بهروان: هند هم در خصوص حق پخش تلویزیونی از ما جلوتر است

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: طبق مصوبات ما در بحث حق پخش کشور هند هم از ما جلوتر است.   به گزارش مازند اسپرت ، غلامرضا بهروان در خصوص جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: مطالب مهمی در این جلسه مطرح شد که مهمترین بحث در خصوص حق پخش تلویزیونی بود که قرار […]

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: طبق مصوبات ما در بحث حق پخش کشور هند هم از ما جلوتر است.

 

به گزارش مازند اسپرت ، غلامرضا بهروان در خصوص جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: مطالب مهمی در این جلسه مطرح شد که مهمترین بحث در خصوص حق پخش تلویزیونی بود که قرار شد مسئولان بلندپایه فدراسیون چهارشنبه جلسه‌ای با مسئولان صدا و سیما داشته باشند که فکر می‌کنم تصمیمات بسیار خوبی در این جلسه گرفته شود.

وی ادامه داد: هفته آینده هم قرار است ما با مدیران عامل باشگاه‌ها در خصوص حق پخش تلویزیونی صحبت کنیم. آنچه که مسلم است این است که هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال قویاً دنبال حقوق باشگاه‌هاست که تأمین شود. حق پخش در تمام دنیا مربوط به باشگاه‌ها می‌شود و باید این موضوع در ایران هم عملی شود. طبق مستنداتی که ما داریم در این زمینه کشور هند هم از ما جلوتر است در حالی که ما در رده‌بندی آسیا رتبه اول را داریم و در لیگ هم جزء بهترین‌های آسیا هستیم. نمی‌خواهیم اتفاقات سال گذشته دوباره تکرار شود.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت نامناسب ۱۳ تیم و بدهی ۱۶ میلیاردی آنها تصریح کرد: کمیته انضباطی و دکتر اسدی در این زمینه دستورالعمل‌هایی را صادر کردند که تیم‌های بدهکار شرایطی را فراهم کنند تا بتوانند در رقابت‌های لیگ برتر شرکت کنند.

وی در مورد اینکه بدهکارترین تیم چه تیمی است، گفت: قشنگ نیست که من اسم ببرم اما تیم‌های زیادی در این زمینه وجود دارند، نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که سازمان لیگ کلاس‌های متعددی برگزار می‌کند اما همین تیم‌های تهرانی نمایندگان خود را به این کلاس‌ها نمی‌فرستند و بعد بیشترین پرونده‌ها را هم دارند.

بهروان در خصوص اینکه صدا و سیما حق پخش تلویزیونی را پرداخت نمی‌کند اما با این وجود هماهنگی‌ها همواره با آنها صورت می‌گیرد، تأکید کرد: سال گذشته این اتفاق افتاد و آن هم قبل از شروع لیگ نبود و بلکه در ادامه این اتفاق افتاد امشب لیگ برتر قرعه‌کشی می‌شود و ما فردا ساعت مسابقات را مشخص خواهیم کرد. اگر قرار بر این باشد که حقوق به فوتبال برسد نیاز به همکاری همه ارکان از جمله رسانه است سازمان لیگ به خاطر صدا و سیما کاری نمی‌کند و اگر ببیند در این زمینه هماهنگی نمی‌شود برنامه خودش را می‌ریزد، چهارشنبه جلسه مهمی وجود دارد که تصمیمات مهمی هم گرفته خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ در خصوص درآمدهایی که از سامانه ۶۰۹۰ حاصل شده اما به باشگاه‌ها مبلغی داده نشده است، تصریح کرد: در این زمینه کمیته بازاریابی سازمان لیگ باید توضیح بدهد اما تا جایی که من مطلع هستم مسئولان سازمان لیگ از باشگاه‌ها خواسته‌اند تا مسئولان مالی خود را به سازمان لیگ بفرستند تا به طور شفاف پول‌های گرفته شده توضیح داده شود. سازمان لیگ آمادگی پاسخگویی دارد.

وی در مورد اینکه لیگ برتر امشب قرعه‌کشی می‌شود این در حالی است که هنوز وضعیت تیم‌های پیکان و راه‌آهن مشخص نشده و همچنین پرونده شکایت نساجی از مس کرمان رسیدگی نشده و این احتمال وجود دارد که اگر شکایت مازندرانی‌ها از کرمانی‌ها تأئید شود و مس کرمان به لیگ دسته دو سقوط کند این نساجی است که باید دوباره بازی پلی‌آف را برگزار کند، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اینگونه نیست، بازی پلی‌آف برگزار شده و دیگر قرار نیست که تکرار شود. ما با مستنداتی که داریم متوجه شدیم که فولاد نوین اهواز امتیازش را به استقلال اهواز فروخته است و فقط پرونده راه‌آهن و پیکان باقی می‌ماند که ما در قرعه‌کشی نام هر دو تیم را می‌آوریم و اگر رأی هرچه باشد آن را جایگزین می‌کنیم.

بهروان در خصوص اینکه آیا فدراسیون در خصوص رأی کمیته استیناف ورود خواهد کرد یا خیر، گفت: کمیته استیناف ارکان قضایی و مستقل فدراسیون است به عنوان عضو هیأت رئیسه چیزی در این مورد نشنیده‌ام اما برای اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید از کفاشیان یا اسدی بپرسید.

وی در مورد اینکه آیا رسیدگی به پرونده راه‌آهن دیر نشده، تصریح کرد: واقعیت این است که دیر شده است لیگ از ۸ مرداد شروع می‌شود و از نظر فنی حق با باشگاه‌هاست که نمی‌توانند خود را آماده کنند حتی باشگاهی که به لیگ دسته اول هم سقوط می‌کند شرایطش مهیا نیست زیرا این لیگ هم از مرداد آغاز می‌شود در دو هفته نمی‌توان تیم را بست علم و منطق فوتبال این را می‌گوید.

رئیس کمیته مسابقات در مورد اینکه آیا احتمال دارد رقابت‌های لیگ برتر به تعویق بیفتد، گفت:‌این مسئله وجود ندارد مگر اینکه من نباشم.