ رطوبت و استهلاک آن مواجه شدند.

بر‌طبق اطلاعات به‌دست آمده از منابع استانی مرتبط با اعتبارات اداره‌کل ورزش‌و جوانان استان مازندران شاهد واریز ۴۰ میلیون تومان تعمیرات سالن جهان‌پهلوان مهدی تقوی پل‌سفید هستیم که همه این مبلغ برای چوب‌کاری کف سالن در‌ نظر گرفته‌ شد که علاوه بر اینکه هزینه ۴۰ میلیون تومان بعید به‌نظر می‌رسد و شاید بدهکاری‌های سابق اداره کل ورزش‌و جوانان استان به پیمانکار را هم شامل‌ شود و این تدبیر بر‌خلاف اصول اخلاقی و نیز نیاز‌های اولویت‌دار است و سالن کشتی پل‌سفید دارای نیازمندی‌های اولیه و متعارف رشته ورزشی کشتی است که خرید دو تخته تشک، تعمیر دوش، خرید تجهیزات سالن کشتی و هزینه‌های دیگر جانبی از اولویت‌ها است و پیشنهاد می‌شود که اداره‌کل ورزش و جوانان با توجه به اولویت‌بندی‌ها در این زمینه اقدام‌کند و البته اجرایی‌شدن قول معاون بانوان وزیر ورزش‌و جوانان و سید‌علی ادیانی نماینده سوادکوه در مجلس‌شورای اسلامی هم برای کاهش مشکلات سالن کشتی پل‌سفید در بازدید از سالن کشتی پل‌سفید هم می‌تواند راهگشا‌ باشد.

*نیاز ۲۰ میلیون‌تومانی برای احیای قدرتمند کشتی پل‌سفید

رئیس هیأت‌کشتی پل‌سفید سوادکوه با اشاره به اینکه رطوبتی که به تشک‌های کشتی سالن جهان پهلوان مهدی تقوی شهر پل‌سفید‌سوادکوه نفوذ‌ کرد، مشکل‌ دوش آب‌گرم سالن، تشک‌های مستهلک، کمبود تجهیزات ورزشی و مشکلات مربوط به درون و حاشیه سالن ورزشی از درخواست‌های ما در آغاز پذیرش مسؤولیت هیأت کشتی بود، گفت: از معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان، سید‌علی ادیانی نماینده سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره ورزش‌و جوانان سوادکوه، مدیر‌کل ورزش و جوانان مازندران، فرماندار سوادکوه، شهردار و شورای اسلامی شهر پل‌سفید و خانواده کشتی شهر پل‌سفید برای هماهنگی و همکاری در گام‌های نخستین تعمیر و تجهیز سالن ورزشی سپاسگزارم.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی اداره ورزش و جوانان اقدام به جمع‌آوری ۲ تخته تشک سالن کشتی برای نصب‌چوب در کف‌سالن کردیم و با غیر‌قابل استفاده‌بودن تشک‌ها روبرو‌ شدیم، افزود: در حال‌ حاضر چوب در کف‌سالن ورزشی نصب‌ شد ولی تشک‌ها غیر‌قابل استفاده هستند و به صورت‌ عملی نمی‌توان تمرین کشتی انجام‌ داد و معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان، سید‌علی ادیانی نماینده سوادکوه در مجلس شورای اسلامی و اداره‌کل ورزش و جوانان قول‌هایی را برای تعمیر و تجهیز ارائه‌ دادند و هزینه‌هایی در‌ نظر گرفته‌ شد که امیدوارم در مسیر بهبود رشته ورزشی کشتی شهر پل‌سفید اختصاص پیدا‌ کند.

رئیس هیأت کشتی پل‌سفید، گفت: دست‌کم ‌‌۲۰ میلیون تومان برای تعمیر‌ و تجهیز متعارف سالن‌کشتی پل‌سفید نیاز‌ داریم که هزینه آن هم در برآورد‌های ملی و استانی در نظر‌ گرفته‌ شد که امیدوارم با اختصاص آن، دغدغه‌ها و نگرانی‌های رشته ورزشی کشتی پل‌سفید، بر‌طرف شود.

*واریز مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای کشتی پل‌سفید

رضا احمد‌زاده نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای کشتی پل‌سفید واریز‌ شد ولی هنوز نامه اداری آن ارسال‌ نشد، گفت: مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای تعمیرات است و هزینه‌های تجهیزات هنوز واریز‌ نشده است.

وی افزود: وجود رطوبت در سالن کشتی جهان‌ پهلوان مهدی تقوی از دغدغه‌های ما بود که نصب‌چوب در کف سالن انجام‌شد تا شاهد رطوبت و مشکلات آن در سالن نباشیم.

رئیس اداره ورزش‌و جوانان شهرستان سوادکوه با بیان اینکه تشک‌های سالن کشتی پل‌سفید، فرسوده‌ و مستهلک است و نصب‌چوب به تنهایی مشکل را حل‌ نمی‌کند، گفت: سالن کشتی جهان‌پ هلوان مهدی تقوی نیاز به دو تخته تشک‌ دارد و قول‌های داده‌ شده در این‌باره هنوز محقق نشده است.

*نا‌کافی‌بودن تلاش‌ها برای حل مشکلات کشتی پل‌سفید

بودجه ۴۰ میلیون‌تومانی کشتی‌پل‌سفید در انتظار تدبیر مناسب است تا زمزمه‌های هدایت بخشی از‌ آن برای مطالبات گذشته ورزش‌و جوانان مازندران فراموش‌ شود و این مبلغ در حوزه کشتی پل‌سفید و نیازمندی‌های اولویت‌دار آن صرف‌ شود.

صدور اجازه برای استفاده نیمی از مبلغی که به حساب هیأت کشتی واریز‌ شد و برای خرید نیازمندی‌های سالن کشتی می‌تواند نوید تربیت کشتی‌گیران توانمند را تقویت‌کند و احتمال بی‌تدبیری در هزینه مبالغی که برای رشته کشتی واریز می‌شود و شاید به طلبکاری‌های پیمانکاران و یا هزینه‌های سابق واریز‌ شود از نگاه کشتی‌گیران، رسانه‌ها و علاقه‌مندان به توسعه شهرستان سوادکوه دور نمی‌ماند.

تلاش هیأت کشتی پل‌سفید برای حل مشکلات پایه‌ای و همراهی ورزش و جوانان استان و شهرستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار سوادکوه و شهردار و شورای اسلامی شهر پل‌سفید قابل تقدیر ولی نا‌کافی است و حل مشکلات موجود و رضایت هیأت‌کشتی، مربیان و کشتی‌گیران از سالن‌کشتی نقطه مثمر‌ثمر‌ بودن تلاش‌ها است.

—————————–

گزارش از عمران اکبرنژاد

—————————